Moderator: Redaktörer
STDI skrev:En defekt Harman Kardon AVR7000 bortskänkes. Blixtar och sprak tog död på den. Finns i Helsingborg för avhämtning.
Finns kvar så länge denna text inte ändrats.
rikkitikkitavi skrev:STDI skrev:En defekt Harman Kardon AVR7000 bortskänkes. Blixtar och sprak tog död på den. Finns i Helsingborg för avhämtning.
Finns kvar så länge denna text inte ändrats.
Jag är inte i HBG så ofta men om jag kan få någon att hämta den?
rikkitikkitavi skrev:Fjonk, ni besitter telepatiska krafter
STDI, min assistent verkar vara på hugget ,kanske ni kan ordna detta ?
Andersh74 skrev:Jag har ett par svarta Luxor 8071 i behov av lite småpyssel, bla nya basar. Finns någon som vill ha dom? Kom med ett trevligt bytesförslag! Jag är inte kräsen alls. En trevlig , liten sub eller element till dito vore kul. Eller något orthoakustisktaktigt/rundstrålande.
Mvh, Anders
edit:
Så ser dom ut alltså.
Impedans: 8 ohm
Känslighet: 94 dB
Bl 10.8 N/A
Mms 0,016 kg
Fs 65 Hz
Re 6,1
Qms 4,23
Qes 0,33
Qts 0,3
Vas 11 l
Cms 0,4 mm/N
Sd 145 cm2
Xmax 5mm
Vd 75 cm2
LE 0,9 mH
rikkitikkitavi skrev:Stort tack till STDI för donationen och stort tack till Fjon för transporthjälp.
Jag har amputerat ett av slutstegen (Front Left) , bytt effektresistorn i softstarten och sedan kopplat lite kabel på nytt så den startar ialla fall. Du hade ju bytt huvudsäkringen...
Vem behöver fem slutsteg, det är ju som femte hjulet![]()
Mer testing återstår, men den mäter < 20 mV DC och < 20 mV AC (20-100kHz) på högtalarutgångarna.
Eftersom man kan dela på försteg och slutsteg via byglingar på baksidan kan man köra Pre-Out Front Left till Surround Left Amp in , och därmed anser jag att villkoret för felfasning är uppfyllt.
Alltså har jag numera en Feelgood Amp(tm) på 4*110W (ca) med potential på 4*140W
to be continued...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster