Peter Steindl?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2013-07-01 03:06

Verkligen högtalare för det 21a århundradet...! Jag hade f.ö. kört med kåpan av hela tiden, men det är jag det :D

Användarvisningsbild
2-ch

Inläggav 2-ch » 2013-07-01 07:07

Grattis Peter, skitkul att dom finns i butik nu!

Men är det bara jag som tycker att bilden på de röd-vita äggen ser konstig ut?

Användarvisningsbild
NADifierad

Inläggav NADifierad » 2013-07-01 11:30

Instämmer i gratulationerna :) .
Stereo = En liten anläggning med visst basunderstöd….

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2013-07-01 12:05

Kryss i taket! :D

Stort grattis!
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Användarvisningsbild
Evil_Homer

Inläggav Evil_Homer » 2013-07-01 12:09

Bild

Riktigt snygga burkar!
Låter dom lika bra som dom ser ut så är det en given succé!
Skickar du ett par till Hifipunkten i Trollhättan så man får lyssna? ;)
Onkyo 5007. JBL 3632. Crown CDi 1000

Användarvisningsbild
tvett

Inläggav tvett » 2013-07-01 12:39

Bild

Det här är inte hållbart längre! Lägg ut en kort text "Äggen är här, äggen är här!" enbart. Det kommer skapa intresse 8)
/J

Cygnus resurectum

Användarvisningsbild
Wictor

Inläggav Wictor » 2013-07-01 20:53

Ser riktigt fräcka och snygga ut! Tummen upp 8)

Användarvisningsbild
Stefanw

Inläggav Stefanw » 2013-07-04 00:29

Jag har varit och lyssnat på dom idag på Pause ljud och bild i Stockholm...... :)

Dock inte inspelade och med okänd (för mig) kringutrustning, så jag törs nog inte säga för mycket, men snygga är dom, kommer nog att sälja mycket på utseendet.

Kanske lite Carlssonlikt (OA-51) i ljudpresentationen, jämförde mot några små stativare dom hade där. Fyller rummet bra, dock tyckte jag att dom var underligt klena i basen där, man har ju läst vad folk har tyckt om dom på mässor, så jag hade nog hoppats på mera bas, fast som sagt, dom var inte körda länge...och kanske inte optimerade i rummet, stort och kanske lite svårt rum, med trappa ned till källare bland annat....

Bra jobbat Peter! :)

Och tack för trevligt bemötande av personalen på Pause! Gillas! :)

Mvh/Stefan
Återförsäljare av Guru.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2013-07-04 02:54

Hej Stefanw,

Kul att du var nere på Pause och lyssnade. Jag vet att basen blir betydligt slankare i rum med stor volym och där ena väggen är fönstervägg och där det inte är ett slutet utrymme i jämförelse med mer normala rum i lägenheter. Högtalarna är konstruerade för att spela optimalt i vanliga vardagsrum med en volym från ungefär 40 kbm till 150 kbm.

Mvh
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
avr7000
Dunder-Don

Inläggav avr7000 » 2013-07-04 03:34

F_n va gött att det rullar nu! Grattis Peter! Jag kommer och lyssnar på måndag :)

Stefan
Hjälpte Larsen HiFi AB lite... inte på kommersiell basis men det kan vara bra att veta för att värdera mina inlägg.

Samppo

Inläggav Samppo » 2013-07-06 12:15

Var på semesterresa i Stockholm och av halvt misstag gick jag förbi Pause butiken, gick in och såg äggen på väggen :)
Finishen var fin och i klass med priset (minst), gillade speciellt den i något slag av pärlemovit.
Ljudbalansen bra, distorsionen låg i mellan- och övre registren. Egentligen inget störande alls. Man kunde gott lyssna lite vid sidan utan att balansen ändrade drastiskt. Ljudbilden var nog lite diffus, men kan tänka mig att den osymmetriska placeringen med elektronik på ena sidoväggen och högtalare på andra påverkade en del. Ett minus var basen som redan nämnts, tyckte att det lät mera som påverkan av någon rumsmod med en ordentlig dipp. Skulle säkert låta jämnare med en annan placering av högtalarna och soffan.

