Julerbjudande på/till Faktiskt.se?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2003-12-01 13:06

Fridefors/hotspur: Vår policy vet du om! Om inte så hittar du den här:
http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... opic&t=120

Du vet också var den lämpligast diskuteras.

IÖ: det är tråkigt att det inte blev något erbjudande nu. Hoppas dock att du och alla andra som kan tänkas vilja erbjuda faktiskt.ses medlemmar lite extraförmåner inte har blivit helt förskräckta och kanske kan göra det fortsättningsvis ändå.

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2003-12-01 13:46

Så får du som du vill också hotspur

Som jag vill? Jösses, nu görs man till syndabock oxå... Jaja... 8O
Senast redigerad av Hetsporren 2005-04-29 13:51, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2003-12-01 13:50

Här får jag hålla med Fridefors, att göra honom till syndabock är ju löjligt, han hade en fråga om forumets policy, that's it. :(

Sluta nu bråka och var lite konstruktiva istället :)
Class only looks like arrogance from below.

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2003-12-01 14:10

Hotspur skrev:Linn, LTS och Ino... Snacka om slagsida!

ondjultomte skrev:Mycket skit samlat på ett ställe utan motpol kanske :wink: heh

Hotspur skrev:...Vem påstår att "så skilda saker" inte får nämnas? Vad jag reagerar på är vilket utrymme de ges... 8O

Detta har sagts. Jag vet inte varför ni vill bestämma hur mycket utrymme olika saker skall få, men är uppfattningarna dessa vill jag inte bidraga till mera.

Jag tycker förvisso att det vore bättre att ni tog upp frågor som intresserar er, än att klaga på att andra vill diskutera saker som inte intresserar er, men det är bara min uppfattning.

Vem har sagt att Stefan (Hotspur) är syndabock? Jag ser bara att han är missnöjd med att folk tar utrymme med frågor han tycker folk skulle sluta intressera sig för. Han reagerar på det utrymme "de ges".

Vad det betyder vet jag inte säkert men jag tror det betyder att han anser att utrymmet skulle begränsas? Eftersom moderatorerna på detta forum låter deltagarna diskutera vad de vill så lär det inte ske. Då får jag står för begränsningen själv, så att Stefan (Hotspur) blir nöjd. När jag gör så så är inte det heller bra... :cry:

Rydberg tycker det är löjligt att göra Stefan (Hotspur) till syndabock, men vem mer än Stefan (Hotspur) och Rydberg har talat om syndabockar? Ingen så vitt jag sett. Tvärtom har Stefans (Hotspurs) uppfattning respekterats så till den grad att jag anpassat mig efter den.

Om ni (eller i varje fall Hotspur) yttrar er med kritik, och det får respons så borde ni vara nöjda, eller vad vill ni annars med era inlägg???

Vill ni bara skapa osämja?

Vh, Ing. Öhman
Senast redigerad av IngOehman 2005-04-30 12:46, redigerad totalt 1 gång.
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2003-12-01 14:24

Jag tycker det vore bättre att ni tog upp frågor som intresserar er, än att klaga på att andra vill diskutera saker som inte intresserar er, men det är bara min uppfattning.
Jag har startat en cdspelar tråd, det intresserar mig mest för tillfället, inte dina julerbjudande då jag inte ska ha nya högtalare just nu.

Tvärtom har Fridefors uppfattning respekterats så till den grad att jag anpassat mig efter den.
Jag tror inte det var indragandet av ditt fina julerbjudande som Hotspur ville åt utan en undran varför man ger utrymmer för gratisreklam från ett företag medans andra får betala för annonsplater. Att han reagerade mot det är väl inte så konstigt? Det behöver ju inte ligga nån jävulsk plan bakom det så att säga.

Nu vill inte jag bråka Öhman, vill du disskutera denna frågan vidare får du göra det med fridefors.

Peace!

/Ola

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2003-12-01 14:35

Dina inlägg tänker jag inte diskutera med Stefan (Hotspur).

Exempelvis att du känner behov av att berätta att julerbjudande-tråden inte intresserar dig. Tänk själv hur absurt det vore om jag utan orsak skulle skriva in i din CD-spelartråd att den inte intresserar mig! VEM BRYR SIG!!?? Lär knappast inträffa.

Om Stefan (Hotspur) (och du
Att han reagerade mot det är väl inte så konstigt?
) ogillar något som ni kallar gratisreklam borde ni väl uppskatta att "reklamen" dras in?

Du är obegriplig. Det du säger trotsar all logik.

Jag har inte beskyllt någon för en djävulsk plan. Det är dina ord. Jag säger bara att om det inte passar så får det vara. Mer komplicerat än så är det inte.

Jag har inte beskyllt någon för en djävulsk plan. Det är dina ord. Jag säger bara, att om det inte passar så får det vara. Om du inte nöjer dig med det så får du gå vidare med klagomålen till någon annan. Jag kan inte mera göra.

Vh, iö
Senast redigerad av IngOehman 2005-04-30 12:43, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2003-12-01 14:45

Hmm Öhman, nu fattar du inte vad jag menar. Erbjudandet som sådant är jag inte intresserad av men företelsen som sådan intresserar mig, ganska logikst.

Om hotspur inte skulle skrivit nått om erbjudandet så skulle nog inte jag öppnat käften men när det alla mot en och jag förstår hur han tänkte får jag väl hålla med honom till viss del.

Som jag skrev i tråden http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=1282

Rydberg skrev:
Naqref skrev:Vilket är mest rimligt? Att vi tar bort båda erbjudandena eller tillåter dem?
Betsäm er för nått men var konsekventa, ni måste ju även informera era annonsörer om ni tillåter denna typ av reklam. Iof Ingvars fall är ju lite speciellt, svårt.

....så har jag inget emot företelsen men man bör informera de som köper reklamplateserna. Jag tycker detta är rimligt, rätt och logiskt.

vh
Ola

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2003-12-01 14:58

Frågan är varför jag får skit för att jag kommer med ett erbjudande som bara kostar mig pengar, och sen när jag tar bort erbjudandet frivilligt så får jag en massa skit för det också(!) av både Stefan (Hotspur) och dig.

Skall jag behöva bli beskylld för att göra folk till syndabock? Och sen antyder du att JAG påstått att Hotspur haft en djävulsk plan!!!

Att du påstår att du inte hade lagt dig i utan Stefans (Hotspurs) originalinlägg vet jag inte hur jag skall tolka? Du får väl stå för det du skriver. Det verkar nästan som om det är ni som helt enkelt är ute efter att göra mig till syndabock. Frågan är vad ni vill vinna med det. Räcker det inte att erbjudandet är borta? Låtsas att det aldrig funnits. Please.

Vh, Ing. Öhman

PS. Jag har inga fler kommenterar så du får sista ordet, om du vill.
Senast redigerad av IngOehman 2005-04-30 12:41, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2003-12-01 15:07

Skall jag behöva bli beskylld för att göra folk till syndabock? Och sen antyder du att JAG påstått att Fridefors haft en djävulsk plan!!!
Det har jag aldrig skrivit läs igen:
Det behöver ju inte ligga nån jävulsk plan bakom det så att säga
Jag antyder ingenting som du ser utan menar att hotspur behöver ju inte nödvändigtvis haft onda avsikter, precis så står. Kan inte tolka det på det sättet du gjort.

Sen är det väl inte du som får skit, kritiken (om vi ska kalla det för det) var väl mot moderatorerna, är det nån som gjort fel är det väl dem. Att du vänder det till kritik mot dig kan jag inte fatta....

Att du påstår att du inte hade lagt dig i utan Fridefors originalinlägg vet jag inte hur jag skall tolka? Du får väl stå för det du skriver. Det verkar nästan som om det är ni som helt enkelt är ute efter att göra mig till syndabock. Frågan är vad ni vill vinna med det. Räcker det inte att erbjudandet är borta? Låtsas att det aldrig funnits. Please.
vad vill du uppnå? Att jag ska få dåligt samvete för att jag ifrågasätter en företelse? Precis i detta nu gör du mig (också) till syndabock att detta forum inte fått del av ditt erbjudande. Det är för helvete inte mitt fel??? Kasta skit på nån annan är du snäll. :cry:

Callisto
Saknad † 2017

Inläggav Callisto » 2003-12-01 15:39

Det är konstigt att en person ALLTID ska vrida och vända på allt.
Mogna och väx upp :x .

Man tappar lusten av att komma med inlägg i detta forum när "denna person" HELA tiden är så jä.... enkelspårig och trångsynt!!!!!!

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2003-12-01 15:47

Callisto - det finns väl många som den beskrivningen passar på?

Frågan är om det inte är ett språkligt problem... att det är svårt att skriva så alla syftningar och värderingar kommer med... och att de som läser applicerar sina egna... och olika personer är olika benägna till att göra så... och ibland slarvas det ganska duktigt med läsningen... förmodligen för att man tror att den andre håller på att säga något de faktiskt inte försöker säga...

Generellt tips (inkl. till mig själv): tänk ett par ggr extra innan vi svarar!
Konceptartist Serenia på Spotify/ Youtube etc.
Rester o.dyl. som Nattlorden

Callisto
Saknad † 2017

Inläggav Callisto » 2003-12-01 16:00

Det är det säkert.
Jag har inte nämnt någons namn utan det är upp till var och en vilken tolkning man gör.

Användarvisningsbild
MichaelG

Inläggav MichaelG » 2003-12-01 17:45

Nattlorden skrev:Generellt tips (inkl. till mig själv): tänk ett par ggr extra innan vi svarar!

Precis! Jag skulle dessutom vilja uppmärksamma några andra fällor i den skriftliga kommunikationen.

Var försiktig med/avstå från ironi. Ironi är svårt. Det krävs ganska god kunskap om en person för att någorlunda säkert kunna avgöra om personen i fråga är ironisk eller menar allvar. För att uppskatta någons ironi bör man ha någorlunda värdegemenskap runt det ämne kring vilket det ironiseras. Ironi är alltså något för "klubben för inbördes beundran". Ironi på ett mer allmänt forum (typ detta) leder nästan ofelbart till missförstånd och dåliga vibbar! (Vi hittar exempel i hur många trådar som helst.) :roll:

Var försiktig när du skämtar. Det som är uppenbara skämt för den ene är det inte för den andre. Gödsla gärna med "smileys" för att markera skämtet. Utgå ändå från att det kan missförstås. Bli inte arg på den som missförstår det.

Gå inte i taket. När du läser något riktigt dumt/klumpigt i någons inlägg, utgå från att personen skämtar - påfallande ofta är det faktiskt så! Alternativt kan du utgå från att personen valt en olycklig formulering - då kan man medelst en vänlig gest hjälpa till med en mer adekvat formulering.

Ett ytterligare alternativ är att personen i fråga har en dålig dag. Det är ju faktiskt den personens problem! Låt inte detta påverka din dag. Avstå från att svara/svara vänligt eller korrekt.

Efter denna lilla förnumstiga lektion i netikett :wink: vill jag delge en liten händelse jag erfarit på ett annat forum.

För ett par år sedan var jag litet halvaktiv på ett helt annat forum där språket var engelska.

En person där skrev ofta tänkvärda och litet småroliga inlägg. Vid ett tillfälle ville jag visa min uppskattning genom att vara litet smårolig och skämta till det med personen i fråga.

Inte nog med att personen i fråga blev mycket ledsen över mitt, som han uppfattade det, oförskämda påhopp. Dessutom kom flera andra personer på forumet till hans hjälp och skällde ut mig efter noter.

Jag hade bara att göra en trippel pudel med saltomortal, lägga mig platt och be om ursäkt för mig, min engelska och min totala brist på humor (eftersom jag hade avsett att vara rolig!).

Hälsn. Michael :wink:

Användarvisningsbild
Sanny_X

Inläggav Sanny_X » 2003-12-01 21:43

Jag tycker det är synd att det inte blev nåt erbjudande. :( Just denna kombination låg väl lite över min budget, men ändå kul att IÖ tar ett sånt initiativ.

Synd att de griniga fick förstöra ett gott försök.

Hoppas detta inte avskräcker andra som har tänkt komma med erbjudande. IÖ : om Du kommer med nåt liknande med några av Dina mindre konstruktioner vill jag gärna vara med. :D Stå på Dig!

mvh
Sanny_X

Användarvisningsbild
JockScott

Inläggav JockScott » 2003-12-01 21:53

Jag tycker någon redan har fått väldigt mycket reklam, om erbjudandet genomfördes eller ej...Kanske ta bort hela tråden då den egentligen inte fyllt något syfte?

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2003-12-01 23:12

Här modererar vi inte och tar bort trådar om det inte verkligen inte behövs. Det har inte behövts än. Jag/vi hoppas ni inte förväxlar oss med något annat forum (som då hade andra attityder och skötare). Vi kör inte den stilen. När det gäller reklamen så diskuteras den lämpligen i rätt forumdel.

När det gäller reklamgnället så är det intressant att det dyker upp när Öhman ger ett erbjudande trots att flertalet butiker i Sydsverige har fått gratisreklam likasom Carlsson/Larsen och Highend of Sweden. Ingen har gnällt på dessa inslag. Varför börja nu. Finns det någon hifipolitisk agenda månde?

Jag kan ju nämna att de som börjar gnälla på de jag nämnde nyss är lite sent ute! :wink:

Användarvisningsbild
mattepatte(removed)
Mr OT!

Inläggav mattepatte(removed) » 2003-12-02 00:18

Kära forumdeltagare

Om man nu inte gillar erbjudandet av någon konstig anledning är det väl bara att hålla sig ifrån tråden istället för att förstöra för alla som är intresserade.

Forumets moderatorer bestämmer naturligtvis vad som tilllåts så att leka småpåve är bara larvigt. (..om nu någon skulle ha gjort detta)

Hade erbjudandet gällt motsvarande rabatterade pIP hade jag nog slagit till ganska omgående.

Snart är det jul så nu tycker jag att vi ska vara snälla mot varandra.
...och krama varandra i trafiken.
:wink:

Kanske vore idé att gömma de där arga och fula smileysarna som jag tror skapar en del missförstånd och irritation ?

Användarvisningsbild
Bravo

Inläggav Bravo » 2003-12-02 00:31

:) För den intresserade, ett klipp.
Bravo

Föregående

Återgå till Generellt om hifi