Moderator: Redaktörer
Andersss skrev:
Är lite osäker på hur pass kraftiga högtalare man ska satsa på? Eller
(Finns det någon grundregel? watt mot watt eller?)
Andersss skrev:Tackar för förslag.
Är både intresserad av ljudet och utseendet. Mirch:arna var ju lite coola och även Pioneer:erna. Är inte helt oäven att köpa moderna högt heller.
Är lite osäker på hur pass kraftiga högtalare man ska satsa på? Eller
(Finns det någon grundregel? watt mot watt eller?) För köper man för stora högt så orkar ju inte förstärkaren med. (Nu är jag iofs medveten om att SA9900 är en strömstark Gris av rang så jag kanske kan "bortse" från detta.) Dvs jag vill ha högt anpassade till först....
Idag kör jag med tråkiga 90 tals Sonab B50, det låter okej men tror att dessa inte ger ett rättvist ljud till förstärkaren. Har dock konstaterat att sonab:arna låter "bättre" med SA9900 än med NAD214. Det märks lixom att det finns lite mer ork
leffe skrev:Det där med märkeffekt på högtalare är mest nys, det är lättare att blåsa en 500w högtalare med en 50watts stärkare än tvärtom - klipper stärkaren så ryker elementen oftast ändå.
leffe skrev:Det där med märkeffekt på högtalare är mest nys, det är lättare att blåsa en 500w högtalare med en 50watts stärkare än tvärtom - klipper stärkaren så ryker elementen oftast ändå.
Men gamla JBL är väl alltid trevligt - stort, tight och livligt ljud - eller varför inte BOSE 901 nu när du har en stärkare med lite klipp, också mycket spelglädje.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster