Moderator: Redaktörer
Flint skrev:Ber om ursäkt lech. Det var inte meningen att reta upp dig. Jag ville bara veta vad det var du argumenterade för.
Jag läste iofs den där tråden om testet men den var väldigt svårtolkad. Den drog åt alla möjliga håll med en massa motsägningar hit och dit. Det här senaste att testen även innehöll en rent subjektiv del framgick inte så den delen är helt ny för mig och därför är det ju inte så konstigt att jag reagerade med ett frågetecken. Nu blev insynen något större.
Almen skrev:Harryup skrev:lech skrev:Flint skrev:lech
Nej, bilden svarar inte på det jag frågade dig.
Ska det vara så djävla svårt? Hälften av deltagarna uppskattade SET+SET framför SET+Bryston . Ta gärna död på den myten, men så var det!!!
Det finns inga "mätresultat" på papperet , men det bekräftar vår subjektivitet om upplevda "upplevelser".
Lech
Var det blindtester? Föredrog nån fel läge mot vad de trodde att de skulle gilla? Var det nån som ansåg att återgivningen i det läge de föredrog var helt neutral?
Mvh/Harryup
Det var ju den här övningen: http://sweetspotforum.forum24.se/sweetspotforum-about1729-0.html. Har du lyckats missa den?
Ja, det var blindtester. De flesta (alla?) lyckades blint korrekt detektera SET-steget. Några föredrog den färgningen (E) framför ingen färgning (F).
lech skrev:Flint skrev:lech
Nu väntar jag bara på att du ber mig om ursäkt i din tur.
No problems.
Jag ber om ursäkt.
Lech
Harryup skrev:Almen skrev:Harryup skrev:lech skrev:Flint skrev:lech
Nej, bilden svarar inte på det jag frågade dig.
Ska det vara så djävla svårt? Hälften av deltagarna uppskattade SET+SET framför SET+Bryston . Ta gärna död på den myten, men så var det!!!
Det finns inga "mätresultat" på papperet , men det bekräftar vår subjektivitet om upplevda "upplevelser".
Lech
Var det blindtester? Föredrog nån fel läge mot vad de trodde att de skulle gilla? Var det nån som ansåg att återgivningen i det läge de föredrog var helt neutral?
Mvh/Harryup
Det var ju den här övningen: http://sweetspotforum.forum24.se/sweetspotforum-about1729-0.html. Har du lyckats missa den?
Ja, det var blindtester. De flesta (alla?) lyckades blint korrekt detektera SET-steget. Några föredrog den färgningen (E) framför ingen färgning (F).
Jo, minns den men mindes inte riktigt vad syftet var
lech skrev:He he
Du söker någonting ( som inte är 2:a tonen ) mao.
Hasse Alfredsson sa : Livet är som en påse , tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något.
lech
Flint skrev:Ber om ursäkt lech. Det var inte meningen att reta upp dig. Jag ville bara veta vad det var du argumenterade för.
Jag läste iofs den där tråden om testet men den var väldigt svårtolkad. Den drog åt alla möjliga håll med en massa motsägningar hit och dit. Det här senaste att testen även innehöll en rent subjektiv del framgick inte så den delen är helt ny för mig och därför är det ju inte så konstigt att jag reagerade med ett frågetecken. Nu blev insynen något större.
Alexi skrev:Det är kanske inte så lätt för alla att ta till sig data från flera olika fora och olika personer och mentalt hitta den röda tråden och sortera bort den oväsentliga datan, men det kan man väll knappast lasta testet för.
Jag tror du blandar ihop människor och maskiner. Vi människor beskriver våra upplevelser av situationer olika, det är helt naturligt.Flint skrev:Alexi skrev:Det är kanske inte så lätt för alla att ta till sig data från flera olika fora och olika personer och mentalt hitta den röda tråden och sortera bort den oväsentliga datan, men det kan man väll knappast lasta testet för.
Ett test som refereras och beskrivs på olika sätt av olika personer. Jo, det kan man i allra högsta grad belasta testet för, om man är neutral. I det där gänget litar jag på lech.
Alexi skrev:Jag tror du blandar ihop människor och maskiner. Vi människor beskriver våra upplevelser av situationer olika, det är helt naturligt.Flint skrev:Alexi skrev:Det är kanske inte så lätt för alla att ta till sig data från flera olika fora och olika personer och mentalt hitta den röda tråden och sortera bort den oväsentliga datan, men det kan man väll knappast lasta testet för.
Ett test som refereras och beskrivs på olika sätt av olika personer. Jo, det kan man i allra högsta grad belasta testet för, om man är neutral. I det där gänget litar jag på lech.
Flint skrev:Almen
Tippar att det är samma tråd vi pratar om. Intrycken från den spretade åt alla möjliga håll. Det visar ju inte minst det som har sagts i den här tråden från er som aktivt deltog. Förvirringen verkar vara total.
Almen skrev:Flint skrev:Almen
Tippar att det är samma tråd vi pratar om. Intrycken från den spretade åt alla möjliga håll. Det visar ju inte minst det som har sagts i den här tråden från er som aktivt deltog. Förvirringen verkar vara total.
Nej, vi som var med är helt eniga, vilket framkommer i nämnda tråd.
Om du är förvirrad så är det bara att fråga om det som är oklart.
Flint skrev:Jag tror att sprudel (du) vill ha det bästa av två världar. Det musikaliska ståpälsintrycket de bästa rörstärkarna förmår att förmedla och kraften/trycket från de största transistorförstärkarna. Det verkar vara en svår nöt att knäcka.
sprudel skrev:Flint skrev:Jag tror att sprudel (du) vill ha det bästa av två världar. Det musikaliska ståpälsintrycket de bästa rörstärkarna förmår att förmedla och kraften/trycket från de största transistorförstärkarna. Det verkar vara en svår nöt att knäcka.
Kanske det är så. Men om min eftertraktade färgning sitter i försteg/dac kanske knuten går att lösa!
Flint skrev:Almen skrev:Flint skrev:Almen
Nej, testtråden ger ett mycket förvirrat intryck. Så även efterspelet idag i den här tråden. Det dyker upp nya testvinklar och former. Vad blr det för nytt härnäst? Leach pratar om subjektiv bedömning som du sen förnekar. Vad håller ni på med?
Flint skrev:Almen skrev:Flint skrev:Almen
Nej, testtråden ger ett mycket förvirrat intryck. Så även efterspelet idag i den här tråden. Det dyker upp nya testvinklar och former. Vad blr det för nytt härnäst? Leach pratar om subjektiv bedömning som du sen förnekar. Vad håller ni på med?
lech skrev:Flint skrev:Almen skrev:Flint skrev:Almen
Det är självklart att det var och är subjektivt i denna test vi gjorde.
Vi hade min "ursprungs anläggning" ( SET+ Khorn ) som lyssnings anläggning. ( Punkt/Slut ) Ingen i sin ens vildaste fantasi, skulle ta sig tid att mäta upp den. Den ifrågasattes inte heller ( Punkt/Slut) under provlyssningen.
Resultatet från lyssningen ( in Total ) var att vi INTE kunde verifiera LennartJ :s hypotes om att trisser färgar grått . Något annat kan man inte med gräddan av HiFi förståsigpåare bekräfta.
Prov utan värde skulle en del kalla det ,men för mig var det en erfarenhet till.
Lech
Flint skrev:sprudel skrev:Flint skrev:Jag tror att sprudel (du) vill ha det bästa av två världar. Det musikaliska ståpälsintrycket de bästa rörstärkarna förmår att förmedla och kraften/trycket från de största transistorförstärkarna. Det verkar vara en svår nöt att knäcka.
Kanske det är så. Men om min eftertraktade färgning sitter i försteg/dac kanske knuten går att lösa!
Är du säker på att det är en färgning? Det kanske är mer likt verkligheten än vad andra prylar kommer.
sprudel skrev:
Verkligheten (vad det nu är?) är ju inte svart/vit heller.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster