Moderator: Redaktörer
hajen1 skrev:Sanny_X skrev:En otrevlig och arogant "konstruktör".
Va! Tillverkar Rydberg kablar?
hajen1 skrev:Sanny_X skrev:En otrevlig och arogant "konstruktör".
Nä, men jag har börjat. På nästa HiFi-mässa i sverige så kommer jag att ställa ut. Jag har redan hyrt in ett gäng gorillor som kommer att "se till" att samtliga besökare köper såväl kablar som kabellyftare.
NNord skrev:hajen1 skrev:Sanny_X skrev:En otrevlig och arogant "konstruktör".
Stackars Rydberg
Max_Headroom skrev:NNord skrev:hajen1 skrev:Sanny_X skrev:En otrevlig och arogant "konstruktör".
Stackars Rydberg
Jag håller med dig NNord.
mats skrev:Max_Headroom skrev:NNord skrev:hajen1 skrev:Sanny_X skrev:En otrevlig och arogant "konstruktör".
Stackars Rydberg
Varför är det synd om Rydberg?
Max_Headroom skrev:mats skrev:Max_Headroom skrev:NNord skrev:hajen1 skrev:Sanny_X skrev:En otrevlig och arogant "konstruktör".
Stackars Rydberg
Varför är det synd om Rydberg?
Därför att jag inte håller med om att han är arrogant och otrevlig. Det är i alla fall uppfattnignen jag fått här på forumet.
xeizo skrev:Varför har ingen gjort högrtalarkablar som är som dom där mobiltelefonantennerna som börjar lysa och blinka när det ringer?
Tänk er att sitta i mörkret och se basen blinka blå längs hela kabeln, och diskanten skimra i guldgult
Eller det finns kanske redan sådana kablar?
En annan produkt som föregått med gott initiativ är dom där minnesmodulerna för dator som man kan programmera in visning av långa textmeddelanden på kanten av minnet, förutom temp och frekvens.
Man skulle kunna tänka sig en högtalarkabel som visade momentant effektuttag, resistans, kapacitans, induktans, använd bandbredd, fasavvikelser, övergångsdistorsion i förstärkaren och diverse svordomar i ett långt blålysande textmeddelande längs med kabeln. Eller kanske en inbyggd IRC-klient i kabeln?
lättsålda
krellfan skrev:Helt inne på din linje, Svante.
En diod, parallellkopplad med en zenerdiod parallellt med ett motstånd på några få ohm kanske (intrimmning viktig). Sen detta seriekopplat med dubbla kvarkacceleratorer (patent pending).
Dioderna ger en skimrande högupplöst diskant och kvarkacceleratorerna ger snabb exakt bas.
Avslöjar kanske för mycket nu om framtida produktutveckling
DTH skrev:Varför inte göra en kabel som FAKTISKT påverkar signalen hör- och mätbart? Lite harmonisk dist av rörkaraktär t.ex. Då kunde man sanningsenligt hävda en hel del subjektiva egenskaper i marknadsföringen och t.om. påvisa skillnader i blindtester och mätningar.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 29 gäster