Moderator: Redaktörer
adzer skrev:Du bör kunna logga in på miniDSP hemsida och ladda ner pluginen till windows.
steveo1234 skrev:Såå.. Vad är slutsatsen nu efter att produkten provats ett tag. Är en miniDSP ett bra alternativ till en receivers interna delningsfilter och en extern PEQ?
Min tanke är att ställa receivern på:
LFE=no
Front=large
surround=small
och plocka ut front-signalen via pre-out och skicka den till en miniDSP för att dela (30/18, kanske). Därefter får frontarnas signal gå till slutsten och sen högtalare. Baskanalen (1 eller 2) får lite mysig PEQ på sig och sen vidare till slutsteg och baslådor.
Jag använder min onkyo´s interna delningsfilter nu med alla högtalarena satta på small och LFE=yes.
bomellberg skrev:steveo1234 skrev:Såå.. Vad är slutsatsen nu efter att produkten provats ett tag. Är en miniDSP ett bra alternativ till en receivers interna delningsfilter och en extern PEQ?
Min tanke är att ställa receivern på:
LFE=no
Front=large
surround=small
och plocka ut front-signalen via pre-out och skicka den till en miniDSP för att dela (30/18, kanske). Därefter får frontarnas signal gå till slutsten och sen högtalare. Baskanalen (1 eller 2) får lite mysig PEQ på sig och sen vidare till slutsteg och baslådor.
Jag använder min onkyo´s interna delningsfilter nu med alla högtalarena satta på small och LFE=yes.
Det där är exakt mitt scenario, och jag tycker att det blir markant bättre än med min Marantz inbyggda delning, framför allt eftersom jag får möjlighet att PEQ bort några moder samt sträcka ut basen lite grand.
Gört! Beställ en nu när vi ändå ska ta hem lite saker därifrån.
/Bosse
Nefilim skrev:Har du kopplat in DSP:n flera ggr i olika USB-portar på datorn?
För mig funkar det bara att använda en och samma USB-port.
Jag antar att du menar en svart låda runt... Och ja det har den.opethic skrev:doglas2009 - Är det en "boxad" eller bara ett kretskort?
De "oboxade" behöver strömförsörjning, de boxade får ström via USB.
Om det är en "oboxad", prova att koppla in allt innan du startar MiniDSP'n.
Jag kan lägga upp bilder på den om någon bara säger hur man gör ...opethic skrev:Nä, de "oboxade" (de man köper på kretskort, utan låda/box) får man strömsätta själv och min fungerar bäst om alla kopplingar är gjorda och datorn påslagen innan man stoppar in stickkontakten.
De "oboxade" har en liten blå lysdiod som indikerar att de får ström, de andra vet jag ej...
Har du kollat på miniDSP's hemsida och jämfört så att du vet exakt vilken modell du har?
Eller om du tar ett par foton och slänger upp här så kanske vi kan hjälpa dig?
Precis, men till höger om det gröna sticker det ut en grå usb-sladd. MicroUSB:n går inte att använda, metallen är i vägen...opethic skrev:Är det en sådan här:
Men Bakerman har väl använt den, det verkade så i alla fall...Komorok skrev:Det är för att USBn var glapp på den. Förre ägaren lödde dit en ersättningslösning. Funktionen skall vara densamma om den är rätt gjord vill säga. Det kan vara det som är felet.
Det är när jag trycker på den gröna knappen som "Cannot connect to DSP, please plug in the board" kommer upp. Och "Input" och "Routing" kan jag inte hitta, det ser inte lika ut på mitt program..opethic skrev:Hmm, du måste klicka på den gröna Connect-knappen också.
Nu har jag 2x8, ser nog annorlunda ut på din.
Har du kopplat rätt och klickat i rätt på "Input" och "Routing" ?
Användare som besöker denna kategori: entt och 217 gäster