Moderator: Redaktörer
shifts skrev:Har ingen aning hur många liter mina kan svepa, men har sex stycken Ino Audio W104 i slutna lådor. De räcker i alla fall.
shifts skrev:Har ingen aning hur många liter mina kan svepa, men har sex stycken Ino Audio W104 i slutna lådor. De räcker i alla fall.
Komorok skrev:Ser att Bakerman har röstat
bakerman22 skrev:Komorok skrev:Ser att Bakerman har röstat
Har faktiskt inte gjort det än, men ska göra det nu.
EDIT: Det var en till som hade röstat som jag gjorde.
nadifierad skrev:shifts skrev:Har ingen aning hur många liter mina kan svepa, men har sex stycken Ino Audio W104 i slutna lådor. De räcker i alla fall.
Samma här, dvs ingen aning. Jag har 12 sls10, och det räcker långt. Fast jag hade gärna haft 48.
Pontus91 skrev:nadifierad skrev:shifts skrev:Har ingen aning hur många liter mina kan svepa, men har sex stycken Ino Audio W104 i slutna lådor. De räcker i alla fall.
Samma här, dvs ingen aning. Jag har 12 sls10, och det räcker långt. Fast jag hade gärna haft 48.
6,9 liter blir det ungefär på 12xSLS10
boom skrev:Komorok skrev:boom skrev:34 liter P-P per låda.
Jag tror du missade ett kommatecken mellan 3 och 4.
Nix ponken 34 liter slavarna ger också svept volym.
Komorok skrev:boom skrev:Komorok skrev:boom skrev:34 liter P-P per låda.
Då har du inte slutna basmoduler och har hamnat i fel tråd.
boom skrev:Komorok skrev:boom skrev:Komorok skrev:boom skrev:34 liter P-P per låda.
Dom räknas som slutna även om dom är avstämda med slavar dom har blivit ett kinderegg 2 önskningar i ett sen gör det inte saken bättre än att man får ett högre output med slavbasar än med ett basreflex system.
Komorok skrev:boom skrev:Komorok skrev:boom skrev:Komorok skrev:boom skrev:34 liter P-P per låda.
Dom räknas som slutna även om dom är avstämda med slavar dom har blivit ett kinderegg 2 önskningar i ett sen gör det inte saken bättre än att man får ett högre output med slavbasar än med ett basreflex system.
Slavbassystem fungerar inte som slutna lådor. De är resonanta system. Testa att spela en starkt utstyrd 5Hz-signal och se hur ditt system reagerar. Blir det någon yrsel?
Empa skrev:Hmm är inte säker på hur man räknar.
Har två Dayton Audio RSS390HF-4 med sd = 829.6 cm² och xmax = 14mm.
MagnusÖstberg skrev:Ingen aning. Det kommer nog variera mellan olika lyssningsrum. Jag röstar således inte.
Kul att en del räknar Xmech som Xmax, men det är väl så man gör för att få höga siffror
adzer skrev:Förflyttad luftvolym(VD) är SD * Xmax:
829.6 * 1.4 = 1161cm^3 = 1.16l.
Sen räknar komorok p-p så det blir:
1.16l * 2 = 2.32l per element.
Dvs total 4.64l för ditt system.
Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 16 gäster