Moderator: Redaktörer
Morgan skrev:Kul att ha fått se dem i verkligheten!
Morgan skrev:Väggarna är laminerade med mystisk dämpgucka, kondensatorerna i filtren stora som drickaburkar och förmodligen dyrare än elementen, basarna är specialelement från Dynaudio med extra magnetstyrka - kort sagt ganska påkostat från början till slut.
Morgan skrev:Nattlorden: Invändigt är det, om jag såg rätt, tio individuella basreflexavstämda kaviteter med två boomers i varje. Basrören skulle eventuellt kunna förses med portmynningar som avlöste bättre, för i nuläget är de helt raka. Men jag tror inte man vill spela så högt att de här lådorna börjar puffa, så det är nog en icke-fråga. Däremot vore det nog kul att proppa igen portarna och höja infrabasen med EQ![]()
Vi gjorde ett överslag om total innervolym, netto, och hamnade runt 400 liter/låda. Ytterdimensionerna är 48x58x198cm. Väggarna är laminerade med mystisk dämpgucka, kondensatorerna i filtren stora som drickaburkar och förmodligen dyrare än elementen, basarna är specialelement från Dynaudio med extra magnetstyrka - kort sagt ganska påkostat från början till slut.
KarlXII skrev:Morgan skrev:Kul att ha fått se dem i verkligheten!
Hur tyckte du att de lät då? (Om du lämnar teorin för en stund)
Själv tycker jag nog att det var något av det bästa jag hört.
Plus att ägaren bjöd på det godaste teet någonsin. Trevlig prick för övrigt.![]()
lennartj skrev:Hussen spelade faktiskt Yello i kväll och det var inte första gången, men det har aldrig låtit så bra som nu, sannolikt tack vare biwiringen. Leif är faktiskt allätare och har alls inget emot besök av personer som uppskattar god ljudåtergivning och gott te.
Jag förmedlar kontakt till den som skickar PM till mig.
lennartj skrev:Leif är faktiskt allätare och har alls inget emot besök av personer som uppskattar god ljudåtergivning och gott te.
Nattlorden skrev:Wow. Då fick man en bättre känsla för storleken.
IngOehman skrev:Nattlorden skrev:Wow. Då fick man en bättre känsla för storleken.
Tänk på att konstruktören är liten, så de är inte så stora som det ser ut.
Vh, iö
lennartj skrev:Ofta känns det ändå synd att slå sönder illusioner, vare sig det gäller synbara eller hörbara.
IngOehman skrev:
sprudel skrev:Det får bli en tur tillLeif igen och lyssna på vad de moddade filtren åstadkommit.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster