Moderator: Redaktörer
KarlXII skrev:sportbilsentusiasten skrev:Hörde Devialet (orginalet) med Quad ESL (de senaste stora) och det lät kass.
ok på mässjazz men som sagt kass på "riktig musik".
Då ska ni veta att jag älskar ESL...
Vad får dig att tro att just Devialet ställde till det för ljudet?
hifikg skrev:Panelguy skrev:hifikg skrev:sportbilsentusiasten skrev:Hörde Devialet (orginalet) med Quad ESL (de senaste stora) och det lät kass.
Låter helt otroligt. Quad ESL kass?? Vad spelade du då?
Kanske någon annan form av "mässmusik", typ Infected Mushroom![]()
Lät Devialet och Quad för analytiskt och kallt tillsammans eller på vilket sätt var det kass?
Svamparna låter utsökt på mina gamla ESL, är helt säker på att de inte låter sämre på nya ESL.
Rydberg skrev:shifts skrev:petersteindl skrev:@ Sprudel: Det finns en förstärkare som heter Devialet. Det tycker jag Sprudel skall försöka låna. Jag har aldrig hört det själv, men jag tror det kan vara bra.
Jag har inte heller hört den, bara spanat på, och tror den kan vara ohemult
dyr, hehe. Nära 120000 kr har jag för mig.
Lyssna faktiskt på en sådan förstärkare tillsammans med B&W 802 Diamond här i Ulm för inte sålänge sedan. Tänkte spontan: Var är förstärkaren?
Kombinationen lät väldigt högupplöst, långt mer detaljerat än vad jag är van vid. Om det är rätt eller inte kan man ju diskutera
sportbilsentusiasten skrev:KarlXII skrev:sportbilsentusiasten skrev:Hörde Devialet (orginalet) med Quad ESL (de senaste stora) och det lät kass.
Läs sista meningen igen.
KarlXII skrev:sportbilsentusiasten skrev:KarlXII skrev:sportbilsentusiasten skrev:Hörde Devialet (orginalet) med Quad ESL (de senaste stora) och det lät kass.
Läs sista meningen igen.
Jag läser.
Sen undrar jag hur du utesluter rummet, mediaspelaren, kablarna, dagsformen m.m.
sportbilsentusiasten skrev:På mer komplex muisk blev det värsta röran av LJUD och ej musik.
Värst lät Deep Purple/Live in japan som demaren i det längsta inte ville spela, men han fick ge sig o spelade när det bara var jag o en till i rummet.
Förstår att han inte ville spela den typen av musik, lät bedrövligt.
Rörigt...distat...ingen mening i musiken...otigt...
När man vet hur bra skivan egentligen låter ihop med grymt sväng.
Blev samma resultast på alla skivor med mycket olika instrument/ljud, dock mest tydligt på Deep P.
Detta fenomen är inte ovanligt imho på anläggningar som inte har förmåga att hålla ihop det musikalsika budskapet utan mest fokuserar på imponatorljud.
För just imponerande lät det på mässjazz!
sportbilsentusiasten skrev:hifikg skrev:Panelguy skrev:hifikg skrev:sportbilsentusiasten skrev:Hörde Devialet (orginalet) med Quad ESL (de senaste stora) och det lät kass.
Låter helt otroligt. Quad ESL kass?? Vad spelade du då?
Kanske någon annan form av "mässmusik", typ Infected Mushroom![]()
Lät Devialet och Quad för analytiskt och kallt tillsammans eller på vilket sätt var det kass?
Svamparna låter utsökt på mina gamla ESL, är helt säker på att de inte låter sämre på nya ESL.
Mässjazz vet ni väl vad det är. Gles musik (=få instrument) lite pling plong ev med en sångare till.
På mer komplex muisk blev det värsta röran av LJUD och ej musik.
Värst lät Deep Purple/Live in japan som demaren i det längsta inte ville spela, men han fick ge sig o spelade när det bara var jag o en till i rummet.
Förstår att han inte ville spela den typen av musik, lät bedrövligt.
Rörigt...distat...ingen mening i musiken...otigt...
När man vet hur bra skivan egentligen låter ihop med grymt sväng.
Blev samma resultast på alla skivor med mycket olika instrument/ljud, dock mest tydligt på Deep P.
