SimonMagn skrev:Hur gick det?

Mvh
Simon
Haha, galet vad tiden går - nästan ett år sedan mitt förra inlägg i tråden. Tur att man inte har bråttom!
Projektet är varken klart eller dött utan växer sakta men säkert fram. Just nu är det faktiskt en del lådor på väg med delar, bland annat en miniSHARC. Har velat fram och tillbaka sedan kortet släpptes om jag ska köra på det eller inte. Totala antalet filterkoefficienter den kan köra vid fs 44100 Hz är 10240 vilket skulle ge 1280 per kanal. Detta räcker tyvärr inte för att få de branta filter jag vill ha till basarna. Gick därför över till att titta på lösningar där en dator kör delningen istället (typ BruteFIR) och då kan man ju ha i princip hur stora filter som helst. Körde lite tester med trevliga resultat. Men det är inte jätteroligt att ha en datorburk stående där tycker jag...
Efter lite påtryckningar på miniDSP:s forum så fixade de dock så att koefficienterna kan fördelas mer fritt mellan kanalerna, så nu kan man köra 2048 till basarna vilket ser ut att räcka precis för mina behov (se bilden). Så nu blir det miniSHARC och den kommer nog i början av nästa vecka.
Det kommer en laddning med kort/kit från Twisted Pear audio också snart, med bland annat MUX, sampelhastighetskonverterare (SRC-låter konstigt på svenska) och strömförsörningar till DAC:en, övriga kort, styrkortet (med display mm, håller på att jobba på det) och utgångsstegen (ström-spänningskonverterare - låter också konstigt på svenska). För de sistnämnda skippade jag TPA:s lösning (IVY-III) och har ritat egna kort (dock baserat på deras schema) som jag ska ta och etsa nån dag.
Kan posta lite info/bilder här om det finns intresse!