Är det några som är intresserade av en sån här träff innan sommaren i Göteborgstrakten så skulle vi kunna träffas någon lördag hemma hos mig?
Moderator: Redaktörer
De intressantaste i högtalarväg är nog mina 8071 och MP2. På stärkarfronten en Luxman 1030
forzell skrev:Ja det är ju nästan jakten på ny hifi som är bäst . Har gjort en del fynd faktiskt så egentligen ska jag inte klaga .
Hade tidigare en massa pioneer från 70 talet. Så jag måste erkänna att jag är väldigt sugen på att se hur min A-91 står sig mot en maskin i samma viktklass från 70 talet . Saknar ibland min SA 9900 ...
Så jag måste erkänna att jag är väldigt sugen på att se hur min A-91 står sig mot en maskin i samma viktklass från 70 talet .
Härligt att höra att ni är sugna på vintage-test längre söderut också!
Kämpa på och dra ihop ett gäng. Och en loppistur är alltid spännande, oavsett om man hittar nått skoj eller inte.
Jag kan haka på och damma av förförstärkare + slutsteg från -76 och plocka med (Soundcraftsmen och SAE).
När vi går på loppis före brukar vi försöka samlas så vi träffas på den loppisen där det finns flest "medelsvenssonsäljare"(typ bakluckeloppis eller välgörenhetsloppisar) vid öppning, men det beror nog på att i Sthlmstrakten så är det proffs som är på alla dessa loppisar vid öppning och köper alla fynd för att ta med sig till sina butiker. Smile Sen har det ofta dykt upp fynd som man inte räknat med på de mest konstiga ställen!
Finns det någon idé om tidpunkt för evenemanget? Ska vi lägga upp det ungefär som andra lyssningar av "gammalt skrot", alltså presentation av deltagande utrustning? Ska vi ha omröstning både före och efter, ergo förväntning - utfall? Ska vi ha en inriktning på högtalare eller på förstärkare eller båda eller ska vi "bara" träffas och ha trevligt? Får man/bör man dricka öl, vin eller sprit?
Jag tycker det är roligare med högtalare än förstärkare då jag tycker skillnaderna är större.
thombjon skrev:Jag kan haka på och damma av förförstärkare + slutsteg från -76 och plocka med (Soundcraftsmen och SAE).
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster