Moderator: Redaktörer
DorreN skrev:Jag har en Pioneer N-50. Nätverksspelare med egen app. DAC med USB, optisk och coaxial. Du får många prylar för den relativt låga priset.
Vann över dom andra nämna i Hifi & Musiks test!
robotno skrev:Hmm, ja man har ju även kikat lite på pioneer n-50 också och måste nog säga att det står mellan den och streammagic nu. Det lutar dock åt n-50n.
JohanM skrev:Hur är streammagic att använda i ditt stora musikbibliotek på hårdisken?
lennartj skrev:Andra har dock bevisat att avspelningen blir hörbart optimal om man innan avspelningen startas har packat upp flac-filerna till wav och laddat upp dem i RAM.
robotno skrev:N-50 var inget dåligt val. Mycket fin spelare som presterade bättre än vad jag hade kunnat drömma om. Spelar analogt ut från denna maskin nu och känner knappast något behov av extern DA. Tight, lufftigt och med total kontroll över basen, speciellt när man matar den med lite högupplöst material. Philip Glass: Koyaanisqatsi i 24/96 var nästintill en magisk upplevelse. Miles Davis kändes som om återuppväckt ur graven.
Dock två minus: kontrollappen till android är nästintill ett skämt, hoppas detta råds bot på. Plus ett litet knappt hörbart nätbrum, man måste stå med örat 20cm från spelaren för att höra men ändå lite irriterande. Kan min I30 vara knäpptyst så borde även denna kunna det.
Inget jag ångrar och garanterat något att rekomendera.
MagnusÖstberg skrev:Bevisat är ett väldigt starkt ord.
Jag är rätt säker på att de utfört sina tester på ett mycket begränsat urval av hårdvara/mjukvara och att deras resultat inte nödvändigtvis behöver vara generellt.
Jag är faktiskt beredd att direkt misstro slutsatsen.
robotno skrev:N-50 var inget dåligt val. Mycket fin spelare som presterade bättre än vad jag hade kunnat drömma om. Spelar analogt ut från denna maskin nu och känner knappast något behov av extern DA. Tight, lufftigt och med total kontroll över basen, speciellt när man matar den med lite högupplöst material. Philip Glass: Koyaanisqatsi i 24/96 var nästintill en magisk upplevelse. Miles Davis kändes som om återuppväckt ur graven.
Dock två minus: kontrollappen till android är nästintill ett skämt, hoppas detta råds bot på. Plus ett litet knappt hörbart nätbrum, man måste stå med örat 20cm från spelaren för att höra men ändå lite irriterande. Kan min I30 vara knäpptyst så borde även denna kunna det.
Inget jag ångrar och garanterat något att rekomendera.
robotno skrev:Hittar bara den jag använder i market.. Märkligt iom att den bara funkar i portraitläge men ändå bara visar fyra rader av mappstrukturen?? Ska jag leta någon annanstans? Är ingen android/iosmänniska.. Bara linux för min del. På min netbook med crunchbang på var det bara att plugga in usb:n och köra, det var fint iallafall.
robotno skrev:Hmm, intressant. Jag har provat med någon äldre variant typ 2.något samt 4.0 ICS. Du kör ju Jellybean på din uppenbarligen, kanske ska se om någon av ens andriodvänner med jellybean vill komma och testa. Detta är ju ett störmoment av högsta klass. Har man ett par 1000 album så är det lite trist att inte se mer än fyra åt gången. Visst man bläddrar snabbt men översikten blir ju sådär..
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster