Komorok skrev:Tja, jag hade valt den röda. Men jag skulle gärna se impedanskurvan också. Det är ju inte enbart känsligheten som är intressant. Verkningsgraden är ju ännu viktigare imho.
Håller helt med.
Moderator: Redaktörer
Komorok skrev:Tja, jag hade valt den röda. Men jag skulle gärna se impedanskurvan också. Det är ju inte enbart känsligheten som är intressant. Verkningsgraden är ju ännu viktigare imho.
Illuminatus skrev:Är det så stor skillnad på kurvorna?
Skulle någon kunna göra en simulering på Scan speak's 30W & 32W element, kanske i jämförelse med W7 elementet?
Jag måste komma med besked om elementet ikväll, börjar bli lite jobbigt här på andra sidan skärmen
MagnusÖstberg skrev:Nä, byt bara trådrubrik och fortsätt i samma tråd.
Det kan byta trådrubrik genom att editera förstainlägget.
Har du inte börjat än förresten? Jag har snart byggt 25 kvadrat altan i L-form
MagnusÖstberg skrev:Runt 4 papp???
var har du hittat det dyra priset...
Komorok skrev:Tråkigt låg impedans. Det elementet hade jag själv nog hoppat över. BTW... på max spl-kurvan är det en liten knyck vid 38Hz som lär försvinna om du lägger in en större förstärkare.
....
Har ts tittat på scanspeaks 13"are som det skrivs om i en tråd just nu? Vore skoj om detta blev premiärbygget på faktiskt med det elementet.
bakerman22 skrev:Det kommer att bli ett jättelyft jämfört med din 800i.
zartok skrev:Vänta med bygget till måndag eller tisdag så kan vi bygga ikapp
Illuminatus skrev:Jag har fått nys på två stycken JL Audio 12W7 till bra pris. Är det någon som har erfarenhet av dessa? Deras Fathom/Gotham subbar får ju bra reviews världen över och bygger jag själv med dessa element blir det ett riktigt kap jämfört med deras färdigbyggda...
Snygga element dessutom vilket är ett plus.
Angående om de fungera i hemmamiljö så läste jag detta:
"12W7s make excellent subs for music and HT. The Fs isn't as supremely low as some of the best dedicated HT drivers, but either way these things are excellent.
Read more: http://www.hometheatersha dck.com/forums/diy-subwoofers-general-discussion/44837-jl-12w7-diy-build-advice.html#ixzz2Yuj9N0KB
"
Fredrikb72 skrev:Illuminatus skrev:Jag har fått nys på två stycken JL Audio 12W7 till bra pris. Är det någon som har erfarenhet av dessa? Deras Fathom/Gotham subbar får ju bra reviews världen över och bygger jag själv med dessa element blir det ett riktigt kap jämfört med deras färdigbyggda...
Snygga element dessutom vilket är ett plus.
Angående om de fungera i hemmamiljö så läste jag detta:
"12W7s make excellent subs for music and HT. The Fs isn't as supremely low as some of the best dedicated HT drivers, but either way these things are excellent.
Read more: http://www.hometheatersha dck.com/forums/diy-subwoofers-general-discussion/44837-jl-12w7-diy-build-advice.html#ixzz2Yuj9N0KB
"
Jag har lyssnat på dem och har själv en Jl13w7(13,5 tum) som jag provspelat hemma och den spelar riktigt fint även att lådan bara är 55 liter (sluten). Annonserar själv efter tre st till men tyvärr är de väldigt dyra (drygt 10k st nya). Ett plus är de spelar sinnesjukt starkt men kräver mängder av effekt . Här spelar en kille 146+db vid 17hz med dom du köpt::)
http://www.youtube.com/watch?v=3vrLFVdG ... r_embedded
Jo jag har också lms så jag vet vad dom presterar. men dricker inte whisky.Fredrikb72 skrev:Du har nog rätt Boom men dessa element är riktiga as samtidigt som dom spelar fint, det ända jag har upplevt som har liknande muskler som dessa var när jag lyssnade hos bakerman (tyvärr kan jag inte ge en en trovärdig ressentsion för han bjöd på väldigt mycket gammal whisky