Moderator: Redaktörer
Gör inte det, dom är ventilerade genom magnetsystemetKorkSniff skrev:Dom är fett najsa!![]()
Jag skulle ha klippt sönder ett par svarta ballonger och spänt över magneten.
...fast dom har en skön rå look som dom är också!
Genom klistermärket?MagnusÖstberg skrev:Gör inte det, dom är ventilerade genom magnetsystemetKorkSniff skrev:Dom är fett najsa!![]()
...fast dom har en skön rå look som dom är också!![]()
LasseA skrev:Genom klistermärket?MagnusÖstberg skrev:Gör inte det, dom är ventilerade genom magnetsystemetKorkSniff skrev:Dom är fett najsa!![]()
...fast dom har en skön rå look som dom är också!![]()
MagnusÖstberg skrev::)
Jag har faktiskt aldrig ägt SLS10, men hade väl typ föregångaren 871727 för 10 år sedan...
tvett skrev:MagnusÖstberg skrev::)
Jag har faktiskt aldrig ägt SLS10, men hade väl typ föregångaren 871727 för 10 år sedan...
Justja, du sa bara 10", inte SLS10. När jag började planera Rummel så var ventilationen en oro, men SLS ventilation genon konen löste det. Annars hade det varit två element som flåsar in i varann. Hade funkat men blitt varmt skulle jag tro.
En svart ballong? En Black Jack?
tvett skrev:Försöker simulera fram ett noggrannare nollpar till Linkwitz transformen, tills jag kunnat mäta upp.
Vad tror ni att denna låda ska ha för Viso och Qb i Basta, utifrån de bilder ni sett på fyllningen?
Svante skrev:Qb svarar mot mängden dämpmaterial i lådan. Typiska värden är kanske 20 för sparsamt med dämpmaterial, eller kanske 5 om man har rätt mycket dämpmaterial. Det är svår att räkna ut vad den ska vara utifrån mängden dämpmaterial, man kan däremot matcha en simulering låda mot mätningar, enklast är att titta på den elektriska impedansen och justera Qb så att den stämmer med den uppmätta kurvan.
tvett skrev:Det luktar väldigt gott i lägenheten efter att ha demat dem för en kollega. Det är något man inte får uppleva med konventionell elementplacering.
Fredrikb72 skrev:Vad vinner man på att ha ett elelement med magmeten synligt i en twinholder konstruktion?
nadifierad skrev:tvett skrev:Det luktar väldigt gott i lägenheten efter att ha demat dem för en kollega. Det är något man inte får uppleva med konventionell elementplacering.
Funkar de som ventilationsanläggning också?
tvett skrev:nadifierad skrev:tvett skrev:Det luktar väldigt gott i lägenheten efter att ha demat dem för en kollega. Det är något man inte får uppleva med konventionell elementplacering.
Funkar de som ventilationsanläggning också?
Tror nog lukten av varmt lack puffar ut längre från basarna i dem här, jämfört med en öppnare placering av elementet.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 30 gäster