Moderator: Redaktörer
Objektivisten skrev:Hade högtalarna i källarutrymmet ganska nära bakvägg (vilket ska va okej för modellen) och invinklade alltför nära hörnen (ur ett korrekt och riktigt perspektiv). Prövat lite olika förstärkare att driva med och förstärkare x har låtit tunt och basfattigt med en fnisslande diskantåtergivning. Min konklusion har varit att förstärkare x ej orkat driva högtalarna. Förstärkare y har däremot fungerat utmärkt och verkligen låtit galant med baskontroll, vackert mellanregister och en delikat diskant. Jag har suttit mycket nöjd.
På förändingshumör ville jag dock bättra på förutsättningarna lite och få in 2 gröna växter i hörnen, så ut med högtalarna 1,5 meter från bakvägg och drygt en halvmeter från sidoväggar. Mycket bättre perspektiv men som jag befarade, för tunn bas. Dessutom låter förstärkare y helt plötsligt lite orent. In med förstärkare x i ett desperat försök och ta mig tusan. Extrem baskontroll, rent och helt underbart mellanregister och hejdlöst detaljerad diskant. Förstärkare x uppträder helt plötsligt som ett Krellslutsteg på 300 W. Jag sitter mycket nöjd.
JanBanan skrev:Blindtest?
Jansson skrev:Det var Naimen som satte skåpet på plats?
Objektivisten skrev:2 gröna växter i hörnen

JanBanan skrev:Skrivmaskin? Det är nog bara du och Jan Guillou kvar som använder en sådan i Sverige...
DorreN skrev:Vann Synthesis?
Alexi skrev:Provat att vinkla in högtalarna?
JanBanan skrev:Skrivmaskin? Det är nog bara du och Jan Guillou kvar som använder en sådan i Sverige...
Max_Headroom skrev:JanBanan skrev:Skrivmaskin? Det är nog bara du och Jan Guillou kvar som använder en sådan i Sverige...
Det är inte så att objektvisten och Jan Guillou är samma person?
JanBanan skrev:Objektivisten skrev:JanBanan skrev:Skrivmaskin? Det är nog bara du och Jan Guillou kvar som använder en sådan i Sverige...
Klas Östergren.
OK då. 3 st.
hajen1 skrev:Flint skrev:hajen1
Välkommen för i ¤%¤#¤%. Hur har du det?
Tjenare Flint!
Tackar, jodå jag har det fint. Lite kärlkramp men ingen ny infarkt så livet leker! Kommer ihåg ditt fina blueslirande på gitarren.
phloam skrev:Aha, jag trodde först det var berättelsen om O på G där

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 28 gäster