JockScott skrev:I helgen ska nog slutmontering och provspelning av ett par Ncore400 block ske.
Ser fram emot dina lyssningsintryck!
Hur ser din setup ut i övrigt?
Moderator: Redaktörer
JockScott skrev:I helgen ska nog slutmontering och provspelning av ett par Ncore400 block ske.
Objektivisten skrev:En intressant fransk firma (Eon Art) blandar Hypex och rör i sina förstärkarkonstruktioner. Resultatet sägs vara lysande.
http://www.eon-art.com/Eindex.php
http://www.6moons.com/industryfeatures/eon/1.html
sprudel skrev:rajapruk skrev:FBK skrev:Kommentaren "Något kallare mellanregister" får mig att tveka lite när man tänker på jämförelsen mot Burmester steget, som i sig knappast låter färgat när man tänker tillbaka på Burmester demos som man har hört.
Du har antagligen hört slutsteget Burmester 911 mk3, som i princip alltid används på mässor. Burmester 956 mk2 är varmare till karaktären än 911 mk3.
Jag tänker också skaffa mig ett par Ncore 400 i monokonfiguration. Jag är väldigt nyfiken efter att ha läst om dem på andra forum. Kan de inte konkurrera ut Plinius sa 102 till topparna så bör de lätt konkurrera ut Behringer A500 till px-2.
Förtjust i konceptet överlag med små moduler som är energieffektiva.
Klår de Pliniusen blir det ett par till för px-2.
Fixar de Pliniusen är det imponerande mot bakgrund av all det prövande av olika steg som jag gjort i min setup, det var många etablerade steg som inte nådde hela vägen.
Rapport kommer.
sprudel skrev:JockScott skrev:I helgen ska nog slutmontering och provspelning av ett par Ncore400 block ske.
JockScott skrev:Här är mina 1:a intryck:
http://www.euphonia-audioforum.se/forum ... ntry169289sprudel skrev:JockScott skrev:I helgen ska nog slutmontering och provspelning av ett par Ncore400 block ske.
Klicka på länkarna i "signaturen" ser inte exakt ut så numer men högtalare är ju kvar, elektroniken är helt ny vilket framkommer i tråden som jag länkar.
JockScott skrev:Här är mina 1:a intryck:
http://www.euphonia-audioforum.se/forum ... ntry169289sprudel skrev:JockScott skrev:I helgen ska nog slutmontering och provspelning av ett par Ncore400 block ske.
Klicka på länkarna i "signaturen" ser inte exakt ut så numer men högtalare är ju kvar, elektroniken är helt ny vilket framkommer i tråden som jag länkar.
sprudel skrev:JockScott skrev:Här är mina 1:a intryck:
Aha! de har jag läst.![]()
Du heter något annat på Euphonia ser jag. Fina högisar du har.
Kanske är problemet inte enbart inspelning? Du har ingen chans att få prova en AMR?
sprudel skrev:Hur går det Jock?
Får du ordning på ljudet?
Beställer mina i em, men i stereokonfiguration i en låda istället för två separata lådor.
sprudel skrev:Nu har jag spelat lite med mina monoblock och det låter fint.
Har någon spartansk xlr-rca adapter just nu och vet inte hur mycket den gör.
Jag ska bygga en egen semibalanserad kabel, och spela in stegen ordentligt innan jag säger för mycket om dem.
Små och nätta är de och producerar inte mycket till värme jämfört Plinius. Ljudmässigt är det en bit kvar till Pliniusen, vi får se vad som händer.
FBK skrev:sprudel skrev:Nu har jag spelat lite med mina monoblock och det låter fint.
Har någon spartansk xlr-rca adapter just nu och vet inte hur mycket den gör.
Jag ska bygga en egen semibalanserad kabel, och spela in stegen ordentligt innan jag säger för mycket om dem.
Små och nätta är de och producerar inte mycket till värme jämfört Plinius. Ljudmässigt är det en bit kvar till Pliniusen, vi får se vad som händer.
Jag "tror" att Pliniusen drar längsta strået till slut. Sådana här klass-D steg (eller varianter på det) brukar låta mycket rent, men även lite stelt/kantigt (i brist på bättre ord)
JockScott skrev:Jag tycker iofs att ncore blockena inte är dåliga på något sätt, de låter jätterent och bra. Men de har inte det ljud jag är van vid, därav kan jag tycka att det saknas något.
Hypen runt hypex är inte jätteöverdriven men det passar möjligen inte alla. Speciellt som man kommer från rör/klass A steg. Jag kommer använda mina ett tag framöver och möjligen bygga ut dem med en modul till/kanal.
KarlXII skrev:Otippat....!
sprudel skrev:KarlXII skrev:Otippat....!
Hehe! Ja, kanske det. Det var ju lite pyssel innan jag hittade hem.
Nattlorden skrev:sprudel skrev:KarlXII skrev:Otippat....!
Hehe! Ja, kanske det. Det var ju lite pyssel innan jag hittade hem.
Du såg Plinius-riggen som låg ute på hifimagasinet, va?
gflar skrev:Många av de nöjda användare som det länkades vidare till från NiklasF,s inlägg, använde sig av rör-försteg.
Kan det bidra till "varmare" ljud?
Vill gärna ha mer input Sprudel, efter "reptilkörning"
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 19 gäster