UPPGÖK l Ny stormästare på G? Komorok utmanar vr6jos...

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
bassman

Inläggav bassman » 2013-05-12 23:27

Nattlorden skrev:GÖK har mer med Carlsson, Harbeth och hemmabyggen att göra än med Ino!

+ Linnisar öppna bafflar, horn.. Osv osv

Det är ju skitkul med olika filosofier hur saker tycks skall vara, subjektivt, för att citera Richard :)

Har under helgen lyssnat av mer än hundra uppställningar med anläggningar från 5-mille till kanske 30k och man blir bara förvånad hela tiden!

Men mässor är ju mässor. 8)
Skidåkarens rättesnöre, är att tänka efter före. © R Eriksson

Användarvisningsbild
mrk
Redaktör

Inläggav mrk » 2013-05-12 23:27

bakerman22 skrev:
Triggerhappy skrev:
Bagarn, du inser vad du gjorde? Snacka om framkalla en höna av en fjäder! Kul att du gömmer dig bakom " jag är sån" inget jäkla frikort i min bok. Bara jäkligt beigt.

Vadå "vad jag gjorde" ? Det var inte mina ord.

Nej, det var inte dina ord. Men du såg till att alla fick höra. Kändes det som ditt ansvar?

Användarvisningsbild
bakerman22

Inläggav bakerman22 » 2013-05-12 23:35

mrk skrev:
bakerman22 skrev:
Triggerhappy skrev:
Bagarn, du inser vad du gjorde? Snacka om framkalla en höna av en fjäder! Kul att du gömmer dig bakom " jag är sån" inget jäkla frikort i min bok. Bara jäkligt beigt.

Vadå "vad jag gjorde" ? Det var inte mina ord.

Nej, det var inte dina ord. Men du såg till att alla fick höra. Kändes det som ditt ansvar?

Så om man sprider något så är den som sprider det helt plötsligt "the bad guy", och inte den som skrev det ?
Hur funkar det menar du ?

Funkar det så på något annat ställe i världen, eller är det speciellt undantaget Faktiskt.se ?

Hur kan jag bli den elaka killen, och inte Komorok som skrev det ?
Gissar att ni är kompisar...

Jag och Komorok är också kompisar. Eller vi "var" kanske. Vet inte hur hårt han tar på det här. Ska ringa honom imorrn.

Användarvisningsbild
Fjonkalicious
Colonel Mustard

Inläggav Fjonkalicious » 2013-05-13 00:01

Tacka vet jag feelgood-träffarna! :D

Sluta jiddra, börja kramas! 8)
Head of Design - Acoustic Illusion AB

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2013-05-13 00:33

Bara ett par tips från en betraktare utifrån:

Problemen uppstår när man börjar skriva att man tror och hoppas olika saker inför battlandet. Skippa det snacket för det blir bara fel, sen kan man träffas och rösta på den anläggning var o en råkar gilla bäst (av vilka skäl man nu finner för gott) vid det tillfället.

Obs "gillar" snarare än "är bäst" så blir inte tävlingsmomentet så hårt.

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2013-05-13 00:52

FBK skrev:
vr6jos skrev:Nog för att jag är ganska ödmjuk och prestigelös, men det här med lägga krokben hit, och banka ned i marken dit får mig faktiskt att tappa lusten!
För mig är det här en kul grej bara. Om det ska hållas på, på det här sättet har jag vettigare saker att sysselsätta mig med :?

Kanske skulle man skapa en "Elitklass" för hela riket där alla megasystem får hålla sig och göra upp?

Ps. Tack bagarn för dina sympatier :wink:

MagnusÖstberg skrev:Ja, det som var roligt med lite gliringar har helt gått överstyr.

Kan man inte bara sluta med den skiten, det är inte särskillt kul överhuvudtaget längre. Det är förövrigt bara Stockholmsområdet som verkar lida av det.

vr6jos skrev:Jag tar inte åt mig personligt av de kommentarer skrivits.
Vi lyssnar på mitt system ,fikar och lyssnar på komoroks system. Det röstas och någon vinner. Inga problem.

Olust känslan infinner sig i detta fall när jag med det uppenbart mkt mindre systemet av den ena efter den andra personen får berättat för mig hur jag kommer att bli typ krossad. Jag kan gärna förlora men meningen med denna form av träffar är väl inte att få den ena kombatanden att känna att han inte har något i "tävlingen" att göra. För det är sådana vibbar som jag uppfattar.

Komorok, goa du. Jag tog inte illa vid mig av det du har skrivit heller. Vi pratade ju om det här igår. Kan vi inte bara kramas och Göka lite? Må bästa system vinna och må förloraren få jäkligt bra tips om vilka dennes anläggnings brister är!

Kan man bli något annat än :cry: ?
Instämmer i era inlägg och jag ville verkligen ge Gökandet en "rejäl chans" även om jag var lite tveksam, och blir det så här så stiger jag av tåget "snabbare än kvickt" för jag har varken Elitklass eller Ino burkar i mitt system och då har man mer än en kraftig uppförsbacke jämnt och med den vetskapen så gick jag ändå med, så jag får ta mig en funderare över fortsättningen.

Ja, det var det som jag skrev och sedan brakade det loss.

Är inte världens bästa på att uttrycka mig i skrift men jag ska nu "försöka" skriva så att det inte blir mer missförstånd eller utrymme för tolkningar som är uppåt väggarna utan att använda smaliys då jag inte känner för det nu och infon borde nå fram utan det inslaget.

1. Jag har aldrig hävdat att man ska tvinga folk att vara med som inte har Ino, hur skulle det gå till.. Det är som det är och det viktigaste för eran del är hur trevligt ni har ihop

2. Uttrycket "Uppförsbacke" är bara min känsla om jag skulle vilja battla när man har ett enklare system/akustik och inte heller Ino burkar som motståndaren troligtsvis har då (nästan alla har det) och som de då gillar ljudet ifrån och vid tävlande så ligger man redan i underläge, MEN jag har bara sett battlandet som en del av helheten då det andra sociala biten är mer viktigt och jag har inte alls hävdat eller tyckt att folks ska rösta på något annat än det som de tycket låter bäst, allt annat är absurt.

3. Och angående Elitsytem så tog jag det ifrån vr6jos inlägg (ledsen vr6jos)då inte jag heller ser det som någon trevlig utveckling.

4. Nu är det som det är och jag har fått bära en del av hundhuvudet av trådens utveckling nu på slutet (jämte bakerman22) och jag är en person som inte känner mig bekväm (milt sagt) och blir glad över att bli pissad på offentligt så ni får fortsätta utan mitt deltagande i fortsättningen.

Ps. Triggerhappy@
Hoppas du fick svar ovan och ATC gör riktigt trevliga högtalare så det kan bli riktigt intressant för er.
Psykfall med en rad diagnoser och sjukdomen MS.
Lever på samhällets botten
Ordförande i Kabeltroendes riksförbund.

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2013-05-13 22:59

Vad tusan har hänt här egentligen?

Lite oskyligt trash-talk med glimten i ögat och allting går i kras när någon
försöker misstolka det fullständigt (och inte rimligen ärligt, för han känner
ju Komorok mer än väl). :(

Och sen deklarerar någon önskemål om vem som skall vinna nästa gång! 8O

Det är ju den som det låter bäst hos förstås!

Och det är ju just det man tar reda på med gökadet - det går ju ut på just
att få svar på vem detta är. Hur tusan kan man vilja ett den ena eller andra
skall vinna innan det gökats så man vet? :?

Sen får Ino några kängor som vanligt... Det gäng som gillar att dela ut så-
dana tar ju alltid chansen, på minsta upplägg, äkta eller inbillat. :( Trist, är
det, men i sammanhanget är det av mindre betydelse. Att folk inte vill vara
med och leka längre är ju däremot illa värre.

- - -

Någon har redan skrivit det, men även jag föreslår att allt som har skrivits
här sedan i lördags helt enkelt bortses ifrån. Helst borde det kanske raderas?

Jag gillar mycket det som mrk och palle skrivit dock. Det känns gott att det
finns några med medkänsla. Världen skall vara sympatisk, annars kan det
kvitta. Delar av världen som inte är det kan man lika gärna välja bort.

Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
bakerman22

Inläggav bakerman22 » 2013-05-13 23:17

Det behövs inte ältas om det här mer nu. Jag pratade med Komorok i eftermiddags, och det finns inget ont blod mellan oss. :)

Han bjöd tom in sej själv hit på ett par dagar med god mat och mycket musik om några veckor. :)

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2013-05-13 23:18

IngOehman skrev:Lite oskyligt trash-talk med glimten i ögat och allting går i kras när någon
försöker misstolka det fullständigt (och inte rimligen ärligt, för han känner
ju Komorok mer än väl). :(

Som sagt, skippa försnack och särskilt "trash talk" som nog funkar väldigt, väldigt dåligt i hifi-sammanhang. Säkert oavsiktligt osv, och att någon tar upp att det är olämpligt / kan slå fel är inte nåt misstolkande utan bara kanske nödvändigt innan nån säger nåt riktigt dumt.

Sen behöver ju ingen ta åt sig personligen (alla fattar att det var skämtsamt) utan helt enkelt att alla undviker sådant i fortsättningen.

(Ska inte skriva mer om detta, sry, carry on please :) )

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB

Inläggav sprudel » 2013-05-14 07:56

Då ropar jag igen! Kanske hörs det bättre nu när känslorna svalnat?
Vad hade debattanterna för prylar? :)
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
BPM

Inläggav BPM » 2013-05-14 08:25

IngOehman skrev:Och sen deklarerar någon önskemål om vem som skall vinna nästa gång! 8O

Jag vill ogärna tjabba vidare i tråden, men här blir jag lite tjurig.. Det är såklart jag som avses då jag skrev att jag hoppades att Komorok vinner. Jag motiverade däremot väl vad jag menade både i samma inlägg och sedan i ett förklarande inlägg riktad åt vr6jos och jag tror inte på något vis att du, Ingvar, har invändningar emot den motiveringen. Jag har inte heller på något vis hävdat att jag anser att ett system som låter sämre ska vinna, utan bara menat att med det arbete och med den ekonomiska insats som lagts ner i systemet så vore det nog rätt surt om man skulle landa på ett resultat som inte överstiger det som går att uppnå billigare (mycket billigare) och att jag önskar att den nesan undviks.
Då grejerna det handlar om också ska representera det bästa du producerar tror jag inte heller att någon inte är av uppfattningen att du delar min inställning, av flera skäl.

Jag brukar inte gilla när folk ska göra poänger på min bekostnad, och i synnerhet inte när man tar saker ur sitt sammanhang. I detta fallet handlar det dock mest om att göra sig DUM på min bekostnad och då kan jag låta udda vara jämnt.
Mycket trevlig!

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2013-05-14 08:37

Men snälla....

Det är inga fakta som resulterar av en GÖK-batalj. Det är en fråga om vad de som lyssnar gillar spelandet av valda låtar på vald volym just den dagen. Det är inget att dra stora växlar av. Till synvende och sist så är det inte heller vad andra tycker om ens anläggning som är det viktigaste, utan vad man själv tycker. Det är ju inte ens säkert att så som anläggningen spelar bäst är så som den bör spelas för andra, de kanske inte uppskattar ex. höga volymer eller den sortens musik man själv lägger stor vikt vid att spela bra.

Det VÄSENTLIGA med GÖK är att det får folk att samlas, umgås och äta gott ihop. (säger en bystander som tror han förstått själen i det hela)
Konceptartist Serenia på Spotify/ Youtube etc.
Rester o.dyl. som Nattlorden

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2013-05-14 08:49

Nattlorden skrev:Det VÄSENTLIGA med GÖK är att det får folk att samlas, umgås och äta gott ihop. (säger en bystander som tror han förstått själen i det hela)

Det är nog det komorok ältar med sig själv just nu.

Jag tror att tävlingsmomentet kan vara en nog så stark drivkraft när man är väldigt dedikerad och fokuserad. Det är inget fel i det alls, men trasch-talksdelen kan kännas lite väl sur för andra. Särskillt om det efterföljs av kommentarer som spär på det..
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2013-05-14 08:57

Jo, om man vet med sig att man har för start tävlingsinstinkt, så bör man kanske undvika vänskapligt tävlande - så gör jag själv. Så något GÖKande för egen del blir det aldrig, det blir Feelgood-träffar istället.
Konceptartist Serenia på Spotify/ Youtube etc.
Rester o.dyl. som Nattlorden

Användarvisningsbild
Empa

Inläggav Empa » 2013-05-14 08:58

sprudel skrev:Då ropar jag igen! Kanske hörs det bättre nu när känslorna svalnat?

Jag tycker mig ha sett att det var likadana uppsättningar och vr6jos har en presentation :)

http://www.minhembio.com/vr6jos

eller

http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=48438&postdays=0&postorder=asc&start=140

:)

Användarvisningsbild
vr6jos

Inläggav vr6jos » 2013-05-14 10:02

sprudel skrev:Då ropar jag igen! Kanske hörs det bättre nu när känslorna svalnat?

Jag kör med pi60s och bs60. Emotiva Xpa-1or och ett SR7005 som försteg.

Micke kör pi60s och bs60 (nyaste modellen Px-2). Kör en Nad bioreciever som försteg och Helgel integrerad förstärkare H200 som slutsteg.

Jag har en trång betongrotta och Micke har ett mer gynnsamt rum som han inte ännu färdigställt.
i32s och 8st L26ROY Mkt vinyl spelas det här!!

boom
Semesterfirare

Inläggav boom » 2013-05-14 12:12

vr6jos skrev:

Micke kör pi60s och bs60 (nyaste modellen Px-2). Kör en Nad bioreciever som försteg och Helgel integrerad förstärkare H200 som slutsteg.

Jag har en trång betongrotta och Micke har ett mer gynnsamt rum som han inte ännu färdigställt.
Du skall få lite hemliga tips på onsdag

Användarvisningsbild
vr6jos

Inläggav vr6jos » 2013-05-14 13:34

boom skrev:Du skall få lite hemliga tips på onsdag
:D 8)
i32s och 8st L26ROY Mkt vinyl spelas det här!!

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB

Inläggav sprudel » 2013-05-14 15:51

Aha! Bra högisar med vanlig Bonn-elektronik då.
Det kan bli bra ändå, men ni kanske har fina kablar? :D
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
MikeBiker

Inläggav MikeBiker » 2013-05-14 15:56

Hej Sprudel!

Jag spelade på en Harman Kardon CD-brännare CDR30 optiskt in till Hegel HD10, analogt in i NAD T773 (som får agera försteg) via kontrollboxen BC60 "tonkurvejustering" för BS60 vidare in i hembioingången på Hegel H200. Ingången fungerar som en vanlig ingång till försteget, mjukvarumässigt skruvas volymen på försteget upp max, det finns ingen direkt ingång till slutsteget på H200.
Högtalare Ino Audio pi60s samt BS60. Kablar är optisk någon gammal Monsterkabel signal RG62 samt högtalar kabal 4*1,5 korskopplad Kulo (stel som satan) skall skalas i inom snar framtid.

Jag är inte nöjd med NAD:en som försteg (en kompromiss). Nad:en spelar inte ut ordentligt på låga nivåer. Jag har dock hittat kabeln internt som ansluter från förstegskortet in till slutsteg på Hegeln.
Mitt nästa steg blir att köra pre out (som finns på Hegeln och fimpa den interna kabeln samt borra och montera RCA-honor anslutna direkt till slutsteg baktill på chassit. Då kan jag koppla BC60 (tonkurvejusteringen) mellan försteg och slutsteg i H200. Eller i framtiden använda H200 som ett rent slutsteg (nya möjligheter)

Om någon annan gjort detta ingrepp i H200:an vore det intressant med synpunkter/fallgropar :)

Mvh Micke :)

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB

Inläggav sprudel » 2013-05-14 16:10

Tack Micke! :)
Det där låter som en bra modd.

M.Twain

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2013-05-14 16:30

phloam skrev:Bara ett par tips från en betraktare utifrån:

Problemen uppstår när man börjar skriva att man tror och hoppas olika saker inför battlandet.

Håller med fullständigt, speciellt om du menar från andra än de tävlande.

Lite trash-talk från de tävlande är något helt annat, det är ju en del av showen!
Man kan vara offensiv: "-Du kommer att då storstryk! :twisted:"
Eller mystisk: "-Vi får väl se hur du klarar dig mot mitt hemliga vapen... 8)"
Eller kall å torr: "-Jag hoppas du har förberett dig ordentligt."

phloam skrev:Skippa det snacket för det blir bara fel, sen kan man träffas och rösta på den anläggning var o en råkar gilla bäst (av vilka skäl man nu finner för gott) vid det tillfället.

Obs "gillar" snarare än "är bäst" så blir inte tävlingsmomentet så hårt.

Tävlingsmomentet blir inte mindre hårt för att det handlar om gunst istället för
något mera konkret.

Och sen kan faktiskt tävlingen bli roligare av att den tas på allvar. Även en all-
varlig tävling kan ju ha glada både vinnare och förlorare.

Det finns som jag ser det bara en viktig sak i sammanhanget - att det är kul!
Det blir det när alla kommentarer, kaxiga, coola eller luriga, har en positiv vibb
och inte en negativ. De skall vara i ;)-stil.

Vh, iö

Användarvisningsbild
MikeBiker

Inläggav MikeBiker » 2013-05-14 16:41

Komorok skrev:Jag skiter i detta. Inte på grund av de härliga människor som deltar i GÖK, men pga de som väljer att misstolka det som skrivs. Hade jag haft ett fjuttsystem och skrivit samma sak hade det inte varit något att jiddra om. För då hade JAG varit underdog och då får man vara hur kaxig som helst. Men jag som lägger ned all min tid och alla pengar jag kan på min stora passion får aldrig visa på minsta sätt att jag tycker att det låter äckligt bra här hemma så snart det handlar om GÖK.

VR6 vet exakt hur jag ser på GÖK redan och hur stor chans jag tror det är att jag vinner. Dvs, jag har ingen aning. Jättemegasystem har också stora brister. Och erfarenheten säger att minst störande brister brukar vinna. Jag behöver hjälp att höra mina brister trots att det är ett skitdyrt system.

Men nu har jag verkligen tappat lusten att hålla på med detta.

Jag lämnar härmed UppGÖK och ÖsterGÖK oavsett hur svanesångigt detta låter. Fan vad less jag är på negativismen och Jante.

Hej Micke!

Hoppas du återkommer...
Tänkte ivarjefall du skulle se detta klipp med Dead Can Dance som jag pratade om, håll till godo http://www.youtube.com/watch?v=W5nJEbJkHjQ

Mvh Micke 8)

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2013-05-15 11:45

BPM skrev:
IngOehman skrev:Och sen deklarerar någon önskemål om vem som skall vinna nästa gång! 8O

Jag vill ogärna tjabba vidare i tråden, men här blir jag lite tjurig.. Det är såklart jag som avses då jag skrev att jag hoppades att Komorok vinner. Jag motiverade däremot väl vad jag menade både i samma inlägg och sedan i ett förklarande inlägg riktad åt vr6jos och jag tror inte på något vis att du, Ingvar, har invändningar emot den motiveringen. Jag har inte heller på något vis hävdat att jag anser att ett system som låter sämre ska vinna, utan bara menat att med det arbete och med den ekonomiska insats som lagts ner i systemet så vore det nog rätt surt om man skulle landa på ett resultat som inte överstiger det som går att uppnå billigare (mycket billigare) och att jag önskar att den nesan undviks.
Då grejerna det handlar om också ska representera det bästa du producerar tror jag inte heller att någon inte är av uppfattningen att du delar min inställning, av flera skäl.

Jag brukar inte gilla när folk ska göra poänger på min bekostnad, och i synnerhet inte när man tar saker ur sitt sammanhang. I detta fallet handlar det dock mest om att göra sig DUM på min bekostnad och då kan jag låta udda vara jämnt.

No worries BPM, det var inte dig jag tänkte på. Ditt inlägg uppfattade jag
bara som en motreaktion mot det bakerman skrev ("Mina tummar är helt blåa.
Hoppas att du vinner med 5-0 Josen. ;)").

Men ditt inlägg BPM, så balanserade du ju det, och gjorde om något summan
lite bättre.

Men, den poäng jag försökte få fram är att det är lite svårt att säga att man
hoppas ett en person vinner utan att det även betyder att man hoppas att
den andra förlorar, och min förhoppning ju är att sådana här tävlingar skall
föregås av nyfikenhet på hur anläggningarna kommer att prestera snarare än
en förhoppning om att den ena eller andra personen skall förlora eller vinna.

