Moderator: Redaktörer
JockScott skrev:UrSv skrev:Men det du säger du skall göra och de sakerna du kommer använda i denna tråd visar ju exakt motsatsen?
Vad är det du inte förstått av tråden som jag måste förtydliga?
JockScott skrev:Bra, då använder du inte den livsfarliga enpoliga brytaren således.
Är enpoliga förbjudna? Varför säljes de då i svenska butiker?
Anders_A skrev:Haha. Vilket jävla gnäll från haters "Måste du fråga ska du inte göra jobbet." istället för att bara ge svar på en så enkel fråga.
Det här är knappast ett jobb man kan misslyckas med om någon bara berättat hur man gör om man känner sig osäker.
Sluta hata, börja vara konstruktiva!
Läs svaren du fått igen du verkar helt ha missat poängen.
Anders_A skrev:Haha. Vilket jävla gnäll från haters "Måste du fråga ska du inte göra jobbet." istället för att bara ge svar på en så enkel fråga.
Det här är knappast ett jobb man kan misslyckas med om någon bara berättat hur man gör om man känner sig osäker.
flathead skrev:Anders_A skrev:Haha. Vilket jävla gnäll från haters "Måste du fråga ska du inte göra jobbet." istället för att bara ge svar på en så enkel fråga.
Vi kanske vill ha kvar forum medlemmarna......
Ska man ge sig på att koppla på högspänning ska man ha koll.
Och det är inte kul att ge råd och det slutar med att någon eggad av glada tillrop skadar sig själv eller sin omgiving allvarligt.
Ingen är nog negativ i grunden utan bara lite försiktiga......
Att kunna tåta ihop det är en sak att avgöra om ingående delar är upp till norm kan vara svårare.
När jag renoverar Dynaco Mk.III slutsteg som saknar S-märkt strömställare byter jag till Apem 641H art. nr. 35-223-55 från Elfa, inte bara för säkerhetens skull utan även för känslan i vippan, klickljudet och utseendet (det är fel bild på webben).
"Feelgood" kostar lite extra, men när även känslan att inte ha fuskat med elsäkerheten ingår får den kosta sin dryga hundring, tycker jag.
Förstår inte varför du ska bli så arg på att folk bryr sig om din och din familjs hälsa JockScott.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Google [Bot] och 35 gäster