Moderator: Redaktörer
PekkaJohansson skrev:Peps Blodsband - självbetitlat album, cd 1990
The Red Army Chorus - Live at The Orpheum
Inspelningen med Röda armékören är gjord i Kanada 1987 på en Sony PCM-F1. Inget sägs om mikrofonplacering och -antal. Skivan är pressad i Australien. Ljudkvalitetsvärdering återstår.
Med vänlig hälsning
Pekka
PekkaJohansson skrev:Warners guldskivor var vanliga aluminiumskivor med ett tunt lager guldfärg. Det är standardutgåvorna från 80-talet vilket oftast innebär att ljudkvaliteten är utmärkt. Enligt uppgift ska 40 skivor ha funnits i serien.
Med vänlig hälsning
Pekka
MultiMan skrev:Har du "hard facts"?
PekkaJohansson skrev:MultiMan skrev:Har du "hard facts"?
Jag har lärt mig att man inte bör anta något förrän man har anledning att misstänka att saker och ting förhåller på ett visst sätt. Om du tror att det är äkta guld borde du åtminstone presentera fakta som stödjer ditt påstående. Nåväl, jag har också googlat:
"The pressing plant in ALSDORF (sold to CINRAM in 2003) used a hybrid colouring technique that made the standard CD´s shiny gold."
Skivorna såldes dessutom som lågprisskivor och som bilagor till tyska Bild-Zeitung, vilket ytterligare styrker att det knappast är fråga om några ädla metaller. Men du kan förstås ta din skiva till en juvelerare och be honom eller henne undersöka saken.
Som sagt, jag tycker att du ska glädja dig åt att dessa tidiga skivor ofta håller god ljudkvalitet. Min guldfärgade utgåva av "Roberta Flack's greatest hits" låter på jämförbara spår bättre än den amerikanska utgåvan av albumet "Killing me softly".
Med vänlig hälsning
Pekka
hifikg skrev:Fick ett VIP-erbjudande från HD-Tracks så det blev Eliane Elias senaste fonogram:
Får se om jag hinner lyssna ikväll.
anoden skrev:hifikg skrev:Fick ett VIP-erbjudande från HD-Tracks så det blev Eliane Elias senaste fonogram:
Får se om jag hinner lyssna ikväll.
Hifikg, vad tyckte/tycker du, jag är nyfiken. Kom i kontakt med
denna brasilianska på en liveinspelning med Steps Ahead,
gillade det jag hörde av hennes pianospel, dessvärre
var det en urdålig inspelning.
Roland
PekkaJohansson skrev:Warners guldskivor var vanliga aluminiumskivor med ett tunt lager guldfärg. Det är standardutgåvorna från 80-talet vilket oftast innebär att ljudkvaliteten är utmärkt. Enligt uppgift ska 40 skivor ha funnits i serien.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster