tvett skrev:Eftersom reklam inte förekommer (?) i Premium är det väl inget problem?
Nej, men en process dit. I gratisversionen bryter dom ju av med reklam för sig själva.
Moderator: Redaktörer
PojkenMedTur skrev:För att gå allmänt offtopic, jag spelar upp min musik från min Iphone till airport-express in i benchmarc dac1. Såg att man skulle klicka ur alternativet "spela alla låtar på samma volym" och gjorde det i datorversionen av spotify.
Hittar dock inte den möjligheten i spotify-appen, har jag missat något?
Flint skrev:tvett skrev:Datorgiven Spotify, vad är det?
Airplay, bitstream till DAC, PCM till dac, externt ljudkort, internt ljudkort?
"Datorgiven" är ett ord som du har uppfunnit. Du kan nog ta patent på det om du vill.
tvett skrev:Flint skrev:tvett skrev:Datorgiven Spotify, vad är det?
"Datorgiven" är ett ord som du har uppfunnit. Du kan nog ta patent på det om du vill.
Om du inte vill utläsa mitt skrivfel som datoråtergiven så är det ditt problem.
tvett skrev:Datoråtergiven Spotify, vad är det?
edit: skrivfel
Harryup skrev:För min del så ser jag på det som;
1. Skulle alla datoråtergivna spotifyeer låta lika? Tror inte det.
Tror att det kanske är större spridning på datoråtergivning än många tror.
2. Jag tror CD återgivning hos faktisianer låter likare faktiskt, trots spridning mellan apparater.
Strmbrg skrev:Hm,
Spelar skillnader någon roll om alla alternativ är tillräckligt bra?
sportbilsentusiasten skrev: - ibland ok men aldrig lika bra som musik lokalt lagrad.
!
xeizo skrev:sportbilsentusiasten skrev: - ibland ok men aldrig lika bra som musik lokalt lagrad.
!
Jodå, hos mig är det full-lödig återgivning även på Spotify, massor av "PRAT" och spelglädje. Men så har jag väl ungefär det bästa man kan ha i ljudkortsväg, och kör senaste Linux eller Windows 8 på stationära burkar med state-of-the art komponenter. Det är möjligt att det krävs, men det är i alla fall fullt möjligt med dagens teknik att njuta 100% av internetströmmad musik
Harryup skrev:Tycker du själv att det har gett hörbara skillnader vartefter du bytt upp dig?
Några delar som gett mer och andra mindre vid uppgraderingar?
Några överraskningar på vägen?
Mvh/Harryup
xeizo skrev: Och så är det något konstigt med diskanten som inte når ända fram, även om bas och mellanregister är mycket bra.
Harryup skrev:xeizo skrev: Och så är det något konstigt med diskanten som inte når ända fram, även om bas och mellanregister är mycket bra.
Kan vara diskanten jag också reagerar på att det känns lite avslaget efter ett tag. Eller kanske inbillning. Men jag har inget skäl till att tycka att Spotify skall vara dåligt första havltimmen egentligen.
Däremot funkar det ju bra på nån skvallista då man slipper reklam.
mvh/Harryup
Flint skrev:Harryup skrev:xeizo skrev: Och så är det något konstigt med diskanten som inte når ända fram, även om bas och mellanregister är mycket bra.
Kan vara diskanten jag också reagerar på att det känns lite avslaget efter ett tag. Eller kanske inbillning. Men jag har inget skäl till att tycka att Spotify skall vara dåligt första havltimmen egentligen.
Däremot funkar det ju bra på nån skvallista då man slipper reklam.
mvh/Harryup
Konstigt att det inte syns något direkt fel när man mäter på signalen. Länk
tvett skrev:Varför diskuteras den absoluta ljudkvaliten för reklam-spotify?
petersteindl skrev:tvett skrev:Varför diskuteras den absoluta ljudkvaliten för reklam-spotify?
Det är väl kul med reklam.
tvett skrev:petersteindl skrev:tvett skrev:Varför diskuteras den absoluta ljudkvaliten för reklam-spotify?
Det är väl kul med reklam.
Det blir så konstigt när man diskuterar ljudkvaliten för "spotify", men somliga sitter med reklam-spotify med känt cripplad ljudkvalitet (i jämförelse med premium).
xeizo skrev:Jag håller med tvett, 8av 10 vs 5 av 10 var det visst. Klart värt 99Kr/mån om man är HiFi-nörd. En del här har ju system för flera hundratusen, det är ju nästan dråpligt när de tycker att Spotify Premium är för dyrt...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster