Kantringar till 8-tummare

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
asslicker

Kantringar till 8-tummare

Inläggav asslicker » 2013-05-30 10:50

Ramlade över 2st 8" element från pioneer när jag gick igenom pappas gamla bilstereoprylar. Tyvärr så var kantringarna helt söndervittrade. Hur svårt är detta att byta själv och vart köper man det billigast? Vore kul att få ordning på dem men har ingen lust att lägga massa pengar på det.

Användarvisningsbild
doglas2009

Re: Kantringar till 8-tummare

Inläggav doglas2009 » 2013-05-30 12:07

asslicker skrev:Ramlade över 2st 8" element från pioneer när jag gick igenom pappas gamla bilstereoprylar. Tyvärr så var kantringarna helt söndervittrade. Hur svårt är detta att byta själv och vart köper man det billigast? Vore kul att få ordning på dem men har ingen lust att lägga massa pengar på det.
Jag har bytt på ett par Cerwin Vega, och det var väldigt simpelt, bara man är noggrann så är det inga problem. Jag köpte mina på blocket för runt 500kr paret 10" (har jag för mig).

Användarvisningsbild
asslicker

Re: Kantringar till 8-tummare

Inläggav asslicker » 2013-05-30 13:21

doglas2009 skrev:
asslicker skrev:Ramlade över 2st 8" element från pioneer när jag gick igenom pappas gamla bilstereoprylar. Tyvärr så var kantringarna helt söndervittrade. Hur svårt är detta att byta själv och vart köper man det billigast? Vore kul att få ordning på dem men har ingen lust att lägga massa pengar på det.
Jag har bytt på ett par Cerwin Vega, och det var väldigt simpelt, bara man är noggrann så är det inga problem. Jag köpte mina på blocket för runt 500kr paret 10" (har jag för mig).

Ja cerwin vega är lätta att hitta till. Men passar det med vilken 8" som hälst eller? blir nog svårt o hitta en speciellt för denna modellen :P

Användarvisningsbild
asslicker

Inläggav asslicker » 2013-05-30 13:41

Har kollat lite nogrannare nu och modellen heter TS-W200. Hittar inga ringar till dom direkt. Någon som vet om det funkar från någon annan?

Användarvisningsbild
flathead

Inläggav flathead » 2013-05-31 10:23

Finns det några rester kvar av dom gamla ?

I så fall är det bara att mäta inre och yttre mått på vecket (roll står det på utlänska sidor).

Sedan jämföra med det som säljs.

Att hitta en som har exakt samma sammansättning som original.....tror inte dom som säljs som ersättningsringar är exakt heller.

Stämmer inre och yttre mått på ringen samt vecket så kör på den.

Användarvisningsbild
asslicker

Inläggav asslicker » 2013-05-31 17:29

flathead skrev:Finns det några rester kvar av dom gamla ?

I så fall är det bara att mäta inre och yttre mått på vecket (roll står det på utlänska sidor).

Sedan jämföra med det som säljs.

Att hitta en som har exakt samma sammansättning som original.....tror inte dom som säljs som ersättningsringar är exakt heller.

Stämmer inre och yttre mått på ringen samt vecket så kör på den.

Har beställt ett par från ebay. Gick på 60kr inkl frakt. Funkar inte dom får jag leta efter några med bättre mått:)

Återgå till DIY-forum