MagnusÖstberg skrev:Utan tvekan!
+100!
..och så +100!på (nattis) +100!
Moderator: Redaktörer
MagnusÖstberg skrev:Utan tvekan!
Nattlorden skrev:Vin har ingen teknisk funktion utöver innehållets volym samt alkoholhalt och båda dessa brukar vara föredömligt angivna. Likaså fakta om ursprung; Land, region, vingård, druva/or, år.
Resten är subjektivt tycke(/trams/nonsens/valfritt ord).
Om en kabel är menad att vara tekniskt bättre, så förväntar jag mig både en tekniskt hållbar förklaring samt tillhörande data.
Om den inte är avsedd att vara tekniskt bättre, utan subjektivt framtagen för en trevlig färgning, så tycker jag att det bör skrivas så att mindre kunniga kunder inte förleds att tro att den är tekniskt överlägsen.
I vilket fall som helst förväntar jag mig reella tekniska data på alla signalförande kablar på deras grundläggande tekniska parametrar (RCL, per meter vid lösmeter).
MagnusÖstberg skrev:Panelguy skrev:Konsumentupplys då om att det transparenta ljudet är en utopi. Det är annars lätt att man får en felaktig uppfattning om detta här på faktiskt. Folk är väl värda att förstå även detta.
Ibland känns det som att de enda som inte förstår det är de som inte är intresserade av transparent återgivning
sprudel skrev:MagnusÖstberg skrev:Panelguy skrev:Konsumentupplys då om att det transparenta ljudet är en utopi. Det är annars lätt att man får en felaktig uppfattning om detta här på faktiskt. Folk är väl värda att förstå även detta.
Ibland känns det som att de enda som inte förstår det är de som inte är intresserade av transparent återgivning
Kanske där för jag har svårt att begripa mig på en religiös individ som hänvisar till Gud också. Jag är inte intresserad och så får jag väl en varning.
MagnusÖstberg skrev:Jag tycker det är synd att du känner för att kasta in beandfackla i tråden och dessutom passar på att vara sarkastisk mot en annan forummedlem.
sprudel skrev:Vin har ingen teknisk funktion alls! Möjligen kan man ange specifikationer som du gör, men någon teknisk funktion? Nää.
Nattlorden skrev:sprudel skrev:Vin har ingen teknisk funktion alls! Möjligen kan man ange specifikationer som du gör, men någon teknisk funktion? Nää.
Objektiv teknisk funktion: flaskvolym/glasvolym=antal glas per flaska
Subjektiv variant: det är ett fantatiskt vin, det blir inte så många glas...
Laila skrev:Nattlorden skrev:sprudel skrev:Vin har ingen teknisk funktion alls! Möjligen kan man ange specifikationer som du gör, men någon teknisk funktion? Nää.
Subjektiv variant: det är ett fantatiskt vin, det blir inte så många glas...
Nej, smakar det fanta så kanske man inte vill ha så många glas . . . typ
Objektivisten skrev:MagnusÖstberg skrev:Jag tycker det är synd att du känner för att kasta in beandfackla i tråden och dessutom passar på att vara sarkastisk mot en annan forummedlem.
Tycker det är synd att du verkar ha ett järnspett uppkört i röven. Uppstyltad men teatralisk, lider med dig.
adagio skrev:För kännedom har jag liknande tvångstankar i andra sammanhang- jag brukar kolla en extra gång att jag låst dörren trotts att jag aldrig missat den detaljen. Man vill ju inte att tjuven bara ska kunna gå in och hämta det hen behöver i min lägenhet. Har hört att det finns tjuvar, aldrig sett någon men man vet ju inte Likaså betalar jag dyra bilförsäkringar trots att jag inte tror att jag ska krocka, men jag vet ju inte. Samma sak med kablarna, tänk om man håller på och vänder dom eller bara den ena varje gång de byts eller ändras! Bloccare ser till att man åtmindstånde vänder båda samtidigt.
MagnusÖstberg skrev:Ibland känns det som att de enda som inte förstår det är de som inte är intresserade av transparent återgivning
adagio skrev:Och "kanske" var svaret på föregående inlägg. Dvs jag kanske kan släppa det men de kunder som ev köper produkten kanske inte kan släppa det. Kanske en del hör tydlig skillnad (även i blindtest) men för den som tycker det är svårt har jag gjort det lätt. ; )
Nattlorden skrev:sprudel skrev:Vin har ingen teknisk funktion alls! Möjligen kan man ange specifikationer som du gör, men någon teknisk funktion? Nää.
Subjektiv variant: det är ett fantastiskt vin, det blir inte så många glas...
sprudel skrev:Nej, nej och nej! Du snackar om flaskan, inte om vinet!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster