Moderator: Redaktörer
MrScorpion skrev:Hej på er alla freaks.![]()
Jag kan faktiskt förstå ftorsell, då det finns olika sätt att lyssna på musik / ljud.
Har träffat folk som lyssnar på samma sätt som ftorsell, där det är basen som nästan är det allra viktigaste, är det inte massor av bas, med kraft som ett bomanfall av London under 2:a världskriget, så tycker dom det är helt ointressant.
Väldigt vanligt bland folk som håller på med bilstereo.
Det kanske kan bero på åldern, då många som håller på med bilsereo är yngre, och då ville man väl ha det "lite vildare", när det gäller det mesta.
Jag kan själv gilla det, men endast i kortare stunder / doser.
Ni får väl ge er till tåls, och kanske göra ett studie "eller studio" besök hos ftorsell, när allt är klart.
ftorsell skrev:MrScorpion skrev:Hej på er alla freaks.![]()
Jag kan faktiskt förstå ftorsell, då det finns olika sätt att lyssna på musik / ljud.
Har träffat folk som lyssnar på samma sätt som ftorsell, där det är basen som nästan är det allra viktigaste, är det inte massor av bas, med kraft som ett bomanfall av London under 2:a världskriget, så tycker dom det är helt ointressant.
Väldigt vanligt bland folk som håller på med bilstereo.
Det kanske kan bero på åldern, då många som håller på med bilsereo är yngre, och då ville man väl ha det "lite vildare", när det gäller det mesta.
Jag kan själv gilla det, men endast i kortare stunder / doser.
Ni får väl ge er till tåls, och kanske göra ett studie "eller studio" besök hos ftorsell, när allt är klart.
Bas är vikt igt det är ju en del av musiken
Men numera är hela registret viktigt när man blivit
Gubbeoch det krävs mycket i middbas området
För att möta upp 8st 15" och det kommer detta system
Att klara galanthar du vägarna förbi uppsala
Mot sommarn är du välkommen på ett besök
Måste erkänna att jag hade fel i effekt behov till
Midbas delen där kommer jag inte behöva den effekt
Jag trodde tidigare
Beakungen skrev:Modigt att erkänna att du hade fel. Inte många som skulle våga detHoppas det hela blir grymt bra till slut
steveo1234 skrev:Beakungen skrev:Modigt att erkänna att du hade fel. Inte många som skulle våga detHoppas det hela blir grymt bra till slut
Nästan så man undrar om det inte bryter mot någon policy på forumet...
steveo1234 skrev:Beakungen skrev:Modigt att erkänna att du hade fel. Inte många som skulle våga detHoppas det hela blir grymt bra till slut
Nästan så man undrar om det inte bryter mot någon policy på forumet...
ftorsell skrev:IngOehman skrev:Det enda som gör mig skeptisk till Kove är allt du skrivit i tråden.
Något annat som talar emot steget än dina rapporter, framförallt
HUR du gör dem, känner jag inte till.
Vh, iö
Ja men jag gillar bara deras produkter jag jobbar inte med deras produkter så det förstår jag att du tycker jag skiter nästan i mät specar med jag lyssnar med örona och gillar dom ljudet är det väl det ända viktiga (så känner jag ialla fall)
IngOehman skrev:ftorsell skrev:IngOehman skrev:Det enda som gör mig skeptisk till Kove är allt du skrivit i tråden.
Något annat som talar emot steget än dina rapporter, framförallt
HUR du gör dem, känner jag inte till.
Vh, iö
Ja men jag gillar bara deras produkter jag jobbar inte med deras produkter så det förstår jag att du tycker jag skiter nästan i mät specar med jag lyssnar med örona och gillar dom ljudet är det väl det ända viktiga (så känner jag ialla fall)
Säger du att jag "tycker du skiter nästan i mät specar med lyssnar med
örona"?
Jag tycker ingenting sådant. Jag har heller inte skrivit någonting sådant.
Jag har ingen uppfattning om varken vad du skiter i, bryr dig om, eller hur
eller varför du lyssnar si eller så, eller varför du tror si eller så baserat på
det du upplever att du har hört (under omständigheter som jag inte har
givits några skäl att tro att du kan bedöma).
- - -
Så vad menar du med det du skrev? Det jag skrev har ingenting med att
jag tycker någonting om vad du skiter i eller inte skiter i. Jag vet inte vad
du skiter i eller inte skiter i, och jag är glad om du i Kove har funnit något
som gör dig nöjd!
