Moderator: Redaktörer
Njaa, jag tänker inte öppna den eller chansa. Jag får fråga.Komorok skrev:Hur ska någon annan än Bakerman veta det?
Öppna och se efter hur det är kopplat eller prata med Bakerman. Eller fatta mod och testa.
opethic skrev:doglas2009 - Är det en "boxad" eller bara ett kretskort?
De "oboxade" behöver strömförsörjning, de boxade får ström via USB.
Om det är en "oboxad", prova att koppla in allt innan du startar MiniDSP'n.
Aerob skrev:opethic skrev:doglas2009 - Är det en "boxad" eller bara ett kretskort?
De "oboxade" behöver strömförsörjning, de boxade får ström via USB.
Om det är en "oboxad", prova att koppla in allt innan du startar MiniDSP'n.
Min oboxade som förmodligen är en av dom första här på faktiskt går att driva direkt från USB, har detta ändrats? Jag trodde den i box och den utan var den samma, bortsett från boxen då.
doglas2009 skrev:Jag har nu skruvat isär den. Det verkar som om "usb-pinnarna" var på fel håll tidigare, då kunde den inte få ström av endast usb, det lös inte alltså. Men nu när "pinnarna" är på andra hållet så lyser den iaf av endast USB.
Det är som om datorn inte hittar den. Är det någon som har en aning om hur jag ska göra för att datorn ska hitta DSP:n.
Extremt tacksam för förslag, det här börjar bli en aning frustrerande ...
Själva MiniDSP-programmet har jag, ja. Men kan det vara att det är gammalt och behöver uppdateras?bomellberg skrev:doglas2009 skrev:Jag har nu skruvat isär den. Det verkar som om "usb-pinnarna" var på fel håll tidigare, då kunde den inte få ström av endast usb, det lös inte alltså. Men nu när "pinnarna" är på andra hållet så lyser den iaf av endast USB.
Det är som om datorn inte hittar den. Är det någon som har en aning om hur jag ska göra för att datorn ska hitta DSP:n.
Extremt tacksam för förslag, det här börjar bli en aning frustrerande ...
Den hittas enbart av plugin-programmet. Har du installerat det?
Det enda jag kan hitta som kan liknas vid ett namn är detta: "MiniDSP_2waySUBAdv_104"bomellberg skrev:
Ja, det är själva grunkan.
Men vad heter din plugin? Programmet som du har installerat på datorn, som ska prata med miniDSPn? Är du medveten om att programmet pratar med miniDSPn mha Adobe Air, som borde blivit installerat samtidigt som din plugin?
doglas2009 skrev:Det enda jag kan hitta som kan liknas vid ett namn är detta: "MiniDSP_2waySUBAdv_104"bomellberg skrev:
Men vad heter din plugin? Programmet som du har installerat på datorn, som ska prata med miniDSPn? Är du medveten om att programmet pratar med miniDSPn mha Adobe Air, som borde blivit installerat samtidigt som din plugin?
Adobe Air hade jag sedan tidigare, måste det nödvändigtvis installeras exakt samtidigt?
Jag testade det nu, och det hjälpte intebomellberg skrev:doglas2009 skrev:Det enda jag kan hitta som kan liknas vid ett namn är detta: "MiniDSP_2waySUBAdv_104"bomellberg skrev:
Adobe Air hade jag sedan tidigare, måste det nödvändigtvis installeras exakt samtidigt?
Prova att installera om det så att det Adobe Air som medföljer installeras samtidigt. Avinstallera först med andra ord.
Vad menar du med testa?adzer skrev:Sync rutan är inte alltid uppe. Det verkar variera mellan operativsystem/Air för olika operativsystem vad jag sett.
Testa istället om det fungerar nu är mitt tips. Rör sig input mätarna?
Om jag har den inkopplad till datorn hela tiden, kan jag då köra med dom inställningarna som du hjälpte mig med innan?Komorok skrev:Din har ju inställningarna som Baker och jag gjorde en gång i tiden. De kan ju vara användbara om jag minns rätt.
doglas2009 skrev:Det enda jag kan hitta som kan liknas vid ett namn är detta: "MiniDSP_2waySUBAdv_104"bomellberg skrev:
Jag har nu avinstallerat Net Framework 4,0 (tror jag att jag hade..) och försökt att installera 3,5 istället, men precis i slutet på installationen kommer detta upp http://imageshack.us/f/842/problemzl.png/boom skrev:doglas2009 skrev:Det enda jag kan hitta som kan liknas vid ett namn är detta: "MiniDSP_2waySUBAdv_104"bomellberg skrev:
Om det skall fungera så måste du ha
netframwork 3.5 om du har högre avinstallera
flash player 10.0 eller högre
och den måste ha ström hela tiden det duger inte med bara usb.
doglas2009 skrev:Jag har nu avinstallerat Net Framework 4,0 (tror jag att jag hade..) och försökt att installera 3,5 istället, men precis i slutet på installationen kommer detta upp http://imageshack.us/f/842/problemzl.png/boom skrev:doglas2009 skrev:Det enda jag kan hitta som kan liknas vid ett namn är detta: "MiniDSP_2waySUBAdv_104"bomellberg skrev:
Någon som har någon idé varför det inte funkar?
Och så förstår jag inte vad det var jag ska jag göra med Flashlplayer..?
Okej, tack för hjälpen allihopa!boom skrev:doglas2009 skrev:Jag har nu avinstallerat Net Framework 4,0 (tror jag att jag hade..) och försökt att installera 3,5 istället, men precis i slutet på installationen kommer detta upp http://imageshack.us/f/842/problemzl.png/boom skrev:doglas2009 skrev:Det enda jag kan hitta som kan liknas vid ett namn är detta: "MiniDSP_2waySUBAdv_104"bomellberg skrev:
Försök att hitta en på nätet som är färdig i stället för att du hämtar den vid MS.
Avinstallera allt som står net framwork på det kan ligga rester som programmen känner av
Avinstallera program varan för minidsp också .
doglas2009 skrev:Okej, tack för hjälpen allihopa!boom skrev:doglas2009 skrev:Jag har nu avinstallerat Net Framework 4,0 (tror jag att jag hade..) och försökt att installera 3,5 istället, men precis i slutet på installationen kommer detta upp http://imageshack.us/f/842/problemzl.png/boom skrev:doglas2009 skrev:Det enda jag kan hitta som kan liknas vid ett namn är detta: "MiniDSP_2waySUBAdv_104"bomellberg skrev:
Försök att hitta en på nätet som är färdig i stället för att du hämtar den vid MS.
Avinstallera allt som står net framwork på det kan ligga rester som programmen känner av
Vad jag inte förstår är detta - när jag kollar i "intsallera/avininstallera" så ligger inte Net Framework där, men när jag kollar i "aktivera eller inaktivera windows funktioner" så ser det ut såhär...
http://imageshack.us/f/12/prooobblleem.png/
Har jag då programmet eller inte?
Är detta det jag ska ladda ner-installera?
http://www.microsoft.com/sv-se/download ... x?id=25150
Menar du att jag ska ladda ner:boom skrev:doglas2009 skrev:Okej, tack för hjälpen allihopa!boom skrev:doglas2009 skrev:Jag har nu avinstallerat Net Framework 4,0 (tror jag att jag hade..) och försökt att installera 3,5 istället, men precis i slutet på installationen kommer detta upp http://imageshack.us/f/842/problemzl.png/boom skrev:doglas2009 skrev:Det enda jag kan hitta som kan liknas vid ett namn är detta: "MiniDSP_2waySUBAdv_104"bomellberg skrev:
Vad jag inte förstår är detta - när jag kollar i "intsallera/avininstallera" så ligger inte Net Framework där, men när jag kollar i "aktivera eller inaktivera windows funktioner" så ser det ut såhär...
http://imageshack.us/f/12/prooobblleem.png/
Har jag då programmet eller inte?
Är detta det jag ska ladda ner-installera?
http://www.microsoft.com/sv-se/download ... x?id=25150
Avinstallera först minidsp programmet sedan installerar du den net. framework i från ms med uppdatera sen hämtar du den senaste flashplayer . sen installerar du hela klabbet igen.
Det kommer upp när jag försöker installera programmet:boom skrev:Prova den första funkar det ej med den så ta den andra.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 235 gäster