Användarvisningsbild
mrGaskill
Semesterfirare

Inläggav mrGaskill » 2013-07-06 14:42

ser ju skitballa ut ju :)
"we have assumed control!"

Användarvisningsbild
phon
Mr. Magneto

Inläggav phon » 2013-07-06 16:25

Grattis! :D

Kan man beställa ett tolvpack från frigående? 8)

Bild
ⓘ De gustibus non est disputandum.

Användarvisningsbild
Jocke

Inläggav Jocke » 2013-07-06 16:56

Kul - bra jobbat! :) Ska försöka få tillfälle att lyssna någon gång när jag besöker civilisationen... ^^ Det är naturligtvis otroligt skönt för dig att ha dragit detta i land efter så många år. Att kunna visualisera är så klart en stor gåva liksom abstrakt tänkande men "hands on" betyder ju att målet är nåbart! Tycker faktiskt att de är snyggare utan "front"... som en mix av konst och hi-tech... en skulptur! :)

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2013-07-06 17:20

phon skrev:Grattis! :D

Kan man beställa ett tolvpack från frigående? 8)

Bild

:D Tackar, vars ska jag skicka orderbekräftelsen? :D Du får omgående leverans :)

Mvh
Äggmannen
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2013-07-06 17:26

För helskotta Peter - när fixar ni hemsidan? Varje timme den där ligger ute förlorar du en kund.
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
barrman

Inläggav barrman » 2013-07-06 18:13

Nattlorden skrev:För helskotta Peter - när fixar ni hemsidan? Varje timme den där ligger ute förlorar du en kund.

Vem ser du som kund, åf? butik? eller mannen på gatan?
Jag menar hur många potentiella slutkunder går till tillverkarenssida?
Viktigast borde ju vara att PAUS får ut äggen på sin sida eller?

Användarvisningsbild
Piotr

Inläggav Piotr » 2013-07-06 18:26

Nattlorden skrev:För helskotta Peter - när fixar ni hemsidan? Varje timme den där ligger ute förlorar du en kund.

Men släpp det där nu, du har ju ingen koll öht.

/Peter

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2013-07-06 18:28

barrman skrev:Jag menar hur många potentiella slutkunder går till tillverkarenssida?

99%

( Vem går till butiksida innan tillverkaren sagt att de finns? )

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2013-07-06 18:31

Piotr skrev:

Men släpp det där nu, du har ju ingen koll öht.

Bara för att du inte bryr dig om Peters bästa, så behöver du inte vara oartig.

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus

Inläggav AndreasArvidsson » 2013-07-06 18:31

Jag personligen(behöver inte reflektera alla köpare) går alltid till tillverkarens hemsida.
Tar inte så långt tid att fixa heller. Med så snygga högtalare så förtjänar de verkligen en bra hemsida med massor av bilder :D

Användarvisningsbild
barrman

Inläggav barrman » 2013-07-06 18:56

Den stora frågan är om ni är huvudmålgruppen ni är säkert en del av den? Du och nattlorden är väldigt kunniga inom hifi gör säkerligen oerhört medvetna val vill säkert gärna språka med konstruktören.

Det finns däremot en stor grupp konsumenter i storstadsområderna som gärna vill ha bra ljud och kan lägga en stor slant. Men men men tro mig sånna här personer vill under inga omständigheter ha ett par synliga lådor som står framme i lyssningsrummet. Att de personer skulle surfa runt på tillverkares hemsidor det är naivt att tro. Tror att det gäller att nå helt andra kanaler gärna utanför hifisfären.

