Moderator: Redaktörer
Komorok skrev:Nå? Finns sådana slutsteg att få tag på?
UrSv skrev:O&G RS2000?
Komorok skrev:UrSv skrev:O&G RS2000?
Jag kör med bryggade O&G RS2000 till topparna i dagsläget, men de klipper ju lite då och då. Så frågan är ju om det går att tillverka kraftfullare steg alls?
Trist om Naqref har rätt
Alexi skrev:Har ingen aning om pris, men man kan ju alltid fråga Analog Domain. Deras modell Apollo ger 4kW 8ohm och 8kW i 4ohm.
http://analogdomain.eu/index.php?option=com_content&view=article&id=18&Itemid=19
single_malt skrev:Komorok skrev:UrSv skrev:O&G RS2000?
Jag kör med bryggade O&G RS2000 till topparna i dagsläget, men de klipper ju lite då och då. Så frågan är ju om det går att tillverka kraftfullare steg alls?
Trist om Naqref har rätt
Hoppas Naqref har rätt.. Har du nån mental plan för att försöka stå ut med stillestånd och att inte jaga förbättringar? Skrivet i all välmening och på grund av oro.
hifikg skrev:Med all respekt, börjar du inte gå lite över gränsen nu? Hur ofta spelar du så slutstegen klipper och vilka nivåer handlar det om då? Förlåt om det räknas som tramsinlägg, men är det inte dags att stilla sig. Bara lite?
Alexi skrev:De var dock en bra bit ifrån din budget
Näst minsta (1kW) modellen kostar miljonen för ett stereopar...[/img]
Komorok skrev:När RS2000 klipper är det djävligt starkt. Alltså, det är så starkt att man nästan blir lite rädd. Med rätt material är det inget problem. Det gör inte ont i örat det minsta.
Komorok skrev:Tack för oron, jag blir glad att du bryr dig. Men svaret är nej. Jag tänker aldrig slå mig till ro. Vägen är målet. Får jag inte bygga mår jag kasst.
single_malt skrev:Komorok skrev:Tack för oron, jag blir glad att du bryr dig. Men svaret är nej. Jag tänker aldrig slå mig till ro. Vägen är målet. Får jag inte bygga mår jag kasst.
Bra att du inte blev sur av det jag skrev. Jag känner förstås igen jakten på förbättring. När du skriver att "vägen är målet" så menar du kanske att ditt mål inte är att sitta och njuta av den perfekta anläggningen en vacker dag utan att ständigt jobba på nya förbättringar? I såfall känner jag mig inte lika orolig![]()
Förbättringsdjävulen hos mig handlar om att jag inbillar mig att lyckan/nirvana kommer att infinna sig bara jag kan köpa den där grejen eller förbättra det där etc.. Jag är övertygad om att det egentligen handlar om rädsla för att konfronteras med verkliga och läskiga existentiella frågor.
Alexi skrev:Frågan är om du behöver hela 3dB mer?
Borde inte RS2000 gå att pressa ur lite mer effekt om man optimerar den 100% för bryggad i 8ohm?
Komorok skrev:Alexi skrev:Frågan är om du behöver hela 3dB mer?
Borde inte RS2000 gå att pressa ur lite mer effekt om man optimerar den 100% för bryggad i 8ohm?
Nej, jag behöver nog inte en enda dB till ärligt talat. Det handlar mest om nyfikenhet. Inte behov. Men OM man ska uppgradera från 2kW så är det inte 2,5kW man behöver. Det är i trakterna av 4kW om det ska vara någon poäng alls. Tycker jag då iaf. 2,5kW vet jag ju iaf var det finns om det skulle vara intressant, men 4kW är sällsynt(are).
inte i 8ohm, men 8,8kW är inte illa det heller.Max_Headroom skrev:Varför inte låna hem ett PA-steg från LAB-gruppen? Dom har grejjor som klämmer ut i alla fall 2x10kW om jag minns rätt. Fläkten lär du knappast höra i alla fall...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster