vr6jos skrev:Kan vi inte bara kramas och Göka lite? Må bästa system vinna och må förloraren få jäkligt bra tips om vilka dennes anläggnings brister är!
Det där är nörd-kärlek
Moderator: Redaktörer
vr6jos skrev:Kan vi inte bara kramas och Göka lite? Må bästa system vinna och må förloraren få jäkligt bra tips om vilka dennes anläggnings brister är!
vr6jos skrev: Kan vi inte bara kramas och Göka lite? Må bästa system vinna och må förloraren få jäkligt bra tips om vilka dennes anläggnings brister är!
vr6jos skrev:Jag tar inte åt mig personligt av de kommentarer skrivits.
Vi lyssnar på mitt system ,fikar och lyssnar på komoroks system. Det röstas och någon vinner. Inga problem.
Olust känslan infinner sig i detta fall när jag med det uppenbart mkt mindre systemet av den ena efter den andra personen får berättat för mig hur jag kommer att bli typ krossad. Jag kan gärna förlora men meningen med denna form av träffar är väl inte att få den ena kombatanden att känna att han inte har något i "tävlingen" att göra. För det är sådana vibbar som jag uppfattar.
Komorok, goa du. Jag tog inte illa vid mig av det du har skrivit heller. Vi pratade ju om det här igår. Kan vi inte bara kramas och Göka lite? Må bästa system vinna och må förloraren få jäkligt bra tips om vilka dennes anläggnings brister är!
vr6jos skrev:Nog för att jag är ganska ödmjuk och prestigelös, men det här med lägga krokben hit, och banka ned i marken dit får mig faktiskt att tappa lusten!
För mig är det här en kul grej bara. Om det ska hållas på, på det här sättet har jag vettigare saker att sysselsätta mig med
Kanske skulle man skapa en "Elitklass" för hela riket där alla megasystem får hålla sig och göra upp?
Ps. Tack bagarn för dina sympatier
MagnusÖstberg skrev:Ja, det som var roligt med lite gliringar har helt gått överstyr.
Kan man inte bara sluta med den skiten, det är inte särskillt kul överhuvudtaget längre. Det är förövrigt bara Stockholmsområdet som verkar lida av det.
vr6jos skrev:Jag tar inte åt mig personligt av de kommentarer skrivits.
Vi lyssnar på mitt system ,fikar och lyssnar på komoroks system. Det röstas och någon vinner. Inga problem.
Olust känslan infinner sig i detta fall när jag med det uppenbart mkt mindre systemet av den ena efter den andra personen får berättat för mig hur jag kommer att bli typ krossad. Jag kan gärna förlora men meningen med denna form av träffar är väl inte att få den ena kombatanden att känna att han inte har något i "tävlingen" att göra. För det är sådana vibbar som jag uppfattar.
Komorok, goa du. Jag tog inte illa vid mig av det du har skrivit heller. Vi pratade ju om det här igår. Kan vi inte bara kramas och Göka lite? Må bästa system vinna och må förloraren få jäkligt bra tips om vilka dennes anläggnings brister är!
FBK skrev:Kan man bli något annat än?
Instämmer i era inlägg och jag ville verkligen ge Gökandet en "rejäl chans" även om jag var lite tveksam, och blir det så här så stiger jag av tåget "snabbare än kvickt" för jag har varken Elitklass eller Ino burkar i mitt system och då har man mer än en kraftig uppförsbacke jämnt och med den vetskapen så gick jag ändå med, så jag får ta mig en funderare över fortsättningen.
ville_vonka skrev:Jag har en sån där Electrolux och är nöjd med det jag har
Ta inte det där tävlandet så hårt, som nämnt ovan: se det som en trevlig stund tillsammans med likasinnade.
-Palle- skrev:FBK skrev:Kan man bli något annat än?
Instämmer i era inlägg och jag ville verkligen ge Gökandet en "rejäl chans" även om jag var lite tveksam, och blir det så här så stiger jag av tåget "snabbare än kvickt" för jag har varken Elitklass eller Ino burkar i mitt system och då har man mer än en kraftig uppförsbacke jämnt och med den vetskapen så gick jag ändå med, så jag får ta mig en funderare över fortsättningen.
Det är fritt fram för vem som helst att både anmäla sig och "battla" i GÖK, det här är ingen klubb för inbördes beundran!
Visst kan man tycka att det är lite tråkigt att det inte är större mångfald, men ska vi tvinga folk som inte har Ino att vara med bara för att du tycker att det är "uppförsbacke"?
Jag hade gärna precis som du sett flera märken, men uppenbarligen verkar det inte finnas något intresse från dom att träffas och ha roligt?!
Sen så står det ingenstans i reglerna att man måste ha något "elitsystem" du var ju själv med när vi skrev reglerna.
Men nu finns det ett tävlingsmoment i GÖK, och även om jag personligen inte lägger så stort fokus vid själva tävlingen så är det ändå så det är, då är det väl ganska självklart att den bästa (subjektivt framröstade) anläggningen får flest röster, eller tycker du att vi ska börja rösta på den anläggningen som INTE har Inohögtalare?
Det finns garanterat flera kompetenta anläggningar inom uppGÖK's region som inte har Ino, men det är upp till dom att anmäla sig!
Börjar bli redigt trött på att den här negativa attityden från flera håll, där det hela tiden ska klagas på Ino, det är bara larvigt...
bassman skrev:Jamen vilken turbulens det var här då![]()
Vi här uppe har planerat en HiFi-safari nästa helg och det är som samma sak men den stora skillnaden är att det inte finns något "tävlingsmoment"..
Gott umgänge under lättsamma former med musiken i fokus och hjälpsam feedback av lätt fryntliga HiFi-kamrater till där det förekommer tweak av alla det slag, akustiska som apparat och talar-placering. (Isobarik brukar alltid vilja tunedemma lite)
Tidigare brusade vi varje rigg till 85 eller 90 dB (kommer inte ihåg riktigt) Lyssnade på samma material på samtliga ställen. Det ger en mindre uppställning möjlighet att få visa sina framfötter eftersom vi har väldigt olika grejer och att det inte handlar om att spela starkast.. Brusar man in och mäter upp har man samma nivå och det tycker många är bra.
I gruppen där det brukas lyssnas finns allt från öppna-bafflar grejer till Linnisar och Ino-system.. En stor spridning alltså. Eftersom det finns en ständig förändring hos samtliga deltagare finns det anledning att köra en Safari varje vår.
Mycket gott ljud och bra musik och satans bra käk brukar prioriteras.. Och en hel del drickande förekommer oxå vill jag säga, men oftast hamnar det lite senare på kvällen![]()
Nå då vet ni hur vi funkar iaf, och vi spekulerar inte på nätet utan pratar med varann istället, jag kommer att lägga ut bilder då det gått av stapeln
Puss på er gökare, vill bara berätta hur vi har det här upp i karga norr.
BPM skrev:Satt och önskade att jag hållit käften (och misstänkte att det kanske satt en bagare nånstans och gjorde detsamma..)
bakerman22 skrev:BPM skrev:Satt och önskade att jag hållit käften (och misstänkte att det kanske satt en bagare nånstans och gjorde detsamma..)
Nope. Ångrar inget.
Sunde skrev:Jösses, här händer det grejer.![]()
Jag vet inte om jag kan tillföra något utan att röra om i grytan ännu mer. Jag vill dock vädja till dom som funderat på att hoppa av att inte göra detta på en gång. Utan istället komma till nästa träff och snacka igenom upplägget på plats. Stämningen på den GÖKen jag medverkade på tyckte jag var tipptopp, detta trots att det fanns många olika viljor och tankar hos dom olika individerna i gruppen. Jag är helt övertygad om dom små irritationsmoment som har uppdagats i den här diskussionen enkelt kan lösas över en kopp kaffe och go´bulle.
Dom få hifi-intresserade som finns i Uppsalatrakten ska naturligtvis hålla ihop!
mrk skrev:bakerman22 skrev:BPM skrev:Satt och önskade att jag hållit käften (och misstänkte att det kanske satt en bagare nånstans och gjorde detsamma..)
Nope. Ångrar inget.
Inte ens att du bemödade dig att lyfta in den opassande kommentaren från annat forum? Fanns det annat än tråkigt syfte med det?
bakerman22 skrev:mrk skrev:bakerman22 skrev:BPM skrev:Satt och önskade att jag hållit käften (och misstänkte att det kanske satt en bagare nånstans och gjorde detsamma..)
Nope. Ångrar inget.
Inte ens att du bemödade dig att lyfta in den opassande kommentaren från annat forum? Fanns det annat än tråkigt syfte med det?
Man får väl stå för det man skriver ? Oavsett var man skriver det ?
Eller ?
Det händer att jag skriver saker på fyllan som jag inte står för, eller som jag ångrar.
Då kan du lita på att jag går in och ber om ursäkt för det också.
Men sån är jag. Alla är inte lika.
Triggerhappy skrev:
Bagarn, du inser vad du gjorde? Snacka om framkalla en höna av en fjäder! Kul att du gömmer dig bakom " jag är sån" inget jäkla frikort i min bok. Bara jäkligt beigt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster