Moderator: Redaktörer
RuneStone skrev:det är ju element gjorda för dom extremaste förhållanderna där man i princip förutsätter att han vid spakarna är en imbicill.
om man kollar hur användningen av sådana element ser ut så förstår man att dom är grymt driftsäkra och välbyggda.
Mich skrev:Är angivet Xmax (±20mm) = spollängd minus polplatta, eller något annat?
För förtydligande är Xmech ±30mm = 60mm ?
PS. Ett litet tips: skriv ± (om det är det).
//Michael
MagnusÖstberg skrev:Kom igen, vilken Xmax man använder får man själv bestämma utifrån sin önskade säkerhetsmarginal.
Xmech är tillräcklig, det är begränsningsmekanismen som är intressant.
Komorok skrev:Spelar man på gränsen varje dag så behöver man ett större bassystem, inte säkrare basar.
tvett skrev:För basar i ett gruppköp där alla är medvetna om begränsningarna så är fool proofing ett mindre problem. Ska man skapa en kommersiell produkt som vem som helst ska köpa så vill man dock undvika onödiga reklamationer pga svårbevisad oaktsamhet. Så, vad är det som gäller i det här fallet?
Aerob skrev:Som jag skrev på förra sidan så hittade jag http://www.redrockacoustics.com/loudspe ... ricing.php som utför tester på beställning åt bl.a Voice Coil Magazine. En seriös och opartisk aktör så vitt jag förstår. Nu vill jag ha tankar och funderingar kring vilka Klippel-test som är önskvärda, därefter tar jag kontakt med Red Rock för en offert samt för att kolla hur lång väntetid vi kan räkna med. Som synes så är det inte gratis, men det verkar finnas nog intresserade för att kostnaden ska bli relativt låg per person.
Aerob skrev:Aerob skrev:Som jag skrev på förra sidan så hittade jag http://www.redrockacoustics.com/loudspe ... ricing.php som utför tester på beställning åt bl.a Voice Coil Magazine. En seriös och opartisk aktör så vitt jag förstår. Nu vill jag ha tankar och funderingar kring vilka Klippel-test som är önskvärda, därefter tar jag kontakt med Red Rock för en offert samt för att kolla hur lång väntetid vi kan räkna med. Som synes så är det inte gratis, men det verkar finnas nog intresserade för att kostnaden ska bli relativt låg per person.
Jag lyfter åter igen denna fråga och efterlyser vilka tester som vi vill ha utförda på elementet.
Alexi skrev:Jag får det till 91,4dB 1W (1m) och 92,3dB 2,83Vrms (1m).MagnusÖstberg skrev:Nä, mätt vid 2,83V och impedansen är under 8 ohm
Användare som besöker denna kategori: Mazda200 och 8 gäster