Moderator: Redaktörer
Komorok skrev:Ja och fortfarande finns inte ett enda förslag som är ens i närheten av att uppfylla kriterierna.
Men jag ska prova ett par bamsiga PA-steg och lyssna om sådana kan vara ohörbart färgande.
boom skrev:Komorok skrev:Ja och fortfarande finns inte ett enda förslag som är ens i närheten av att uppfylla kriterierna.
Men jag ska prova ett par bamsiga PA-steg och lyssna om sådana kan vara ohörbart färgande.
Hur många watt tar du ur väggurtaget när det klipper hur ser din el central ut hur ser för räknar man så är problemet dina väggurtag och avsäkringen.
UrSv skrev:boom skrev:Komorok skrev:Ja och fortfarande finns inte ett enda förslag som är ens i närheten av att uppfylla kriterierna.
Hur många watt tar du ur väggurtaget när det klipper hur ser din el central ut hur ser för räknar man så är problemet dina väggurtag och avsäkringen.
Varför skulle det vara det? Det är ju klippeffekter vi talar om och inte kontinuerliga.
boom skrev:UrSv skrev:boom skrev:Komorok skrev:Ja och fortfarande finns inte ett enda förslag som är ens i närheten av att uppfylla kriterierna.
Varför skulle det vara det? Det är ju klippeffekter vi talar om och inte kontinuerliga.
230x10=2300 watt ur 2 hål i väggen och jag tror nästan att hans steg vill ha mer än det. hade jag vart som han så hade jag provat med en byggcentral och 380 volt för att säker ställa strömmen.
MagnusÖstberg skrev:Boom, han har separat elcentral för stereon. Och konstigt nog en kondensatorbank på stegen.
Objektivisten skrev:MagnusÖstberg skrev:Boom, han har separat elcentral för stereon. Och konstigt nog en kondensatorbank på stegen.
Kanske ska han testa med 'HiFi-säkringar'?
Komorok skrev: Ja, faktum är ju att alla tramsinlägg undanbedes. Jag känner ju till och har erfarit att extrema frågor nästan alltid lockar till tramsiga inlägg. Låt bli bara.
MagnusÖstberg skrev:boom skrev:UrSv skrev:boom skrev:Komorok skrev:Ja och fortfarande finns inte ett enda förslag som är ens i närheten av att uppfylla kriterierna.
230x10=2300 watt ur 2 hål i väggen och jag tror nästan att hans steg vill ha mer än det. hade jag vart som han så hade jag provat med en byggcentral och 380 volt för att säker ställa strömmen.
Boom, han har separat elcentral för stereon. Och konstigt nog en kondensatorbank på stegen.
boom skrev:MagnusÖstberg skrev:boom skrev:UrSv skrev:boom skrev:Komorok skrev:Ja och fortfarande finns inte ett enda förslag som är ens i närheten av att uppfylla kriterierna.
Boom, han har separat elcentral för stereon. Och konstigt nog en kondensatorbank på stegen.
Har för mig att han skrev någonstans att han hade 10amp i av säkring i proppskåpet.
sen kan mike tala om själv hur han har det med sin el.
För sjunker strömmen så spelar det ingen roll om han har separat central
Komorok skrev:Ja och fortfarande finns inte ett enda förslag som är ens i närheten av att uppfylla kriterierna.
nadifierad skrev:Vad var det för steg Bagarn kör till sina basar? Är de kralligare än det där Rs2000? Jag tänkte som testobjekt. Om nu Bagarn är med på det förstås.
Komorok skrev:Jag kommer att testa den slutgiltiga versionen av RS2000 och jag kommer att roa mig att testa ett jättestort labgruppen-steg. Bagarn behöver inte släpa med sig sina goingar hit. Allt löser sig.
Triggerhappy skrev:Tittade lite på detta och blir en snutt off topic. Förlåt för det M.
Har du kollat gain nivåer.
RS2000 vill ha 2,25V för full effekt
NAD 208 vill ha 1,6V för full effekt
Vad jag vet är din signalväg: Denon reciever till CR80ES till RS2000.
Jag gissar att CR80ES knappast svettas vid dessa signalnivåer men frågan är vad din Denon klämmer ur sig oklippt.....
Gissar att Oggarna varnar för klippt insignal nämligen och ljudet blir ju vad det blir med klippt insignal.
Roade mig med att leta lågnivåspecar på Denon Recievrar å hittar inget förens jag var nere (åldersmässigt) på 3310. Spec 1,2V!
Kanske värt att slå ett öga på?
Någon snäll själ med Oscilloskop kanske kan mäta upp det hela åt dig...
Jag kan inte CR80´s funktioner men om du kan gaina några dB i den så kanske det är en väg framåt om nu gainen är "problemet".
PappaBas skrev:Vad är det som gör att slutsteget indikerar klipp om ingångssignalen börjar klippa?
I detta fall så är insignalen inte för hög men har kanske då en distorderad vågform.
Almen skrev:PappaBas skrev:Vad är det som gör att slutsteget indikerar klipp om ingångssignalen börjar klippa?
I detta fall så är insignalen inte för hög men har kanske då en distorderad vågform.
Det låter märkligt. Ett slutsteg skall väl spela det som skickas in, oavsett om det är fyrkantsvåg?
Triggerhappy skrev:RS2000 vill ha 2,25V för full effekt
NAD 208 vill ha 1,6V för full effekt
Vad jag vet är din signalväg: Denon reciever till CR80ES till RS2000.
Jag gissar att CR80ES knappast svettas vid dessa signalnivåer men frågan är vad din Denon klämmer ur sig oklippt.....
Användare som besöker denna kategori: OscarE och 9 gäster