AndersP skrev:Först så kände jag mig misstrodd och aningens besviken, men när jag funderade lite på saken så känner jag full förståelse för Mark. Vår konversation har pågått i över ett halvår nu, med åtminstone tre prototyper byggda, han har jagat delar, simulerat, konverserat med mig osv osv. Allt detta utan en krona, eller ens ett löfte om att vi faktiskt kommer att köpa något i slutändan. Kort sagt, jag förstår honom!
Aldrig att han har byggt 3 prototyper! Ska jag tro det vill jag se bilder på prototyperna och detaljerade testresultat för var och en av dom.
Har det någon betydelse vad Mark gjort egentligen?
Vi har sett foto+TS för en prototyp och TS för två andra. Oavsett om de är simuleringar allihop så är det ju bara indikationer, slutgiltig test fäller avgörande hos respektive intressent.
Jag skulle gärna se en "fail in test"; Altså en driver som är så extrem att den inte klarar mottryck i 120 L låde el liknande. Vi är uppemot 40 betalande intressenter nu och priset per protodriver blir så pass lågt att man kan kosta på sig flera testserier.
Tycker jag i alla fall.
Till vilken nytta är en test där man vet att testobjektet inte kommer uppfylla ställda krav?
Om det är en test för att se vad som händer (för intresses skull) ställer jag mig tveksam till detta.
Kan man däremot fastställa på ett bra sätt HUR mjuk upphängningen kan vara är jag med och inser fördelarna.
I övrigt håller jag med dig, vi är så många nu att det borde vara möjligt att köra en "alternativvariant" där vi tar ut svängarna lite mer.