Moderator: Redaktörer
Intressant! Vad kör de i Kristianstadtrakten då? Är det slutet eller basreflex?MagnusÖstberg skrev:Nytt och nytt....
Det är iallafall inte alls tokigt enligt rapporter från Kristianstadstrakten.
Jag vill gömma den på sidan av lådan och låta ett mindre element ta hand om midbasen. Men vill samtidigt ha ett tillräckligt litet mellanregister för att matcha mot en Seas DXT-diskant spridningsmässigt, som inte får några låga frekvenser alls för att minska ev. dist.Varför inte 3-vägs förresten??
Elfsberg skrev:Jag tycker det ser ut som, på mina grafer att döma, som att man får vad man betalar för.
Hellre två L26ROY än fyra av denna..
DQ-20 skrev:Elfsberg skrev:Jag tycker det ser ut som, på mina grafer att döma, som att man får vad man betalar för.
Hellre två L26ROY än fyra av denna..
Såvida man inte föredrar basreflex och höga ljudtryck. Men lådorna blir som sagt stora. Och det är ju kanske bra så att man kan stoppa inte en ordentlig port.
/DQ-20
KarlXII skrev:Saru?
I första hand tänkte jag försöka fixa det passivt. Har redan simulerat en del på filtret där och det kan funka. Svårigheten ligger i att impedansen lätt blir låg vid delningen men det är ju inte hela världen, det finns ju förstärkare.gustav skrev:Med så pass låg delning som 100-200 Hz , har du tänkt dig aktiv delning av tian ?
Martin skrev:Några sista ord innan jag beställer?
Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 32 gäster