Moderator: Redaktörer
adzer skrev:Jag kör 4.0, är det ovanligt?
tiaz skrev:adzer skrev:Jag kör 4.0, är det ovanligt?
nja.. kanske lite, jag körde det innanhur har du placerat då?
adzer skrev:ps.
Det som menas med 5.1, 2.0 osv är antalet diskreta kanaler, inte antalet inkopplade högtalare.
adzer skrev:ps.
Det som menas med 5.1, 2.0 osv är antalet diskreta kanaler, inte antalet inkopplade högtalare.
Nattlorden skrev:adzer skrev:ps.
Trååååkigt! Då kan jag ju inte skriva att min bio blir 19.6
adzer skrev:Nattlorden skrev:adzer skrev:ps.
Trååååkigt! Då kan jag ju inte skriva att min bio blir 19.6
Hehe precis
Nattlorden skrev:Men matrisavkodade kanaler räknas som diskreta? (Annars blir inte ProLogic 5.1 precis)
adzer skrev:Nattlorden skrev:Men matrisavkodade kanaler räknas som diskreta? (Annars blir inte ProLogic 5.1 precis)
Ja när de väl är avkodade så får de väl allt räknas som diskreta.
tiaz skrev:adzer skrev:ps.
yes. dock är trådnamnet "ovanliga högtalarkombinationer" och inte "ovanliga kanalkombinationer"
adzer skrev:tiaz skrev:adzer skrev:ps.
yes. dock är trådnamnet "ovanliga högtalarkombinationer" och inte "ovanliga kanalkombinationer"
Jao. Tänkte bara att man bör inte blanda ihop begreppen, men pratar vi om antalet högtalare så har jag 10.4 isf
nadifierad skrev:Fast jag menade inte högtalare, utan antal effektsteg i drift vid stereolyssning.. Ska vi räkna högtalare så blir siffran en helt annan
.
tiaz skrev:phon skrev:Jag kör med format 24.4.6 som frontar, sen lite surrar också.
24 diskanter, 4 mellanregister och 6 basar.
hehe... jag syftade mer på högtalare i enhet per lådkonstruktion! dvs 1 låda oavsett högtalare är en enhet..... likaså bas/subbas
celef skrev:Det är helt klart så att mest högtalare ger störst penis
Nattlorden skrev:celef skrev:Det är helt klart så att mest högtalare ger störst penis
Tror jag inte ett dugg på. Till syvende og sist så är det enbart hur det låter som spelar roll.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot], HakanC, Majestic-12 [Bot] och 18 gäster