Moderator: Redaktörer
tvett skrev:Men jag sa ju just att Naimen inte har någon fullregister RCA-ut... ?
Det är stor förvirring hur du hållt på och kopplat innan...
tvett skrev:Det är lätt hänt att man råkar lägga den som ljudkorts-kalibrering då den rutan ligger i samma flik, men mikens fil ska in i SPL/mic-fliken.
Sitter och väntar på att det är felfasat
Glebster skrev:Om du är osäker på om det är miken som strular så kan du ju alltid prova att köra ett svep från tex spotify. Då lär du ju höra om du har signal under 80Hz eller inte.
Illuminatus skrev:Glebster skrev:Om du är osäker på om det är miken som strular så kan du ju alltid prova att köra ett svep från tex spotify. Då lär du ju höra om du har signal under 80Hz eller inte.
Oh ja, visst är det signal under 80hz. Nu när jag kör från spotify så är volymen VÄLDIGT hög. DVS som det ska vara. Dock ploppar det i basarna när jag höjer stegvis, plopp,plopp, plopp.
tvett skrev:Jaha, är det så att din miniDSP är inställd på 2V ingångskänslighet?
Öppna lådan och kolla jumpern för detta.
tvett skrev:Inte så konstigt då att du får låg nivå ut ur DSPn, den där jumpern höjer inte taket, den halverar signalen...

Glebster skrev:tvett skrev:Inte så konstigt då att du får låg nivå ut ur DSPn, den där jumpern höjer inte taket, den halverar signalen...
Mer än halverar, är det inte 0,8 och 2,0V man ändrar mellan eller minns jag helt knas?!
Glebster skrev:tvett skrev:Inte så konstigt då att du får låg nivå ut ur DSPn, den där jumpern höjer inte taket, den halverar signalen...
Mer än halverar, är det inte 0,8 och 2,0V man ändrar mellan eller minns jag helt knas?!
tvett skrev:Glebster skrev:tvett skrev:Inte så konstigt då att du får låg nivå ut ur DSPn, den där jumpern höjer inte taket, den halverar signalen...
Fel av mig. Den där jumpern höjer inte taket, den nollkommaförtifemmar signalen.
boom skrev:Illuminatus skrev:Jag testar det och kopplar in del för del igen.
Återkommer.
Ser detta bättre ut? Mini-DSPn urkopplad, enbart MB, DAC, Försteg, Slutsteg för basar.
Nu kan man till och med se var du delar dom.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster