boom skrev:fett ger lika bra tätning man skall inte låsa när det är islagsmutter .
Jag körde något silikonfett på mina, torkade bort efter ett tag, har lite flås i ena elementet nu... Tips på bättre fett i så fall!
Moderator: Redaktörer

Bjorn_ skrev:Bild på såna? (Vet inte vad det är)
Edit:
Hittade såna nu. Om det är trångt är det säkert att föredra sådana kanske. Snyggare vet jag inte, syns ju inte ändå
konstig jag har aldrig haft några problem med det att det skulle flåsa genom något mutterhål har även kört utan insex skruv utan flåsljud.Bjorn_ skrev:boom skrev:fett ger lika bra tätning man skall inte låsa när det är islagsmutter .
Jag körde något silikonfett på mina, torkade bort efter ett tag, har lite flås i ena elementet nu... Tips på bättre fett i så fall!
+1tvett skrev:Lite trälim i gängorna agerar låsning och ger lite feelgood vad gäller täthet.
tvett skrev:Fel av mig, 1 och 2 är bas ja, inte 1 och 3. Blev lite lurad av vänster/höger grupperingen i schemat.
Har du någon data på dina frontar? Vet du hur de faller?
Om du har någon typ av hemabio reciver så måste du ta med det filtret i beräkningen så du inte lägger en massa filter efter dig blir bara fas fel .Så om du har 24dB/ oktaven sen lägger du på 48dB/oktaven så får du 24+48=72dB/oktaven.Illuminatus skrev:Jag har inget bra svar på varför jag valde just BW & LR delning, eller jo av ren okunskap![]()
Dock har jag båda i BW 48db just nu.
Det stämmer. Det är morsans högtalare.
Något jag inte förstår är den parametriska eq:n. Jag hör ingen märkbar skillnad men man kanske ser skillnad vid micmätningar?
Tex höjde jag 1db @ 30hz hos basarna men inte blev det någon märkbar skillnad.
Illuminatus skrev:Nix jag har inte simulerar q eller fb & jag antar man mäter fram detta?
Boom: nej då, försteget är en Naim Nait XS-2 dvs en tvåkanalare utan något filter. Har en Bladelius Tyr tillhands också som jag varvar mellan och testar med.
Vad kan jag komma få reda på om jag gör en mätning med UMIKen i eftermiddag? Kommer jag kunna se dalar/toppar i frekvensretistret och utifrån dom höja alt sänka vid dessa dalar/toppar?