ohoy! bygget har stått still pga extrem arbetsbörda på sluttampen av sommarlovet, men idag har jag hunnit göra lite småsaker iaf.
Steg 1:
stöden för flaggans ena sida på plats.
Steg 2:
Flaggan limmas lite runtom, men mest mot stödet.
Steg 3:
Ett andra par stöd limmas på tvären mot dom tidigare stöden.
Steg 4:
En väldigt passande 10 cm tjock dämpdyna läggs på flaggan för att skilja elementet från dammande stenull.
Det här var min briljanta lösning när jag vart ivrig, och jag må säga att det fungerade skitbra. jag har, som synes, använt massa massa lim, och i det här skedet så är limmet, 750 ml utomhuslim, slut.
man ska inte göra det lätt för sig. den här lösningen påvisar att även en person med tummen i handen kan bygga väldigt stabila baslådor =D det kommer att komma fler stöd, två ramar på varje sida om flaggan.
när det gäller den bakre monteringen så kommer jag att ta ut lådan, vända den upp och ned, sätta ner stenull i bra mängd och slutligen sätta på ändalyckten. det briljanta med det här är att jag sen bara kan lägga på dom andra lådorna som trycker, och därmed slipper använda mig av fler skruvar. jag ska testa lådorna före så att allt passar ihop såklart.
när baken är på plats på alla fyra lådorna så är det bara att vänta vidare på elementen :) jag hoppas att kunna lösa elementfräsningen på något bra sätt.
nu en fråga här. det gäller listen som ska sitta runt elementet. finns det bra såna lister på biltema eller behöver jag beställa någon speciell list? vidare, jag har beslutat att ha terminalerna på sidan. detta eftersom det blir lättast för mig att ha det på det sättet. fult? säkerligen! funktionellt? jajamensan! då kommer jag att få maximal placeringsmöjlighet på lådorna. jag tänkte första ha terminalerna framtill, men det gick inte ihop med min planering, så det blir inget av det :)