Tänker jag rätt?

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Richard
Inaktiverad

Inläggav Richard » 2013-04-05 16:04

Perka skrev:Tack för välkomnandet och alla bra svar! Jag kanske uttryckte mig lite luddigt kring basstödet. Såsom kommandes från "Linn-lägret" med erfarenhet från aktivit delade system så är det kanske hela den positiva effekten av delning jag på sikt tänker leta efter...eller snart...eller hur det nu blir...

Placeringen är såklart viktig! Just nu står allt lite provisoriskt uppställt men ska väl finnna sina platser under veckan och såklart ska jag testa ut högtalarplacering och ev. dämppaneler.

Är fortsatt mycket imponerad över vilka makalösa musikåtergivare Pips är!!

//Per

Kul att du har erfarenhet från ett annat håll än bara härifrån. :wink:

PiP är en fin liten högtalare, räknar man lättheten att följa melodier är inte pi60 bättre enligt min mening.

Enligt min erfarenhet ( jag har haft piP ) så är högtalaren ytterligt kinkig med exakt uppställning*, någon cm kan göra stor skillnad vid tunedem.

* ett tecken på kvalitet.
Senast redigerad av Richard 2013-04-05 16:08, redigerad totalt 1 gång.
Odogmatisk sekt- granskare

Richard
Inaktiverad

Inläggav Richard » 2013-04-05 16:06

adzer skrev:Det finns ingen försäljsningsdel på faktiskt. Många Ino brukar säljas på Hifimagasinet.

Har inte första april redan varit ? Du måste skämta. Hela forumet är ju en reklampelare för försäljning.
Odogmatisk sekt- granskare

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2013-04-05 16:23

Richard skrev:
adzer skrev:Det finns ingen försäljsningsdel på faktiskt. Många Ino brukar säljas på Hifimagasinet.

Har inte första april redan varit ? Du måste skämta. Hela forumet är ju en reklampelare för försäljning.

Nej, annonsering tycker vi inte om.

Att forummedlemmarna talar om vad de gillar tycker vi däremot om.
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
Chopha

Inläggav Chopha » 2013-04-05 16:52

Jag kan tipsa om ett par väggfästen som heter B-Tech BT77: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=89641

Ett av få väggstativ som klarar av högtalare med djup likt piP.
Jag fick tipset från en annan här på forumet som monterat piP på vägg just med dessa och personligen tycker att det är skitsnyggt att ha fritt golv under högtalarna.

Bild

Bild

/Christopher

(Bortse från tapeten...)
"There's all kinds of other ways to do this so I'm just gonna leave that all in the same level and for an, uhm, other people to decide what's more difficult" -T. Hawk
/Kåffa
Kontrollrummet

Föregående

Återgå till Wänner af Ino