Moderator: Redaktörer
Rishna skrev:sportbilsentusiasten skrev:Hej, har skickat PM till sprudel, jennartj, lech och Almen.
Får se om vi kan fylla en bil...
Andra i göteborgstrakten kan även de höra av sig till mig för samåkning då troligen inte alla ovan kan komma loss.
Ni är välkomna!
/Fredrik
Rishna skrev:Har kanske kanske ett par gamla AR7 i spelande skick tills om två veckor... håll tummarna. Fick dem av en gammal kollega i veckan som annars slängt dem på tippen. Nya kanter är beställda. Fick slipa bort nästan all fanér för att få dem repfria, men snygga blev de.
MiaM skrev:Rishna skrev:Har kanske kanske ett par gamla AR7 i spelande skick tills om två veckor... håll tummarna. Fick dem av en gammal kollega i veckan som annars slängt dem på tippen. Nya kanter är beställda. Fick slipa bort nästan all fanér för att få dem repfria, men snygga blev de.
Var det inte AR som var rätt tungdrivna impedansmässigt och som kunde köra slut på mindre stryktåliga stärkare?
De listade har säkert inga problem med de högtalarna, men det kan kanske vara läge att vara försiktig med nån lite billigare japansk 70-talare eller liknande, kanske?

Rishna skrev:Fina 166:or!!!
Rishna skrev:MiaM skrev:Rishna skrev:Har kanske kanske ett par gamla AR7 i spelande skick tills om två veckor... håll tummarna. Fick dem av en gammal kollega i veckan som annars slängt dem på tippen. Nya kanter är beställda. Fick slipa bort nästan all fanér för att få dem repfria, men snygga blev de.
Var det inte AR som var rätt tungdrivna impedansmässigt och som kunde köra slut på mindre stryktåliga stärkare?
De listade har säkert inga problem med de högtalarna, men det kan kanske vara läge att vara försiktig med nån lite billigare japansk 70-talare eller liknande, kanske?
Jag kör dem med en Marantz 2015 och det fungerar alldeles utmärkt. Just den kombinationen såldes som paket tillsammans med en skivspelare när det begav sig på tidigt 70-tal, här i Halmstad (enl. förra ägaren).
Fjonkalicious skrev:Vilken tid gäller det att man bör komma? Mvh
sportbilsentusiasten skrev:Bra jobbat, så du får med dig talarna till träffen?
Ser fram emot att höra dom!
Fjonkalicious skrev:Verkade gå helt ok vad jag kunde känna.
Cicaro skrev:Fjonkalicious skrev:Verkade gå helt ok vad jag kunde
Snyggt!
Nu måste jag få fråga(ursäkta om det är trådofftopic) men hur kränger du på kanterna när du limmar så snyggt på undersidan!? Jag har aldrig lyckats pressa på en kant på undersidan, men aldrig haft jättestor anledning att göra heller.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster