Moderator: Redaktörer
doglas2009 skrev:Vad menar du med testa?adzer skrev:Sync rutan är inte alltid uppe. Det verkar variera mellan operativsystem/Air för olika operativsystem vad jag sett.
Testa istället om det fungerar nu är mitt tips. Rör sig input mätarna?
Går det att använda MiniDSP:n utan att ha lagt över inställningarna?
Nu är det kopplat såhär;boom skrev:doglas2009 skrev:Jag testade nu att koppla in MiniDSP:n för att testa inställningarna som redan ligger på den, och då kom det inget ljud alls ur subbarna
Har du kopplat den rätt har för mig att basen går på utgång 2&4.
doglas2009 skrev:Nu är det kopplat såhär;boom skrev:doglas2009 skrev:Jag testade nu att koppla in MiniDSP:n för att testa inställningarna som redan ligger på den, och då kom det inget ljud alls ur subbarna
Från Pre-Out på receivern till IN 1 och IN2 på MiniDSPn och från slutsteget till OUT 1 och OUT 2 på MiniDSPn
Det borde vara rätt. Jag testade nu att koppla in den för att testa den inställningen som ligger sparad på själva DSP:n.Glebster skrev:doglas2009 skrev:Nu är det kopplat såhär;boom skrev:doglas2009 skrev:Jag testade nu att koppla in MiniDSP:n för att testa inställningarna som redan ligger på den, och då kom det inget ljud alls ur subbarna
Från Pre-Out på receivern till IN 1 och IN2 på MiniDSPn och från slutsteget till OUT 1 och OUT 2 på MiniDSPn
Överensstämmer din inkoppling med kopplingsschemat för den plugin du använder?
doglas2009 skrev:Testade mäta med XTZ RA nu, med den inställningen som låg på DSP:n...
Vilken kurva väljer ni?
1. Utan DSP http://imageshack.us/photo/my-images/51 ... front.png/
2. Med DSP http://imageshack.us/photo/my-images/801/meddsp.png/
MiniDSP:n är ju lånad, så dom inställningarna jag testade var dom som redan var sparade på MiniDSP:n... Jag har alltså inte kunnat testa den med dom inställningarna "jag gjorde" i datorn...opethic skrev:doglas2009 skrev:Testade mäta med XTZ RA nu, med den inställningen som låg på DSP:n...
Vilken kurva väljer ni?
1. Utan DSP http://imageshack.us/photo/my-images/51 ... front.png/
2. Med DSP http://imageshack.us/photo/my-images/801/meddsp.png/
Förstod inte riktigt det där...
Har du fått ordning på din miniDSP nu?
Ja, alltså den funkar. Men jag kan inte ändra inställningarna ...opethic skrev:Du har alltså fått liv i den och det kommer ljud ?
Då är det bara att leka, mäta och lyssna
doglas2009 skrev:Ja, alltså den funkar. Men jag kan inte ändra inställningarna ...opethic skrev:Du har alltså fått liv i den och det kommer ljud ?
Jag tror inte det är MiniDSP:n det är fel på, utan min dator/mina datorkunskaperKomorok skrev:Lämna tillbaka den och låna en som garanterat fungerar som den skall istället. Det verkar som att du bara slösar tid.
Vad har du för adress. Jag kan låna ut min ett par veckor så att du kan testa.
doglas2009 skrev:Ja, alltså den funkar. Men jag kan inte ändra inställningarna ...opethic skrev:Du har alltså fått liv i den och det kommer ljud ?
opethic skrev:Jockee - Det bestämmer du helt och hållet själv, inga problem alls.
Hade tänkt att använda miniDSPn enbart till subbarna? eller till hela systemet?
Jag rekommenderar att du kör signalen in i DSPn och sedan tillbaka in i slutstegesdelen på din Rotel (Main in ? så hette det på min Thule) och till det slutsteg som ska driva basarna.
Fackamato skrev:Jag kopplade in min minidsp mellan laptopen och MS40-monitorerna. Snacka om skillnad efter REW och manuellt P-EQ darefter. Vart pengarna? Absolut inte.
Men om jag kopplar in den i en stor anlaggning sa ar det nog vart.
tvett skrev:Länkar lite oblygt till min inbyggnad av en 2x4:
http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... 26#1507426
Richard skrev:Fackamato skrev:Jag kopplade in min minidsp mellan laptopen och MS40-monitorerna. Snacka om skillnad efter REW och manuellt P-EQ darefter. Vart pengarna? Absolut inte.
Ni som använder dsp: n fullrange, är den helt transparent i ljudet ( subjektivt ) ?
Dvs färgar den inget om ni ställer alla inställningar på neutralt ?
Det jag menar är att javisst, det blir en smidig LT- historia som dessutom kan skräddarsys till alla möjliga rum och subbasar, men är allt bara positivt ?
Jag frågar därför att jag är intresserad själv av en minidsp. Det finns ju många alternativ, bla från behringer.
rikkitikkitavi skrev:Richard skrev:Fackamato skrev:Jag kopplade in min minidsp mellan laptopen och MS40-monitorerna. Snacka om skillnad efter REW och manuellt P-EQ darefter. Vart pengarna? Absolut inte.
Ni som använder dsp: n fullrange, är den helt transparent i ljudet ( subjektivt ) ?
Dvs färgar den inget om ni ställer alla inställningar på neutralt ?
Det jag menar är att javisst, det blir en smidig LT- historia som dessutom kan skräddarsys till alla möjliga rum och subbasar, men är allt bara positivt ?
Jag frågar därför att jag är intresserad själv av en minidsp. Det finns ju många alternativ, bla från behringer.
Nej, den tillför bla brus som hörs vid låg lyssningsnivå om man sitter nära eftersom den är monterad efter volymkontrollen.
Ollboll skrev:Om ni vill använda DSP som bäst så sätt den inte efter volymkontrollen för då introducerar ni ju bara onödigt brus. Kör istället digital ingång till MiniDSPn.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 222 gäster