Fast den gode Lasse har blandat kronor och dollar där, enligt
http://www.jormadesign.com/_pdf/jormapr ... review.pdf så kostar Prime 37.000 dollar, Lasse skriver 36.000 kronor. När Lasse får det klart för sig kommer han nog tycka att Prime ger större avgrunder och sängrökande musiker. Synd att hans butik är så liten, annars vore det kul att snabbt skifta kablar och se om han upptäcker det. Ta med några meter SSSK och hooka upp i demon o låta underverkskablarna bara hänga på sidan. Jag skulle bli förvånad om han upptäckte det utan att se det.
Edit: Nu läste vi slarvigt både du och jag tror jag.
Texten:
"Jo, Odin är bra, riktigt bra, den bästa jag hört, punkt.
Det Odin gör är att skapa ett rum, ett djup samt en avgrund. Det jag menar är att Odin ger ett stort utrymme till varje instrument då den dels kliver flera steg in i ljudbilden samt nedåt och uppåt. Då får alla helt plötsligt plats, och luft däremellan blir det.
Basen kliver så djupt att man nästan upplever kabeln som bassvag. Origo sätter ståbasen högre upp i frekvens, det känns rytmiskt rätt, men på bekostnad av att det blir lite trångt för de andra musikerna. (Holly Cole: Don´t smoke in bed)."
Borde ju genast fått oss att begripa att testet du länkar till avser strömkablar! Då kanske priserna stämmer och Odin är bäst. Mittåt. Ström är viktigt, det såg jag på mässan: