Moderator: Redaktörer
sportbilsentusiasten skrev:Kan inte svara då du jämför med andra produkter som enbart är förstärkare.
Richard skrev:sportbilsentusiasten skrev:Kan inte svara då du jämför med andra produkter som enbart är förstärkare.
Ok, det blev litet som det blev med omröstningen. Men hur står den sig som förstärkare, tex mot rotels mindre förstärkare kring 3-4000:- ?
Exempel, en appleapparat (iphone ) som digitalt drivverk in i AVA maestro 50 , kontra en cd- spelare för 4000:- och en rotelförstärkare för samma summa ?
...så vad tycker du, subjektivt ?
mera spekulationer:
Är AVA - förstärkaren (med iphone ) bättre än en Ikemi + Kairn med LK100 ?
Du har säkert lyssnat till alla de uppräknade allternativen.
hifikg skrev:Vi som hörde den i Jönköping kan nog avhålla oss från att investera. Åtminstone tills vi hört den i bättre form.
Vem kan på allvar tro att den låter bättre än ett slutsteg som NAD 208? Den där prytteln är väl främst avsedd för köket eller barn(alstrings)kammaren förmodar jag.
BPM skrev:Smutt pryl, men...har den ingen fjärr? Utan fjärr med i alla fall volym och ingångsväljare blir den i alla fall för mig ointressant. För skrivbordet finns billigare alternativ.
En dylik pryl med digitalingångar och preout men där antalet digitalingångar dubblerats, fjärr finns och effekten biffas upp till i alla fall 60w ihm kunde ju vara vettigt, men inte heller där ser jag att den skulle erbjuda mervärde kontra en modern bioreceiver.
Då kan man för pengarna få fler steg, airplay/dlna inbyggd osv så jag hajar inte prylen riktigt. Men visst, behöver man platsen så..
Micke23 skrev:Richard skrev:sportbilsentusiasten skrev:Kan inte svara då du jämför med andra produkter som enbart är förstärkare.
Ok, det blev litet som det blev med omröstningen. Men hur står den sig som förstärkare, tex mot rotels mindre förstärkare kring 3-4000:- ?
Exempel, en appleapparat (iphone ) som digitalt drivverk in i AVA maestro 50 , kontra en cd- spelare för 4000:- och en rotelförstärkare för samma summa ?
mera spekulationer:
Hur ansluter man en iphone, den har väl inte digital ljudutgång?
joakimfors skrev:Saknas ett "Likadant" alternativ.
"Lyssnade" på den genom ett par Linn burkar hos en jag köpte skivspelare av. Producerade ljud gjorde den iaf. Skulle själv vara mer intresserad av deras Zara Precision (aka Maestro 150P) förutsatt att de analoga ingångarna kunde användas som phono ingång också (a la Devialet).
RogerGustavsson skrev:Det verkar vara en rätt effektsvag förstärkare och distorsionen är inte precis låg ens vid måttliga uttag. Tror nog att det handlar mera om en life-style produkt än en seriös hififörstärkare.
Richard skrev:sportbilsentusiasten skrev:Kan inte svara då du jämför med andra produkter som enbart är förstärkare.
mera spekulationer:
sportbilsentusiasten skrev:Men mot en Linn Majik DSM (streamer/förstärkare) för 10ggr slantarna, ja då är det ingen match.
Komorok skrev:Med 20W? Bättre än något annat som typ nad208? Nej, verkligen inte. Särskilt inte om man behöver 600W.
Richard skrev:Komorok skrev:Med 20W? Bättre än något annat som typ nad208? Nej, verkligen inte. Särskilt inte om man behöver 600W.
Den kanske subjektivt UPPLEVS som låtande bättre än Nad 208 , vid sansade lägre volymer ?
Det är väl inte omöjligt ?
Richard skrev:Komorok skrev:Med 20W? Bättre än något annat som typ nad208? Nej, verkligen inte. Särskilt inte om man behöver 600W.
Den kanske subjektivt UPPLEVS som låtande bättre än Nad 208 , vid sansade lägre volymer ?
Det är väl inte omöjligt ?
hifikg skrev:tvett skrev:Jag tror den låter lite bättre än Linn Majik 140.
Är det Linns lågprishögtalare?
phloam skrev:Hmm, ni kanske skulle öppna ett fönster, det doftar lite hifi-arrogans här inne(tycker jag då alltså, helt subjektivt)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster