Moderator: Redaktörer
MagnusÖstberg skrev:Tätt reglat, OSB+2 lager gips
zookaloo skrev:Hej vänner,
Jag har blitt med lägenhet och kommer som första åtgärd att smälla upp en vägg. Just denna vägg kommer bli högtalarvägg som kommer att härbärgera piPs samt två st SVS SB12 tillsvidare.
Det kommer att bli en gipsvägg gissar jag, vilka instruktioner ska man lämna till hantverkaren för att väggen ska ge bra stöd avseende bas?
Jag har läst någonstans om någon snubbe som fyllde väggen med sand - men det känns lite drastiskt.
Har sökt på forumet efter liknande trådar - de finns säkerligen - men jag har inte återfunnit något bra tips.
Uppskattar er hjälp med detta lilla spörsmål.
Mvh
Jupp, men då blir det dessutom tungt på köpet.DQ-20 skrev:Om man vill ha "basstöd" är det väl snarare styvhet än massa som man behöver, dvs. tätare regelavstånd OCH kraftigare reglar OCH tjockare täckskikt.
/DQ-20
MagnusÖstberg skrev:Jupp, men då blir det dessutom tungt på köpet.DQ-20 skrev:Om man vill ha "basstöd" är det väl snarare styvhet än massa som man behöver, dvs. tätare regelavstånd OCH kraftigare reglar OCH tjockare täckskikt.
/DQ-20
Objektivisten skrev:MagnusÖstberg skrev:Jupp, men då blir det dessutom tungt på köpet.DQ-20 skrev:Om man vill ha "basstöd" är det väl snarare styvhet än massa som man behöver, dvs. tätare regelavstånd OCH kraftigare reglar OCH tjockare täckskikt.
/DQ-20
Det är väl det man eftersträvar, 'tung bas'.
DQ-20 skrev:Om man vill ha "basstöd" är det väl snarare styvhet än massa som man behöver, dvs. tätare regelavstånd OCH kraftigare reglar OCH tjockare täckskikt.
/DQ-20
petersteindl skrev:Eller styv bas, eller styv och tung bas, fast den skall vara snabb också. Styv, tung och snabb samt detaljerad... och luftig med rätta trycket.
Då är det bara att fixa en styv, tung, snabb och detaljerad och luftig vägg... med rätta trycket.
Mvh
Peter
Hade du inte "växt ifrån" det?single_malt skrev:Objektivisten skrev:MagnusÖstberg skrev:Jupp, men då blir det dessutom tungt på köpet.DQ-20 skrev:Om man vill ha "basstöd" är det väl snarare styvhet än massa som man behöver, dvs. tätare regelavstånd OCH kraftigare reglar OCH tjockare täckskikt.
/DQ-20
Det är väl det man eftersträvar, 'tung bas'.
+1
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 16 gäster