A - Agnetha. Lyssnade först för att jag är med och stråkar men sedan fick den gå ett par ggr till för att den är helt ok i sina genrer...
[url]http://cdon.se/musik/fältskog_agnetha/a-22988312[/url]
Tidigare i kväll hördes Astrud Gilberto. Nu hörs Lill Lindfors av lätt insedda skäl.
jockewe,
Jag vill förstås ha allt med Agnetha, men tvekar att skaffa den nya plattan med tanke på hur det mesta låter i dag. Hur låter "A" - är den mosad eller totalmosad?
Samma artistiska band som gjorde en hypnotisk cover på pink floyds comfortably numb tidigare i tråden. Wish you were here.... den här gången (Jag har fortfarande inte hört vilken låt det är...)
Man lyssnar med fascination flera gånger, eller ? Om och om igen.... faller in i trance liksom
ohh.. grymt!
enter sandman
http://www.youtube.com/watch?v=j7LCyzLHUuA vilken rökare!
Sången är lite begränsad kanske rent dynamiskt, men kompenseras av det rika vibratot. Det flödar liksom. Det känns som att Cliff kommer in som en ängel och spelas lite bassolo också runt 3:00. Magiskt. Nästan.
Eliane Elias, I thought about you (A Tribute to Chet Baker). Mässjazz som jag aldrig hört på en mässa så här långt... skönt sound, välinspelat och gamla käcka evergreens i 24/96 från hd-tracks.
Nu beskådas och lyssnas på SVT2 från Bayreuth, jubileumskonsert
med anledning av Wagners 200-årsdag. En reprisutsändning i 5.1 ,så läckert,
njuter så där halvliggande i soffan.
Spelar detta enligt uppgift kritikerrosade album för första gången. Inte alls musik som jag brukar spela, men ganska OK. Hör just nu "Unfinished sympathy" som enligt Wikipedia ibland beskrivs som en av de bästa sångerna någonsin. Dit har den kanske en bit, men inte oävet som sagt. Mysiga basljud här och där på skivan. Sex låtar avklarade nu, tre kvar. Klarar jag att motstå frestelsen att byta till något mer melodiskt?
Edit:
Jag klarade hela plattan. Det ska jag fira med lite Yazoo!
dUg Pinnick Gales, Pridgen. Lite bluesrockmetal med lite lite John Petrucci-stänk i gitarrspelet. Men det är möjligt John influerats av någon och dessa säkert av samma. Aja strunt det samma
edit: jävla bra skjuts i det här. Såklart mycket King's X här, men skitbra. Måste köpa.