Vad jag däremot tycker är lite synd är att du skrivit så oerhört mycket fel-
aktigheter, även om jag tror att de flesta inser att det är klokt att bortse
ifrån det du skrivit, det vill säga att få eller inga kommer att vilseledas av
dina påståenden. Och då är de ju inte så farliga.
- - -
Och om Kove-stegen då?
Det enda jag vet är att du är den ende jag sett skriva en massa om Kove-
steget.
Och eftersom det du skriver är både osammanhangande, motsägelsefullt,
felaktigt och i många fall skildrar en absurd vrångbild av verkligheten, så
kan jag inte säga något om Kove alls. Jag har ju inte sett knappt någon
konkret information överhuvudtaget om stegen.
Det var bara det jag skrev - eftersom frågan om hur steget i verkligheten
är, kom upp.
Du är ingen vidare ambasadör för Kove helt enkelt, och vad jag ville säga
var bara att jag ser förbi sådant och vill inte döma dem baserat på det du
har skrivit. Hoppas att det är ett väldigt bra steg, men jag vet ju inget om
det heller. Alltså varken att det är dåligt eller att det är bra.
Jp, en sak har ju kommit fram, och det är att det svingar rätt så lite spän-
ning jämfört med ett RS2000, och som det verkar så ligger den en bra bit
efter Rotelsteget också därvidlag (1090).
Men det behöver ju inte göra det till ett dåligt alternativ i lågimpedanssam-
manhang, alltså i en bilstereo. Det vill säga för det steget är konstruerat.
Vh, iö
ftorsell skrev:Lägg din energi på att svinga ihop ett test mellan Kove pro 2000 och rs 2000
Så får vi se vilket som är det kraftigaste samt renaste![]()
Jag är övertygad om att Kove steget är grymt jämför bart eller åtminstone
Kraftigare i att leverera bas
IngOehman skrev:ftorsell skrev:Lägg din energi på att svinga ihop ett test mellan Kove pro 2000 och rs 2000
Vad skall du med dina övertygelser till? Det enda jag ser att de
skänker dig är blindhet.
De övertygar nog inte så många andra heller, sett till historiken i
den här tråden.
Men - om du njuter av dina övertygelser så skall ju inte jag vara
den som tar dem ifrån dig. Och att testa två olika slutsteg mot
varandra där det ena (Kove) ju är en liten fjutt jämfört med det
andra känns ju dessutom rätt så meningslöst, så det intresserar
mig inte det allra minsta.
Vad skulle det vara bra för?
- - -
Jag känner ju redan RS2000 väl, och är helt ointresserad av ett
bilstereoslutsteg för hemmabruk.
- - -
Men om du själv vill testa stegen så kan jag självklart hjälpa dig med
det, alltså se till så att det inte blir en massa felmätningar och andra
underligheter som tydligen drabbat alla de "tester" du gjort historiskt.
Det tycker jag ju att båda slutstegen förtjänar.
Men varför man skulle jämföra dessa två med varandra, det förstår
jag inte. Den som behöver en RS2000 kommer ju inte i närheten av
det med ett Kove-steg om det som funnits att läsa i den här tråden
om Kove-steget stämmer.
Och för den som klarar sig med den spänning som Kove-steget kan
leverera bör väl inte köpa ett RS2000. Det är ju bara att slänga en
massa pengar i sjön för prestanda som man inte behöver.
Vh, iö
Nattlorden skrev:Måste ju vara två olika bas-system också, ett lågohmigt för Kove och ett nomalohmigt få alla normala förstärkare du kan tänkas vilja jämföra med. Konfigurera om dina basar för att få ihop 8 ohm räcker inte - du har ju valt basar optimerade för att köras, så de i sig själva låter högst troligen sämre än de kan om de körs normalohmigt
Laila skrev:ftorsell, några av landets, i ämnet, mest insatta personer har försökt förklara för dig att Kove-steget har svårt att mäta sig med tex. RS2000.
IngvarOehman som ju inte är någon "barnrumpa" när det gäller förstärkarteknik skriver ju bl.a. "Och för den som klarar sig med den spänning som Kove-steget kan leverera bör väl inte köpa ett RS2000. Det är ju bara att slänga en massa pengar i sjön för prestanda som man inte behöver."
Kan det vara så att Kove-steget har någon form av "basboost" som du gillar . . . typ ?
Laila skrev:Kan det vara så att Kove-steget har någon form av "basboost" som du gillar . . . typ ?
Laila skrev:ftorsell, några av landets, i ämnet, mest insatta personer har försökt förklara för dig att Kove-steget har svårt att mäta sig med tex. RS2000.
IngvarOehman som ju inte är någon "barnrumpa" när det gäller förstärkarteknik skriver ju bl.a. "Och för den som klarar sig med den spänning som Kove-steget kan leverera bör väl inte köpa ett RS2000. Det är ju bara att slänga en massa pengar i sjön för prestanda som man inte behöver."
Kan det vara så att Kove-steget har någon form av "basboost" som du gillar . . . typ ?
Beakungen skrev:Frågan är om någon vågar sig på ett test? Kanske är det så att man är rädd att rs-steget ska vara sämre än bil-steget?
Nattlorden skrev:Beakungen skrev:Frågan är om någon vågar sig på ett test? Kanske är det så att man är rädd att rs-steget ska vara sämre än bil-steget?
Det är ingen som är intresserad att testa det där 5-sekunders RMS-testet eftersom det inte har någon koppling till det en hififörstärkare är skapad för att utföra. Och TS verkar inte så intresserad att testa KOVE-steget på ett traditionellt hifi-vis. Alltså blir det inget.
Det är som att bygga ett trissesteg som en pansarvagn och sedan utmana rörsteg om vem som bäst tål att tappas från 10 meters höjd. Irrelevant utom för den som ofta tänker göra det.
Beakungen skrev:Nattlorden skrev:Beakungen skrev:Frågan är om någon vågar sig på ett test? Kanske är det så att man är rädd att rs-steget ska vara sämre än bil-steget?
Det är ingen som är intresserad att testa det där 5-sekunders RMS-testet eftersom det inte har någon koppling till det en hififörstärkare är skapad för att utföra. Och TS verkar inte så intresserad att testa KOVE-steget på ett traditionellt hifi-vis. Alltså blir det inget.
Det är som att bygga ett trissesteg som en pansarvagn och sedan utmana rörsteg om vem som bäst tål att tappas från 10 meters höjd. Irrelevant utom för den som ofta tänker göra det.
Må så vara men nu mätte han ju roteln och koven på det viset i början och kom fram till att koven var bättre vilket många verkade tycka var fel.
Ts vill ju uppenbarligen ha ett steg som lämnar massor med effekt under 5sec och då är det klart det man vill mäta. I ett sådant test kanske det är så att koven är klart bättre än rs2000 och då förstår jag att man inte vill vara med och testa. Vore ju skam om ens fina steg inte var bäst.
![]()
Personligen skiter jag i vilket av stegen som är bäst för jag är inte intresserad av någon av dem. Men jag kan förstå att man blir lite grinig när folk som inte ens testat kove-steget uttalar sig om att det och dessutom gärna vill påtala att rs2000 faktiskt är bättre.
ftorsell skrev:IngOehman skrev:ftorsell skrev:Lägg din energi på att svinga ihop ett test mellan Kove pro 2000 och rs 2000
Vad skall du med dina övertygelser till? Det enda jag ser att de
skänker dig är blindhet.
De övertygar nog inte så många andra heller, sett till historiken i
den här tråden.
Men - om du njuter av dina övertygelser så skall ju inte jag vara
den som tar dem ifrån dig. Och att testa två olika slutsteg mot
varandra där det ena (Kove) ju är en liten fjutt jämfört med det
andra känns ju dessutom rätt så meningslöst, så det intresserar
mig inte det allra minsta.
Vad skulle det vara bra för?
- - -
Jag känner ju redan RS2000 väl, och är helt ointresserad av ett
bilstereoslutsteg för hemmabruk.
- - -
Men om du själv vill testa stegen så kan jag självklart hjälpa dig med
det, alltså se till så att det inte blir en massa felmätningar och andra
underligheter som tydligen drabbat alla de "tester" du gjort historiskt.
Det tycker jag ju att båda slutstegen förtjänar.
Men varför man skulle jämföra dessa två med varandra, det förstår
jag inte. Den som behöver en RS2000 kommer ju inte i närheten av
det med ett Kove-steg om det som funnits att läsa i den här tråden
om Kove-steget stämmer.
Och för den som klarar sig med den spänning som Kove-steget kan
leverera bör väl inte köpa ett RS2000. Det är ju bara att slänga en
massa pengar i sjön för prestanda som man inte behöver.
Vh, iö
Hur hög spänning levererar rs 2000 har för mig vi diskuterat detta och att Kove steget har lika hög rms spänning som rs 2000 peakar får inte ihop detta?
Nattlorden skrev:Den lite mindre Kove K2 1200 performance är specad till 1x1300Wrms @ 4ohm,
den är testad här och ger 1x973Wrms vid 13,3V batterispänning.
Så lite överspecade är de nog...
Användare som besöker denna kategori: idea och 34 gäster