Detta fenomen är inte ovanligt imho på anläggningar som inte har förmåga att hålla ihop det musikalsika budskapet utan mest fokuserar på imponatorljud.
För just imponerande lät det på mässjazz!
MagnusÖstberg skrev:Du ser forumdelen som en accepterad reklamplats?KarlXII skrev:MagnusÖstberg skrev:+1
Men är det här en reklamtråd för butiken eller produkten?
Ner i soptunnan med den!
Näe.
sprudel skrev:Lägg ner detta Richard! Många här på forumet är nöjda med de prylar du nämner, en del är det inte så " Whats the Big deal"?
Jag tror du läser och resorberar selektivt.
Testa lite nya saker och berätta om dem istället, det är kul att läsa.
Jag provar Hypex nc 400 som har fått omänskligt bra kritik på olika forum, det är skoj. Nu ska jag optimera deras förutsättningar, så får vi se.
Alexi skrev:Nej posta gärna fler nyheter! All hifirelaterad reklam kan ses som helt okej, så lände det sker inom rimliga gränser.
hevi skrev:Alexi skrev:Nej posta gärna fler nyheter! All hifirelaterad reklam kan ses som helt okej, så lände det sker inom rimliga gränser.
...jag vet inte, men jag kan tycka att upplägget här på faktiskt.se -som det ter sig för mig i skenet av dina och K12s kommentarer här i tråden- känns lite bakfram och ganska naivt:
-Å ena sidan bönar ni och ber om att forumdeltsgarna ska skänka sina surt förvärvade, skattade pengar för att forumet ska kunna leva vidare, men samtidigt släpper man vind för våg in etablerade företag med avdragsgill marknadsföringsbudget och F-skattsedel som nästan uteslutsnde gör reklaminlägg -mer eller mindre helt utan restriktioner eller kickback till forumet...
hevi skrev:Alexi skrev:Nej posta gärna fler nyheter! All hifirelaterad reklam kan ses som helt okej, så lände det sker inom rimliga gränser.
...jag vet inte, men jag kan tycka att upplägget här på faktiskt.se -som det ter sig för mig i skenet av dina och K12s kommentarer här i tråden- känns lite bakfram och ganska naivt:
-Å ena sidan bönar ni och ber om att forumdeltsgarna ska skänka sina surt förvärvade, skattade pengar för att forumet ska kunna leva vidare, men samtidigt släpper man vind för våg in etablerade företag med avdragsgill marknadsföringsbudget och F-skattsedel som nästan uteslutsnde gör reklaminlägg -mer eller mindre helt utan restriktioner eller kickback till forumet...
single_malt skrev:sprudel skrev:Lägg ner detta Richard! Många här på forumet är nöjda med de prylar du nämner, en del är det inte så " Whats the Big deal"?
Jag provar Hypex nc 400 som har fått omänskligt bra kritik på olika forum, det är skoj. Nu ska jag optimera deras förutsättningar, så får vi se.
Jag tror du missförstod Rickard lite nu
sprudel skrev:Lägg ner detta Richard! Många här på forumet är nöjda med de prylar du nämner, en del är det inte så " Whats the Big deal"?
sprudel skrev:single_malt skrev:sprudel skrev:Lägg ner detta Richard! Många här på forumet är nöjda med de prylar du nämner, en del är det inte så " Whats the Big deal"?
Jag tror du missförstod Rickard lite nu
Möjligt! Allt kan förstås på olika sätt.
När är något inte "reklam"?
PappaBas skrev:Jag vänder mig emot att man kan posta ren reklam utan att tillföra forumet något i övrigt.
bootstrap skrev:Jag har förutspått en sådan här produkt, liten kraft full, vägghängd och klass D. Hifi för vanligt folk.
Min gissning är att detta kommer att sprida sig till andra tillverkare.
tvett skrev:K12, är det verkligen det "låga" priset som är problemet, inte den inte-nog-esoteriska-designen?
KarlXII skrev:Vad kostar den - 120-130 tusen?
Det är synd alltså. Nu hamnar den i något slags vacuum, där de stora massorna som vill ha den inte har/ inte tar sig råd, och de som har ljudintresset och riktigt gott om pengar tycker att den inte är något att ha då den är så billig.
Den skulle kosta 30 lax. Då hade den gått som smör i solsken.
Användare som besöker denna kategori: OscarE och 8 gäster