Det var bara det.

Och med det sagt så hoppas jag att både vr6jos och komorock vinner! :)

Trots att jag ju vet att reglerna säger att så inte kan bli fallet. :(

Men även om själva tävlingen som sådan är en kul grej så tycker jag nog att
det stora värdet är att tävlingen även ger en mycket speciell lyssningssitua-
tion där alla de som lyssnat har lyssnat på ett lite speciellt sätt (tänkt hårt på
vad de hör) som gör att ovärderlig information i förekommande fall kommer
anläggningarnans ägare till del.

Vh, iö

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB

Inläggav sprudel » 2013-05-15 12:49

Ett annat fenomen som borde komma i dagen är ju också att vi prioriterar olika ljudåtergivning. Det finns ju inga "betygskriterier" som ska upplevelsen ska vägas emot.
Så det som uppfattas som bra av en person behöver inte alltid uppfattas som lika bra av en annan.

M.Twain

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2013-05-15 13:45

+1 på sprudel och nattis förut

@IÖ: det är nog ingen bra idé att odla nån slags "trash talk"-kultur inom GÖK'andet. Vilket denna urspårning visar. Ingen katastrof om nån säger nåt på skoj, men det är inget som bör uppmuntras eller befästas.

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2013-05-15 16:18

Jodå. Det har förekommit förr och det har aldrig varit några problem.

Trash-talk tillhör sporten! :)

(Min all time-favorit är Sheldon Coopers: -You bowl like your mama,
unless of coarse she bowles well in which case you bowl nothing like
her!)

Vh, iö

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2013-05-15 18:46

Det tillhör bara sporten om alla uppskattar det.

Uppenbarligen tillhör det inte det här spelet.

Men det är väl för att du bara fegar ur och inte har vågat IÖ, trots medlemsskap i två GÖKar och några års deltagande ;)
Senast redigerad av MagnusÖstberg 2013-05-15 19:43, redigerad totalt 1 gång.
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
BPM

Inläggav BPM » 2013-05-15 19:41

IngOehman skrev:No worries BPM, det var inte dig jag tänkte på. Ditt inlägg uppfattade jag
bara som en motreaktion mot det bakerman skrev ("Mina tummar är helt blåa.
Hoppas att du vinner med 5-0 Josen. ;)").

Men ditt inlägg BPM, så balanserade du ju det, och gjorde om något summan
lite bättre.

Men, den poäng jag försökte få fram är att det är lite svårt att säga att man
hoppas ett en person vinner utan att det även betyder att man hoppas att
den andra förlorar, och min förhoppning ju är att sådana här tävlingar skall
föregås av nyfikenhet på hur anläggningarna kommer att prestera snarare än
en förhoppning om att den ena eller andra personen skall förlora eller vinna.

Det var bara det.

Och med det sagt så hoppas jag att både vr6jos och komorock vinner! :)

Trots att jag ju vet att reglerna säger att så inte kan bli fallet. :(

Men även om själva tävlingen som sådan är en kul grej så tycker jag nog att
det stora värdet är att tävlingen även ger en mycket speciell lyssningssitua-
tion där alla de som lyssnat har lyssnat på ett lite speciellt sätt (tänkt hårt på
vad de hör) som gör att ovärderlig information i förekommande fall kommer
anläggningarnans ägare till del.

Vh, iö

Då förstår jag bättre, och ber om ursäkt för den bittra slutklämmen i mitt inlägg.

Med lite perspektiv till det hela så kan jag kanske inte mena att jag nu tycker annorlunda (med min nämnda motivering) men jag begriper i alla fall bättre. Jag trodde inte att mitt lilla inledande inlägg skulle noteras överhuvudtaget, men nu gjorde det det och eftersom jag inte ens är med och GÖKar med Er grabbar (!) så fanns ingen anledning för mig att skriva något i ämnet överhuvudtaget. Ytterligare ett steg på vägen mot min ambition att en dag bli forumräv...
Mycket trevlig!

Richard
Inaktiverad

Inläggav Richard » 2013-05-15 19:51

vr6jos skrev:

Skulle föreslå litet försiktigt ( med svag röst ) ett bättre försteg än marantzen.
Odogmatisk sekt- granskare

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi