Moderator: Redaktörer
Flint skrev:...Alldeles för normlöst och desperat.
Strmbrg skrev:Flint skrev:...Alldeles för normlöst och desperat.
Intressant - som sidospår förvisso. Ty, hur menar du nu?
En mer mittfårad fundering:
Jag gissar att den här inspelningens kvaliteter ligger i ett "hantverksmässigt" väl utfört inspelningsförfarande rent "mik-mässigt".
Det är ju en jättefin lokalkänsla, och en god verklighetsdito i instrumenten.
Sådant kan man väl inte "skruva till" så det blir såhär bra i efterbehandlingen?
Flint skrev:Det du citerar syftar på min uppfattning om Stravinskys musik. Jag kan inte bedöma ljudkvaliteten på inspelningen när jag hör hans musik för sinnet reagerar så starkt mot själva musiken. Jag blockeras av att jag vill slippa höra den. Så reagerar jag på mycket musik och många artister. Ljudkvalitet kan inte rädda jag inte gillar. Däremot kan musik jag gillar få låta hur anit-hifi och taffligt som helst. Jag menar inte att vara otrevlig eller spydig. Vill bara berätta hur jag ser på ljudkvalitet i förhållande till själva musiken. Hifi är överskattat vid musikåtergivning.
Flint skrev:...
Hifi är överskattat vid musikåtergivning.
hifikg skrev:Varför vill Open Spotify ha tillgång till konfidentiella uppgifter i min dator!? Jag litar inte på de där nissarna för fem öre. Får köpa skivan när jag blir kry igen.
IngOehman skrev:Rumble är en speciell sorts missljud som ehuru med onomatepoetiskt ursprung
inte härrör till en sorts ljud utan till en sorts skäl till ljud, och rumble finns inte
vid CD-uppspelning.
[...]
Knepigt att sia om. Vad är det för inspelning du talar om?
Vh, iö
tvett skrev:hifikg skrev:Varför vill Open Spotify ha tillgång till konfidentiella uppgifter i min dator!? Jag litar inte på de där nissarna för fem öre. Får köpa skivan när jag blir kry igen.
Det konfidentiella är att hemsidan Spotify ska få öppna programmet Spotify. Inget att oroa sig skulle jag säga.
jockewe skrev:Vilken inspelning är det ni talar om? Skulle vara kul att veta vem som solar med vilken orkester under vilken dirigent?

sportbilsentusiasten skrev:Bättre bild till ditt NIC, Strmbrg!
Det med flaskan ser du så arg ut på.
IngOehman skrev:Jag tyckte förra bilden var bättre, mera komplett liksom.
Vh, iö
IngOehman skrev:Flaskan åsyftade jag inte alls.
Anletsdragen för tusan, anletsdragen!. Det slipper ju inte igenom dem något
alls knappt om vad som händer inuti, på den där svartvita bilden. Man kan ana
att du är i livet, på blicken, men inte så mycket mera.
Vh, iö

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] och 31 gäster