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus

Inläggav AndreasArvidsson » 2013-07-06 18:58

Nej jag tror absolut inte varken jag eller Nattis är bra representanter för den stora massan, men en snygg hemsida har aldrig skadat någon.
En hemsida bör kanske inte vara prio1, men man bör nog inte heller underskatta hur viktigt det är att faktiskt synas på internet i dagens tider.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2013-07-06 19:07

Speciellt inte om man sett den i butik och vill leta upp mer info online....

Nej, jag är definitivt inte i kundgruppen, men jag kan definitivt sätta mig i positionen av hur jag agerat om jag vore det.

Användarvisningsbild
screen
interlaced

Inläggav screen » 2013-07-06 19:16

Grattis Peter!

Det måste väl kännas äggstra skönt att äntligen komma i mål?
Hur ser produktionstakten samt fördelningen ut framöver?
Har prisbilden förändrats något sen sist?

Jag skall försöka komma till ett par för lyssning så fort dom finns mera närliggande mig!
Mvh Björn//

Visst fan är masur vackert!
http://i28.photobucket.com/albums/c213/ ... /TS330.jpg

Kraniet

Inläggav Kraniet » 2013-07-06 20:24

stort grattis. måste vara väldigt skönt att ro hem nåt sådant och börja sälja.

håller dock med om att en bra hemsida gör mycket för trovärdigheten. både upplägget av sidan men kanske framförallt språket. att det är enkelt att ta till sig och rättstavat. att anlita en språkkonsult är ett hett tips.
Mvh
Magnus

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2013-07-06 20:32

Jag antar att någon redan skojat om Stridsägg 90? Om inte så gör jag det nu. Stridsägg 90 har landat (Galenskaparna) :P

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2013-07-06 20:36

Hemsidan hinner kanske fixas inom 2 veckor. Det är fler som läser denna tråd än som går in på hemsidan. Det kommer nog att förändras så småningom.

Förresten, igår fick jag oväntat celebert besök :)

Bild

Vi käkade jordgubbar med vispad grädde. Han drack te 8O och jag drack kaffe till. Han hade varit i Skärgården och befann sig på 5 minuter härifrån då han ringde och undrade om jag var hemma.

Vem tror ni det var? :)

Mvh
Peter

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2013-07-06 20:50

Kraniet skrev:stort grattis. måste vara väldigt skönt att ro hem nåt sådant och börja sälja.

håller dock med om att en bra hemsida gör mycket för trovärdigheten. både upplägget av sidan men kanske framförallt språket. att det är enkelt att ta till sig och rättstavat. att anlita en språkkonsult är ett hett tips.

Tackar! Ja, det känns rätt bra, men jag ligger fortfarande efter med en del som måste göras och som redan borde vara gjort. Då allt detta är gjort så kan jag pusta ut.

Vad gäller hemsidan, det är dels en reklambyrå, dels de som sköter logistiken och dels de som sköter det tekniska som gör hemsidan samt fotograf och de som därefter jobbar med bilderna. Dessutom har vi professionella journalister och författare som sätter texterna. Varje förändring kostar en förmögenhet. Vi jobbar under avtal och det är proffs vi jobbar med. Det är liksom inte bara att byta ut en bild och tro att det görs under 20 - 100 tkr.

Det är liksom bara att gilla läget :) det blir bra då det blir klart. Rom byggdes inte på en dag.

Mvh
Peter

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2013-07-06 20:59

screen skrev:Grattis Peter!

Det måste väl kännas äggstra skönt att äntligen komma i mål?
Hur ser produktionstakten samt fördelningen ut framöver?
Har prisbilden förändrats något sen sist?

Jag skall försöka komma till ett par för lyssning så fort dom finns mera närliggande mig!

Tackar, vi är inte i mål ännu, men vi har kommit in i stadion på maratonloppet. Nu gäller det att komma över målsnöret.

Priset på högtalarna är 29.650 kr/par.

Produktionstakten ber jag få återkomma till. Jag kan inte överblicka det just nu. Förhoppningen är 750 par högtalare under 2013.

Mvh
Peter

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi