Som ni ser så har jag ju en hyffsat rejäl yta nere till vänster där jag planerat att hänga s.k bass hangers för att få bukt med basen. Fuskväggen framför alla bass hangers är svart IKEA-tyg. På höger sida har jag planerat superchunks i varje hörn varav en är 60x60cm och den andra är 90x120cm.
Jag ska även döda reflektionerna med stenullskivor på 50mm i ramar som är 95mm ut från vägg.Det är dessa som jag ritat röda längs med väggarna samt att jag har ett "moln" med 50mm mineralullsskiva i taket mellan högtalarna/tv:n och lyssningspositionen.
Nu till mitt dilemma.MÅSTE jag ta hit en akustiker för att räkna ut vad min stora basfälla kan dämpa, eller kan någon här på forumet hjälpa mig att räkna ut vad den kan dämpa ner till?. Drömmen är att den kan dämpa ner till 25Hz då mina högtalare spelar rakt ner till 26Hz.
Jag är en van studiomusiker och har suttit en hel del i vettiga rum runt omkring, så jag vet vad jag vill ha. Men min expertis är rytm,gehör och musikteori (dvs 4,16,32,64.....osv haha

Ni får ursäkta den dåliga skissen då jag laddade ner det första gratisprogrammet jag hittade till Macen.

Kunde inte få till bilden, så jag länkar till den i stället.
http://imageshack.us/photo/my-images/84 ... 003dl.jpg/
Tackar så mycket på förhand //David