ftorsell skrev:MrScorpion skrev:Hej på er alla freaks.
Jag kan faktiskt förstå ftorsell, då det finns olika sätt att lyssna på musik / ljud.
Har träffat folk som lyssnar på samma sätt som ftorsell, där det är basen som nästan är det allra viktigaste, är det inte massor av bas, med kraft som ett bomanfall av London under 2:a världskriget, så tycker dom det är helt ointressant.
Väldigt vanligt bland folk som håller på med bilstereo.
Det kanske kan bero på åldern, då många som håller på med bilsereo är yngre, och då ville man väl ha det "lite vildare", när det gäller det mesta.
Jag kan själv gilla det, men endast i kortare stunder / doser.
Ni får väl ge er till tåls, och kanske göra ett studie "eller studio" besök hos ftorsell, när allt är klart.
Bas är vikt igt det är ju en del av musiken
Men numera är hela registret viktigt när man blivit
Gubbe

och det krävs mycket i middbas området
För att möta upp 8st 15" och det kommer detta system
Att klara galant

har du vägarna förbi uppsala
Mot sommarn är du välkommen på ett besök

Måste erkänna att jag hade fel i effekt behov till
Midbas delen där kommer jag inte behöva den effekt
Jag trodde tidigare

Hej igen ftorsell.
Ja, din anlägningn skulle faktiskt vara kul att lyssna på, tror det skulle vara en upplevelse man sent skulle glömma. Jag tycker det är kul när folk går in för någonting så helhjärtat som du gör med ditt projekt. Jag har sett sådant förut, i andra samanhang, trots omgivningens försök till att övertyga att det inte kommer att bli så bra.
Ofta är det så enligt mina erfarenheter, att när någon har bestämt sig till 100% för någonting, så kan knappast folk runtomkring ändra på planerna, bestämt är bestämt. Har sett samma sak hända inom motorsporten ett flertal gånger.
Det är trots allt kul att någon gör någonting annorlunda.
Jag tror du själv kommer att bli nöjd med din anläggning, däremot tror jag inte alla här på forumet skulle vilja ha det ljud du kommer att få med din anläggning. Det är trots allt du själv i första hand som skall vara nöjd när allt är klart, och det tror att jag du kommer att bli.
Ja, som sagt, det vore verkligen kul att få lyssna på din anläggning.
Byggde själv en bilstereo anläggning i min bil för ca. 15 år sedan, med bara snik grejjer, och det lät sjukt bra. Fick mycket beröm av "vanligt folk" som lyssnade på anläggningen, och dom kunde inte fatta att det kunde låta så bra. En polare sa t.o.m. att det var som att sitta precis framför scenen, och han verkligen UNDERSTRYKTE det.
Det här var naturligtvis folk som inte var direkt intresserade av ljud och ljud anläggningar, och dom lyssnade inte på samma sätt som någon med "guld öron". Hade en riktig ljud entusiast lyssnat, så hade dom påtalat massor av brister i ljudet, för det fanns naturligis.
Själv var jag grymt nöjd, och jag åke med bilen i 8 år / 26500 mil.
Har saknat det där sköna ljudet, och i nästa bil skall det bli av igen, men nu skall det bli bättre ljud.
Hemma får det bli lite lägre profil, då jag bor i lägenhet, men jag skall i allafall byta ett par komponeter i mina delningsfilter. Började med det, men måste göra klart det inom en snar framtid.
Ljudanläggningar och motorer (V8:a) är kul.