Moderator: Redaktörer
Jag har bytt på ett par Cerwin Vega, och det var väldigt simpelt, bara man är noggrann så är det inga problem. Jag köpte mina på blocket för runt 500kr paret 10" (har jag för mig).asslicker skrev:Ramlade över 2st 8" element från pioneer när jag gick igenom pappas gamla bilstereoprylar. Tyvärr så var kantringarna helt söndervittrade. Hur svårt är detta att byta själv och vart köper man det billigast? Vore kul att få ordning på dem men har ingen lust att lägga massa pengar på det.
doglas2009 skrev:Jag har bytt på ett par Cerwin Vega, och det var väldigt simpelt, bara man är noggrann så är det inga problem. Jag köpte mina på blocket för runt 500kr paret 10" (har jag för mig).asslicker skrev:Ramlade över 2st 8" element från pioneer när jag gick igenom pappas gamla bilstereoprylar. Tyvärr så var kantringarna helt söndervittrade. Hur svårt är detta att byta själv och vart köper man det billigast? Vore kul att få ordning på dem men har ingen lust att lägga massa pengar på det.
flathead skrev:Finns det några rester kvar av dom gamla ?
I så fall är det bara att mäta inre och yttre mått på vecket (roll står det på utlänska sidor).
Sedan jämföra med det som säljs.
Att hitta en som har exakt samma sammansättning som original.....tror inte dom som säljs som ersättningsringar är exakt heller.
Stämmer inre och yttre mått på ringen samt vecket så kör på den.