Nu skall jag erkänna att jag inte läst hela tråden så vet ej ifall jag kikar på rätt element, men ifall det är detta så pekar databladet på 3,66 ohm resistans, (båda talspolarna seriekopplade då), isåfall inga problem.
http://www.parts-express.com/pe/showdetl.cfm?partnumber=293-650
Huruvida 2.47 ohm funkar då vet jag ej...
Jag tycker om mina Inuke steg, mest 6000 då det känns klart biffigare och mer välbyggt, dubbla effekten också men inte mycket dyrare än 3000.
Jag köpte först 3000dsp då 6000dsp var betydligt dyrare och jag trodde ( i min enfald

) att den effekten var gott och väl tillräckligt för mina behov
Det dög fint att driva 4 ROY men när jag byggde 4 till räckte den inte till så jag köpte 6000dsp istället, den driver 8 alldeles utmärkt.
Nu har jag ju ett 3000dsp som står oanvänt så jag funderar en smula på att köpa 4 element till så jag kan använda det steget med.
I största allmänhet är jag nöjd med Inuke stegen men en irriterande detalj har de.
Inuke liksom de flesta andra (antar jag) klass-D steg med switchad nätdel har en klenare nätdel än effekten man man plocka ut ur slutsteget.
Inte så konstigt då man kan plocka 2300W ur en 10A 230V lina men man kan plocka ut mer effekt ur steget (under korta intervaller) sålänge det finns kräm i kondensatorbanken.
Sålänge man inte tar ut för mycket effekt ur slutsteget går det fint, men tar man ut mer än nätdelen klarar av att mata så kommer slutsteget stänga av sig till protection mode.
Lite irriterande, vore bättre om de hade valt att sänka uteffekten ifall man kliver över effekten nätdelen levererar och man tömt kondensatorbanken.
Jag skall väl säga att jag bytt ut fläktarna i stegen till tystare då jag har stegen i vardagsrummet, så jag vet inte ifall det beror på värmeutveckling och det kanske hade vart löst med standardfläkten men den låter så mycket att det inte är något alternativ.
Jag har löst problemet med att sätta en peak limiter på -3db på 3000dsp varianten, då kunde jag spela så limit lampan lös konstant ( -3db nivå konstant) utan att trigga protection så hälften av maxeffekten kunde jag få ut.
Nu med 6000dsp har jag lagt peak-limitern på -2db och har inte lyckats trigga protection mode än, men högre än så tror jag inte jag kan gå,
elementen klarar inte mycket mer heller, använder nästan all tillgänglig slaglängd vid fullt utstyrda lågfrekventa signaler...
Så jag tror du kan räkna med att kunna använda upp till -3db (halva maxeffekten) iallafall med inuke stegen utan att någonsin riskera att trigga protection mode.
Huruvida stegen klarar likspänning (0Hz) vet jag ej, jag har lagt in ett högpassfilter vid 3Hz för att klippa bort allt under det, jag har bara märkbar output ner till 6-7Hz iaf så jag har ingen nytta av att försöka reproducera lägre frekvenser än så...
Det kan vara bra att kolla lite på simuleringar av element med låda och kolla hur mycket effekt man kan peta in innan man får slut på slaglängd.
Kan vara så att basarna får slut på slaglängd innan man ens närmar sig maxeffekten på slutstegen, så man kanske bottnar basarna långt innan slutstegens effekt tar slut.
Du kan justera individuell gain på varje kanal på inuke steget, även ifall båda kanalerna får samma signal (såsom med y-splitt).
Däremot kommer den baslådan som spelar högst få slut på slaglängd tidigast, så den kommer begränsa ens maximala användbara spl.
Det kan alltså vara bra att alla basar spelar lika starkt, så begränsar alla samtidigt och man kan använda all kapacitet.
Jag har 4 basar bakom soffan och 4 framme vid duken, de bakom soffan låter högre än de framme vid duken då jag sitter närmare de bakre.
Jag har löst avståndet med delay på deras kanal i inuke-dsp samt lågpassfiltrerat de vid 45Hz så att output/gain smyger upp på de bakre basarna med sjunkande frekvens.
Då kan jag inte höra någon bas bakifrån utan ljudet låter framifrån vid musik och smälter ihop bra med de främre basarna, men de hjälper ändå till vid lägre frekvenser då jag behöver all kapacitet jag kan få...