Moderator: Redaktörer
RogerGustavsson skrev:När det gäller att dema ljudanläggningar finns det möjligen en faktor som kan spela roll, den nämndes i de gamla HiFi-Handböckerna - det är antalet lyssnare. Där föreskrevs att man för en dubblering av antalet lyssnare skulle dubblera effektbehovet. Tror det kan ligga något i det, att man behöver kräma på mera när det vistas fler i lyssningsrummet. Antagligen förändras efterklangstiden en del och störnivån blir en annan. Som lök på laxen ska högtalarna hantera den ökade belastningen.
KarlXII skrev:Inte blir det bättre av att jag troligen punkterat trumhinnan. Har en slutet av en förkylning och de senaste gångerna jag snutit mig låter det som en satans häxpipa i örat. Ytterst obehagligt. Dessutom tjuter det i lurarna som hade jag den värsta tinnitus.
bensnake skrev:KarlXII skrev:Inte blir det bättre av att jag troligen punkterat trumhinnan. Har en slutet av en förkylning och de senaste gångerna jag snutit mig låter det som en satans häxpipa i örat. Ytterst obehagligt. Dessutom tjuter det i lurarna som hade jag den värsta tinnitus.
Placebo, kungen. Placebo. Du tar hem det här, bara lugn...
RogerGustavsson skrev:När det gäller att dema ljudanläggningar finns det möjligen en faktor som kan spela roll, den nämndes i de gamla HiFi-Handböckerna - det är antalet lyssnare. Där föreskrevs att man för en dubblering av antalet lyssnare skulle dubblera effektbehovet. Tror det kan ligga något i det, att man behöver kräma på mera när det vistas fler i lyssningsrummet. Antagligen förändras efterklangstiden en del och störnivån blir en annan. Som lök på laxen ska högtalarna hantera den ökade belastningen.
KarlXII skrev:Demodjävulen rider min kropp just nu!
Försöker få till acceptabel lyssning inför göken men det går fan inte.
![]()
Inte blir det bättre av att jag troligen punkterat trumhinnan. Har en slutet av en förkylning och de senaste gångerna jag snutit mig låter det som en satans häxpipa i örat. Ytterst obehagligt. Dessutom tjuter det i lurarna som hade jag den värsta tinnitus.
tvett skrev:KarlXII skrev:Demodjävulen rider min kropp just nu!
![]()
Inte blir det bättre av att jag troligen punkterat trumhinnan. Har en slutet av en förkylning och de senaste gångerna jag snutit mig låter det som en satans häxpipa i örat. Ytterst obehagligt. Dessutom tjuter det i lurarna som hade jag den värsta tinnitus.
Skruva inte bort dig som sagt!
tvett skrev:Istället för att gå off topic när folk inte har mer att uttömma i ämnet så får ni gärna gå in i tråden när ni varit med om demo-problem och förtälja.
RogerGustavsson skrev:Där föreskrevs att man för en dubblering av antalet lyssnare skulle dubblera effektbehovet.
tvett skrev:På elva år av dagligt demande så har du aldrig kännt att "nej, något är fel här" ?
Flint skrev:tvett skrev:På elva år av dagligt demande så har du aldrig kännt att "nej, något är fel här" ?
Jo troligen, men inget som fastnade. Det som inte lät bra fick man försöka få att låta bra, eller läsa av kunden och dema något annat. Sånt känner man på sig efter ett tag. Det viktiga var att sälja och inte att själv stå och digga musiken/ljudet.
Strmbrg skrev:Flint skrev:tvett skrev:På elva år av dagligt demande så har du aldrig kännt att "nej, något är fel här" ?
Jo troligen, men inget som fastnade. Det som inte lät bra fick man försöka få att låta bra, eller läsa av kunden och dema något annat. Sånt känner man på sig efter ett tag. Det viktiga var att sälja och inte att själv stå och digga musiken/ljudet.
Va' va're här fö'raffär?
Flint skrev:Strmbrg skrev:
Va' va're här fö'raffär?
En hifi-affär.
Strmbrg skrev:Flint skrev:Strmbrg skrev:
Va' va're här fö'raffär?
En hifi-affär.
Ja, jo, ja' greppar de'.
Va're typ Broddmans i Konserthuset?
Flint skrev:tvett skrev:Istället för att gå off topic när folk inte har mer att uttömma i ämnet så får ni gärna gå in i tråden när ni varit med om demo-problem och förtälja.
Jag har stått i butik i 11 år och demat hifi men har inget förknippat med ågren att berätta. Bara en massa mer eller mindre roliga episoder med diverse halvknäppa kunder. Men det är ju ot här.
steveo1234 skrev:Flint skrev:tvett skrev:Istället för att gå off topic när folk inte har mer att uttömma i ämnet så får ni gärna gå in i tråden när ni varit med om demo-problem och förtälja.
Jag har stått i butik i 11 år och demat hifi men har inget förknippat med ågren att berätta. Bara en massa mer eller mindre roliga episoder med diverse halvknäppa kunder. Men det är ju ot här.
Det där låter som en jäkligt roligt egen tråd. Skapa en sån?
KarlXII skrev:Demodjävulen rider min kropp just nu!
2-ch skrev:Just nu låter det mesta konstigt här med. Göknerver helt enkelt.KarlXII skrev:Demodjävulen rider min kropp just nu!
Men det lät ju riktigt bra senast jag var över.
KarlXII skrev:2-ch skrev:Just nu låter det mesta konstigt här med. Göknerver helt enkelt.KarlXII skrev:Demodjävulen rider min kropp just nu!
Jamen det var ju på tvären. Nu står grejorna på längden.![]()
tvett skrev:KarlXII skrev:2-ch skrev:Just nu låter det mesta konstigt här med. Göknerver helt enkelt.KarlXII skrev:Demodjävulen rider min kropp just nu!
Jamen det var ju på tvären. Nu står grejorna på längden.![]()
Kan du avlägga rapport KarlXII? Var plastnätet ett verk av demo-djävulen?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster