Devialets nya modeller

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Inläggav Max_Headroom » 2013-06-11 08:27

KarlXII skrev:Vad kostar den - 120-130 tusen?

Det är synd alltså. Nu hamnar den i något slags vacuum, där de stora massorna som vill ha den inte har/ inte tar sig råd, och de som har ljudintresset och riktigt gott om pengar tycker att den inte är något att ha då den är så billig. 8O

Den skulle kosta 30 lax. Då hade den gått som smör i solsken.

"Vanligt folk" kanske skulle kunna betala 5000 för en sådan här produkt. Max.
High End freaks vill ofta ha lösa apparater, ju fler desto bättre, som man kan labba med olika kablar emellan (och vända på kablarna och höra den underbara skillnaden). 30k är nog ett ganska ointressant prisintervall. Särskilt när man "allt i samma burk". Kan ju aldrig bli bra så billigt...

Själv tycker jag idén är bra i sig. Haken med just dom här appraterna är främst den usla kontakten människa/maskin samt utseendet.
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

bootstrap

Inläggav bootstrap » 2013-06-11 11:18

sportbilsentusiasten skrev:
bootstrap skrev:Jag har förutspått en sådan här produkt, liten kraft full, vägghängd och klass D. Hifi för vanligt folk.

Min gissning är att detta kommer att sprida sig till andra tillverkare.

Hifi för vanligt folk...
Har du kollat prislappen?

Så var det också med platt-tv i begynnelsen.

Det jag tror på är konceptet för designen (men det är klart prislappen på denna produkt är ju löjlig). Mitt intryck är att det bara är entusiaster som vill ha stora slutsteg och till och med dom gömmer sina grejer!

Användarvisningsbild
Vinylcalle

Inläggav Vinylcalle » 2013-06-11 21:29

Är inte problemet att när vi börjar anpassa den till "vanligt" folk så har vi helt plötsligt en redan existerande produkt nämligen ministereon, en allt i ett produkt till små pengar.

Det "unika" i den här produkten är ju att man påstått sig förpacka high-end i ministereo format.

MvH Carl
VD och ägare
www.rehifi.se

Användarvisningsbild
Objektivisten
Semesterfirare

Inläggav Objektivisten » 2013-06-11 21:31

Vinylcalle skrev:Är inte problemet att när vi börjar anpassa den till "vanligt" folk så har vi helt plötsligt en redan existerande produkt nämligen ministereon, en allt i ett produkt till små pengar.

Det "unika" i den här produkten är ju att man påstått sig förpacka high-end i ministereo format.

MvH Carl

Ministereos säljs väl mest så de är extremt prisvärda. Bättre än surroundreceivers.
Pålitlig, Flexibel, Robust

Användarvisningsbild
tvett

Inläggav tvett » 2013-06-11 21:37

Objektivisten skrev:
Vinylcalle skrev:Är inte problemet att när vi börjar anpassa den till "vanligt" folk så har vi helt plötsligt en redan existerande produkt nämligen ministereon, en allt i ett produkt till små pengar.

MvH Carl

Ministereos säljs väl mest så de är extremt prisvärda. Bättre än surroundreceivers.

Jag ser att du verkligen tänkt efter hur du tänker fortsätta din medverkan på forumet.
/J

Cygnus resurectum

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2013-06-11 21:38

Objektivisten skrev:

MvH Carl

Nej, nej - bättre än allt - särskillt Naim som mest går sönder :(
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
Objektivisten
Semesterfirare

Inläggav Objektivisten » 2013-06-11 21:42

MagnusÖstberg skrev:
Objektivisten skrev:

MvH Carl

Källa på det?
Pålitlig, Flexibel, Robust

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska

Inläggav KarlXII » 2013-06-11 22:21

tvett skrev:Jag ser att du verkligen tänkt efter hur du tänker fortsätta din medverkan på forumet.

Är du moderator här eller?
T H E. G O O S E B U M P. F A C T O R

Användarvisningsbild
sportbilsentusiasten
Nej, Sporthojsentusiasten

Inläggav sportbilsentusiasten » 2013-06-12 10:29

tvett skrev:K12, är det verkligen det "låga" priset som är problemet, inte den inte-nog-esoteriska-designen?

Oavsett priset, problemet är ju prestandan. (för mig)
En produkt som inte är "bra nog" är ju inte aktuell oavsett prisnivå.

Användarvisningsbild
sportbilsentusiasten

Inläggav sportbilsentusiasten » 2013-06-12 10:33

bootstrap skrev:
sportbilsentusiasten skrev:
bootstrap skrev:Jag har förutspått en sådan här produkt, liten kraft full, vägghängd och klass D. Hifi för vanligt folk.

Min gissning är att detta kommer att sprida sig till andra tillverkare.

Hifi för vanligt folk...
Har du kollat prislappen?

Så var det också med platt-tv i begynnelsen.

Det jag tror på är konceptet för designen (men det är klart prislappen på denna produkt är ju löjlig). Mitt intryck är att det bara är entusiaster som vill ha stora slutsteg och till och med dom gömmer sina grejer!

Men det finns ju andra produkter som är små/fina/hyfsat billiga OCH BRA.

Tex Maestro50 som är lite större än en stor tändsticksak. 50W och 2999sek. För slantarna är den ett klipp.
http://www.pureaudiostream.com/

Användarvisningsbild
sportbilsentusiasten

Inläggav sportbilsentusiasten » 2013-06-12 10:36

Objektivisten skrev:
MagnusÖstberg skrev:
Objektivisten skrev:

MvH Carl

Källa på det?

Mitt 52-försteg gick iof sönder 2ggr kort efter inköp (ny)
Tröttnade och affären fick ta tillbaka den.
Fick till o med ett ursäktsbrev från Julian Vereker

Föregående

Återgå till Generellt om hifi