Liten update.
Jag ondgjorde mig på fejjan att jag inte hittade min handöverfräs, och Rikkitikkitavi kom till min räddning och lånade ut sin. Sedan visade det sig vara kompisar i Malmö som hade min. Så bra koll har jag på mina saker.
I alla fall, jag har nu smällt ihop de båda lådor som ska hålla elementen. Rikkis fräs gjorde fina hål för elementen, men först fick jag hans tillstånd att modda den lite, så att man enkelt kan ställa in variabel håldiameter för stora hål (precis som på min egen Bosch). Det är alltså skruven med spetsen som är mitt verk. Det blev 8mm och inte 4mm, Rikki. Hoppas att det är ok.
En av två twinholders frästa:
Båda lådor frästa. Element på plats för utmärkning av hålbild. Senare kommer de alltså att monteras inifrån TH-lådan, med magneterna pekandes utåt. Fast det blir ju inåt i den stora lådan; ja ja, ni fattar:
Därefter skulle jag fräsa urfasning för elementen, men rikkis chuck vill ha 8mm verktyg och jag har själv bara 6mm, så det får vänta tills jag får hem min egen maskin. En rolig sak med rikkis fräs är att den startar när man stoppar i sladden i urtaget. Det var kul första gången!