Moderator: Redaktörer
dawen skrev:Är inte 1.5mm^2 vettigare? Högre kapacitans i 4mm^2 väl?)
dimitri skrev:Hittills Lasselite och Dawen som vill vara med och testa.
Var finns övriga "tunga" EKK förespråkare? Ski_er på sig? Nää, det vill jag inte tro.
Slartibartfast skrev:dawen skrev:Är inte 1.5mm^2 vettigare? Högre kapacitans i 4mm^2 väl?)
Men frågan är om det kommer vara ett större problem än att gå ner till lika mycket mindre areal. Dock kanske fel fråga, på ett ställe där många syftar på att höra saker som bäst... Då kanske istället längden dessutom ska vara med i beräkningen istället och den totala överföringsfunktionen vara det vi diskuterar?dimitri skrev:Hittills Lasselite och Dawen som vill vara med och testa.
Var finns övriga "tunga" EKK förespråkare? Ski_er på sig? Nää, det vill jag inte tro.
EKK-försespråkare, yessiah! Blir det mycket snyggare med annan kabel eller?
bild
Svårt att ta någon annan kabel på allvar? Dunno!
Mvh Jocke
dimitri skrev:Hallå! NÅGON DÄR?
dimitri skrev:Mayro
"Som sagt.. Det är som träffarr för ino anhängare.. Dom beskådar o berömmer samma saker som dom själva har..Bara lite olika rum osv... "
har du följt din egen akustiktråd på ett annat forum?
"Kabeltråd på faktiskt är bara för skoj att läsa.. man får ropa efter deltagare... "
Du vädrar dina fördomar. På Faktiskt.se har det utspelats (utkämpats?) den längsta kabeltråden i svensk kabeldebatthistoria, med reservation att jag inte kollar alla fora.
Du får leta fram länken själv om du verkligen är intresserad.
D
dimitri skrev:Du ger dig inte.
Men OK
Vila regler har jag snackat?
Ge exempel. Konkreta, med citat eller länkar.
Fast inte i denna tråd. PM eller en ny tråd
Mayro skrev:Dimitri.
Jag hade gärna ställt upp. Men tyvärr går det inte att "testa" kablar på det sätt som LTS osv föreskriver...
DET är problemet....
Jag har sååå många ggr försökt att föra fram detta i olika sammanhang med negativt resultat tyvärr...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 29 gäster